Toon posts:

19" CRT of 15" TFT LCD (mediamarkt)?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat is een betere keuze:
Samsung 957 DF 19 inch (fl.950)
of een
AG Neovo 15" tft (max. 1024 x 768 @80Mhz) (fl. 780,-)?

Ik heb het tft scherm gezien, zag er scherp en duidelijk uit, maar ik ken het merk niet...
Wat is jullie idee hierover?

Verwijderd

AG Neovo is het merk. Is niet echt bekend maar maakt dure speciale LCD schermen. De schermen zijn wel van een hele goede kwaliteit.

Maar tussen een 19" CRT en een 15" LCD (ongeveer 17" CRT) is er qua grootte wel een serieus verschil.

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:01
Die samsung is ongeveer 100 piek duurder bij norrod dus om nou te zeggen dat 't een scherp prijsje is. Helemaal omdat ik ook nog is 5% korting krijg bij norrod. Maar die TFT klinkt wel interressant.

Hoe zit dat met garantie enzo?

P.S. ik neem aan dat het de F-15 is?

Verwijderd

Wat ga je er mee doen ? Het maakt nogal een verschil of je bijv. wel of geen spellen speelt of dat je veel photoshoped oid.

Verwijderd

Topicstarter
Met name 2d, af en toe 3d (gaming en films). Ik lees trouwens ook her en der dat je na een langeer tijd achter het scherm hoofdpijn zou kunnen krijgen. Het gaat mij overigens ook vooral om net verschil in opppervlakte tussen beide monitoren: ga je dat echt merken denk je?

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-08 12:29

rik

Als je het verschil ziet tussen een pleesmet en een muismat wel ja :P

Verwijderd

Wat betreft het film kijken en gamen zou een Neovo net kunnen. Welk type je op het oog hebt weet ik niet, maar de traagste Neovo schermen (S-15 en F-15) hebben een maximale 45 ms response time (40 ms is ongeveer de grens voor games) en dus als je weinig gamed, zou het acceptabel kunnen zijn. Kijk met je eigen ogen of je dit wil (in het geval van een 45 ms scherm dus).

Qua beeldoppervlak zit er wel een verschil in. Vergelijk het met elkaar (in het echt en dan ook een 19" CRT met 15" TFT) en kies zou ik zeggen. Wil je een paar jaar door met een 17" of toch maar gelijk een 19" (beide maten qua zichtbaar beeldoppervlak !) ?

Hoofdpijn achter een TFT scherm zou trouwens verleden tijd moeten zijn. Bij een TFT scherm bestaat er geen verversingstijd zoals bij CRT schermen en dus kijk je niet naar een fel rechthoekig knipperlicht wat voor hoofdpijn/epilepsie zou kunnen zorgen.

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad de f-15 *D
Pagina: 1