Toon posts:

aanmelden op NT domein na inbellen op router...?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik bel in op een Netgear router (ISDN) en wil daarna inloggen op het netwerk (NT4). Dit krijg ik niet voor elkaar in windows 2k...

---
Probleem: kan de computers wel pingen, maar kan ze niet browsen in het netwerk. Ik kan ook niet //[ip-adres]/ via start/run verbinding maken..
Domein naam van de pc komt niet overeen met domein van inbelnetwerk, maar werk met een logon-domain (via dialup)
---

iemand suggesties?

Verwijderd

Krijgt de pc die inbelt wel een ip uitgereikt in de range van het netwerk achter dat inbel apparaat?
Zonee, zoek dat eerst eens uit met bv DHCP. En daarna ook gelijk even een WINS server er bij installeren (dit is peace of cake).

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:01

Arjan A

Cenosillicafoob

Nee, hij krijgt wel een IP in de range, anders kan hij niet pingen.

Je moet idd kijken naar een WINS service, maar ik verwacht dat die er wel is.
Als \\<IP-address>\share ook niet werkt lijkt het erop dat bepaalde poorten geblokkeerd zijn (137-139), omdat pingen wel kan.
Wat je kan doen is even je (lm)hosts file bijwerken en kijken of-ie het dan wel doet, maar ik verwacht het eigenlijk niet...
't Kan ook nog zijn dat er een policy is die verbiedt om de shares via een inbelverbinding te benaderen (d'r ligt bij sommige bedrijven dan ineens wel heel veel op straat).

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 16:11
ligt toch aan je dial-up denk ik.
Client word niet beschouwd als externe client, omdat je niet inbelt op een ras server, dus verhaal van shares gaat niet op.

Wat je zou kunnen proberen, is de naam waarmee je in windows inlogt hetzelfde te maken als die waarmee je op het netwerk wilt inloggen.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.