TV-Tuner met goed geluid

Pagina: 1
Acties:

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Ik ben op dit moment druk op zoek naar een nieuwe TV-Tuner (heb nu een Miro PCTV) die ook nog eens goed geluid geeft. Ik heb net een nieuwe koptelefoon, en ik word niet goed van de ruis op de achtergrond. Nu is er overigens niks met de koptelefoon (Sennheiser HD590) - alles doet het goed. Maar TV is dus redelijk triest omdat het geluid gewoon achtergrondruis heeft. 'Vroeger' (lees eergisteren) had ik dat nog niet omdat die oude koptelefoon gewoon niet genoeg detail in de audio kan laten horen. Wat dat betreft ben ik er iets op achteruit gegaan :) Ik snap dat TV nooit zo wordt als bijvoorbeeld een DVD, maar ik hoop toch wel dat het beter kan dan nu.

Wat is een goede TV-tuner die ook nog eens een redelijke geluidje neer kan zetten?

Verwijderd

komt de ruis niet door het niet goed doorkomen van het signaal van de kabel?

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als ik mijn Auxilarity (bij mij TV-kaart (Pinnacle PCTV Pro)) aan zet in de mixer dan hoor je idd zo'n coole ruis. Je kan dan alles horen, met muispijltje bewegen, window openen, laden van een bestand. Heel vaag..

Misschien helpt een ferrietringetje. Gebruik de search hiervoor.

Expanding the inexpandable

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Dat je ruis kunt krijgen door de instellingen van bijvoorbeeld de geluidskaart verkeerd in te stellen....ok, dat wist ik.

En idd, het kabeltje kan wel roet in het eten gooien. Maar dan nog, het is zo'n CD audio kabeltje die direct (dus in de kast) van de TV-tuner naar de geluidskaart gaat. Veel verlies zou dat niet moeten geven. Veel beter dan dit kan het in ieder geval niet.

Het probleem met hoge definitie koptelefonen, of audio apparatuur, in het algemeen is gewoon dat je veel meer hoort. Naast instrumenten in muziek die je nog nooit eerder gehoord hebt omdat je oude apparatuur gewoon niet genoeg detail kende hoor je nu dus ook ruis beter. Dat is irritant.

De instellingen van de geluids- en TV-kaart op zich zijn goed. Als ik gewoon luister met de oude koptelefoon of met mijn 4.1 speakers, dan hoor ik amper ruis. Maar met de nieuwe koptelefoon is het gewoon duidelijker te horen (net als bij slechte mp3s overigens - de ruis op de achtergrond is nu ook sterker aanwezig). Het heeft dus niks te maken met verkeerde instellingen of defecte apparatuur. Het probleem is gewoon dat mijn huidige TV-kaart naar mijn idee gewoon slecht geluid doorgeeft.

Heeft iemand ervaring met geluidskaarten die goed geluid doorgeven? Ik heb er best een duit voor over, dus dat is het probleem niet.