W2k server als DC(sorry) en Linux als DNS server

Pagina: 1
Acties:

• hightower
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04-2024
Ik heb een 2000 server als Domain controller en Draai de DNS ervan op linux. Mn linux is echter aardig dichtgetimmerd. Nu probeert 2k op de meest wazige poorten behalve op 53 met mn DNS te comuniceren.

Wie weet er een oplossing.

specs: Sun Workstation Server Router Laptop

• NiPeng
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Ben gewoon nieuwsgierig maar welke "wazige" poorten?

Some people like cupcakes better, I for one care less for them.

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Toch niet poort 137 he?

[deze advertentieruimte is te koop]

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 21:56
Ik heb hier ook Windows 2000 Server met ADS gehad (sorry moest voor werk :)) en me DNS draaien met Bind op Slackware Linux. Dat werkte gewoon perfect, niks aan het handje.

Verwijderd

Ik heb een subdomein aangemaakt voor een 2k AD server

win2k.domein.nl

De hostname van de machine wordt dan gewoon server.win2k.domein.nl bijvoorbeeld en is nameserver voor het domein win2k.domein.nl. Bind draait secondary DNS voor dat domeintje:
code:
1
2
3
4
5
6
7
zone "win2k.domein.nl" in {
      type slave;
      masters { 1.2.3.4; };
      file "zone/win2k.domein.nl";
      check-names ignore;
      allow-update { 1.2.3.4; };
};

Bind draait gewoon primary voor het domein domein.nl dus daar rotzooit die windows bak helemaal niet in...

Als je eventueel exchange draait kun je gewoon de MX record in je domein.nl bind zonefile naar server.win2k.domein.nl laten wijzen en je default receipient in exchange aanpassen van @win2k.domein.nl naar @domein.nl :)

• hightower
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04-2024
Het gaat om poorten boven de 34000. En als ik in de config van bind aangeef daarnaar te luisteren, dan pakt hij weer 2-4 poorten hoger. Hij moet overigens fungeren als dynamic DNS. Tevens is het geen slave zone, maar een master zone

specs: Sun Workstation Server Router Laptop

Pagina: 1