Een eco. verantwoord fotostatief voor op reis?

Pagina: 1
Acties:
  • 444 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
En met eco bedoel ik economisch :)

Ik zoek een leuke statief dat opgevouwen/ingeklapt ongeveer 30-50 cm is, maar deze moet wel stabiel zitten.

Ik heb een Vanguard Tourist gezien voor 80 piek en een Hama voor 100 piek.
Die Vanguard is gelijk al weggeschreven, aangezien het onzettend instabiel is.

De Hama is wel wat beter, maar heeft eigenlijk ook zelfde telescopische voetjes (zoals die aanwijspennen).

Bestaan er ook reisstatieven met steviger potensysteem? Ik denk hierbij aan eentje met klemsystemen.

Ideetje anyone?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Hellfire
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Sorry dat ik je niet kan helpen met je vraag, maar zou je mij kunnen vertellen welke tourist het was? Ik had namelijk zelf een tourist 5 op het oog, maar als die dingen niet echt stabiel zijn dan schiet het niet op...

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op Sunday 28 October 2001 22:00 schreef Hellfire het volgende:
Sorry dat ik je niet kan helpen met je vraag, maar zou je mij kunnen vertellen welke tourist het was? Ik had namelijk zelf een tourist 5 op het oog, maar als die dingen niet echt stabiel zijn dan schiet het niet op...
Sorry... kan je dat niet vertellen... tis de ene met een "lock" op de drie poten en bruin van kleur. En dan dunne, alluminium uittrekpootjes. (het is vooral het "dunne" dat een probleem vormt. Wel licht, maar...)

Beste is toch dat je even dat ding uitzet en dan even test.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• paultjeb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

paultjeb

Man, wat 'n boudel!

Een zakje rijst.... Ergens opleggen, en daarop de camera. Kost bijna nix (geen dure snelkookrijst nemen natuurlijk ;) )

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-01 10:59

thomaske

» » » » » »

Op dinsdag 30 oktober 2001 07:04 schreef paultjeb het volgende:
Een zakje rijst.... Ergens opleggen, en daarop de camera. Kost bijna nix (geen dure snelkookrijst nemen natuurlijk ;) )
ja, en als je op hoogte wilt fotograferen zeker 20 zakjes rijst opelkaar? :? :? :D

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

lol :D
gewoon paar kilo zakken ;)

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Verwijderd

Op dinsdag 30 oktober 2001 14:41 schreef thomaske het volgende:

[..]

ja, en als je op hoogte wilt fotograferen zeker 20 zakjes rijst opelkaar? :? :? :D
Nee niet, dan heb je ook maar 1 zak rijst nodig, je zet die zak rijs op je hoofd en daarop zet je je CAM.

LOL :D

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:46

-Stef-

Slainthe!

Op dinsdag 30 oktober 2001 07:04 schreef paultjeb het volgende:
Ja erg fijn als je in de woestijn staat. :) Overigens is het best een aardige en effectieve (en billig :) )oplossing voor sommige situaties. Maar om op je vraag terug te komen. Helaas gaat reisstatief immer gepaard met licht en dus instabiel. In de winkel lijkt dit misschien niet zo maar in het veld wel degelijk. Wel kan je denken aan een monopod. Verder ervaar ik de lichtgewicht statiefjes als onhandig om mee te werken bovendien kort van levensduur. Zelf heb ik dan ook een wat zwaarder statief (Manfrotto 055C met een 168 RC balhoofd). Inderdaad wat zwaarder (uit het hoofd statief kaal: 2,3 kg) maar rete stabiel en duurzaam. Het kan lichter (de carbon statieven) maar veel lichter moet het toch niet worden.

Hmm, ik lees net dat het economisch moet zijn. Zoek het dan maar in de tweedehands sfeer. Een goed statief gaat echt jaaaaren mee en er zijn tweedehands voor 100 piek best leuke te vinden. Zoek eens op www.foto-konijnenberg.nl of www.kamera-express.nl
Goeie sites met veel aanbod. Ook tweedehands.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Pagina: 1