Zelfbouw speakers [plaatjes!]

Pagina: 1
Acties:
  • 557 views sinds 30-01-2008

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Dit weekend weer lekker aan het klussen geweest en in 2 daagjes mijn eerste setje speakers in elkaar gezet (in navolging van de subwoofer in de auto [topic=284914/1/25] )

Allereerst maar weer even hier klikken voor de juiste sfeer :P

Setje is opgebouwd uit de volgende componenten:

Visaton W 200 SC 8 ohm

Afbeeldingslocatie: http://www.visaton.de/bilder/fotos/klein/w200sc.jpg

Visaton DT 94 8 ohm

Afbeeldingslocatie: http://www.visaton.de/bilder/fotos/klein/dt94.jpg

HW 2/70 NG (12 dB 3000Hz)

Afbeeldingslocatie: http://www.visaton.de/bilder/fotos/gross/hw270ng.jpg

LC 57 H

Afbeeldingslocatie: http://www.visaton.de/bilder/fotos/klein/lc57h.jpg

Nou de klusfotos!

Afbeeldingslocatie: http://131.155.226.124/gais/var/visaton/001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://131.155.226.124/gais/var/visaton/002.jpg

Men gaan naar de Praxis en betalen 2,- voor het op maat zagen van een hele plaat MDF. Hierin boren we wat gaten met met de decoupeerzaag maken we er wat moois van.

Afbeeldingslocatie: http://131.155.226.124/gais/var/visaton/003.jpg

Even kijken of alles past.

Afbeeldingslocatie: http://131.155.226.124/gais/var/visaton/004.jpg

Doosje van maken.

Afbeeldingslocatie: http://131.155.226.124/gais/var/visaton/005.jpg

Baspijp erin (afstemmen op 37Hz, 12.51 cm bij een binnenmaat van 9.5 cm)

Afbeeldingslocatie: http://131.155.226.124/gais/var/visaton/006.jpg

De gehele kast nog zonder top en bodem.

Afbeeldingslocatie: http://131.155.226.124/gais/var/visaton/007.jpg

Wie zei er nou dat Hamerite te dik was om te spuiten :P (na 6 weken harden nog 1 laag spuiten voor het beste resultaat)

Afbeeldingslocatie: http://131.155.226.124/gais/var/visaton/008.jpg

en zie hier, mijn eigen Twin Towers :+ (102 cm hoog)

Afgewerkt dus met donkerblauwe hamerite. In het licht van mijn kamer geeft het een donker paars metallic look. Is nog niet helemaal klaar maar ik laat het eerst goed uitharden.

Geluidje is super, meteen alle bas / treble naar 0 kunnen draaien en natuurlijk de loudness afgemikt (was wel nodig bij die ouwe JAMOs die ik hier had hangen :D )
Voor mijn gehoor is ie goed zuiver, ook mooi vlak denk ik. Vrij laag gaat ie ook, niet zo laag als mijn sub in de auto, maar genoeg om uit je stoel te trillen bij Star Wars VI.

Prijs van het setje zon 500,- voor de twee in totaal (incl. MDF, verf en klein spul).

* GA!S is tevreden
* GA!S zijn buren niet :P

de betaler vervuilt

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 20:05
laue dingen man!!

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
* Gardocki valt van zijn stoel af
* Gardocki klimt er weer op

nice 8-)

They made me do it.

Verwijderd

strak gedaan man!!

Verwijderd

really nice!!!!! cool gemaakt..

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Mijn complimenten GA!S, ziet er weer uitermate strak uit! Heeft weer een hoog kwijlgehalte. Is die bouwkundestudie (en al die uren in de maquettewerkplaats) toch nog ergens goed voor geweest ;)

Dex

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Verwijderd

Ziet er erg kewl uit, komt er heerlijke bas uit? 8-)

Verwijderd

Op Sunday 28 October 2001 21:10 schreef GA!S het volgende:
Dit weekend weer lekker aan het klussen geweest en in 2 daagjes mijn eerste setje speakers in elkaar gezet (in navolging van de subwoofer in de auto [topic=284914/1/25] )

lol, zag die link pas later :+ lol muziekje

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Ik heb nog geen losse plaatjes voor in te voegen maar op mijn site heb ik een bouw tekening en een soortgelijke foto van mijn VETTE hifi speakers.

Vind je die visaton echt mooi klinken?

En met wat voor versterker bespeel je die Visaton's ?

Ik vindt dat je er wel een mooi werkje van gemaakt heb. Soms willen mensen het te snel doen maar jij neemt de tijd( zoals over zes weken de volgende lak laag)

Had je ze al eens beluisterd?

Mooi werk daar hou ik wel van.

Greetings Fireman *D

Ps: ben je niet met dat compressor slangetje tegen die "natte"box aangekomen?

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 12:04

magneet

Magnetic enhanced

ziet er zwaar stoer uit, kan je ook niet een of andere foto maken met hoe het er in het donker uitziet??

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Verwijderd

haha lol
helemaal dat muziekje dr bij 8-)

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Op Sunday 28 October 2001 21:26 schreef firemen het volgende:

Vind je die visaton echt mooi klinken?
In vergelijking met wat ik gewend was: JA
Voor die prijs: JA
Voor mijn eerste zelfbouwkitje: JA
Voor de ultieme HIFI sensatie: Vast nie :+ .
En met wat voor versterker bespeel je die Visaton's ?
YAMAHA CA-VI
Had je ze al eens beluisterd?
Nope. Puur gekocht omdat ik wist dat het wel redelijk goed spul is voor de beginnende bouwer (van horen zeggen dus) en omdat Visaton een GOEDE site heeft met alle info erop. Ook leuke ontwerp software. Lekker makkelijk en duidelijk dus.
Mooi werk daar hou ik wel van.
* GA!S ook :P
Daarom moet er nog wel het een en ander aan gebeuren ;)
Ps: ben je niet met dat compressor slangetje tegen die "natte"box aangekomen?
Meerdere malen :D

de betaler vervuilt

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Op Sunday 28 October 2001 21:32 schreef Magneet het volgende:
ziet er zwaar stoer uit, kan je ook niet een of andere foto maken met hoe het er in het donker uitziet??
Heb bij mijn ouders thuis lopen klussen, heb het zooitje nu weer op mijn kamer staan en hier dus geen digi-cam!

de betaler vervuilt

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-07 21:13
cool deuntje :) gebruik ik meteen voor m'n nico en rob fan pagina hehe

- Ruud

• Big-Foot
  • Laatst online: 07-12-2025
Die speakers heb ik ook in mijn center zitten maar dan 2x laag/mid en 1 x hoog om meer rendement te behalen en ook gebruik ik geen l-pad.

Die dingen klinken wel lekker

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Op Sunday 28 October 2001 21:10 schreef GA!S het volgende:

lol, lekker knutsel muziekje.

Dat heb je redelijk snel gedaan. Mijn laatste speakers kostte me zeker 4 weekends. Maar ik moest perse mijn eigen filters in mekaar solderen (zonder printplaat, gewoon met koperdraad).
En het zijn eigenlijk 4 kasten, 65 l voor het laag en 6 l voor mid/hoog).
Nu verder tweaken zeker..

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Fireman

Fireman

Op Sunday 28 October 2001 21:34 schreef GA!S het volgende:

[..]

Voor de ultieme HIFI sensatie: Vast nie :+ .
[..]

YAMAHA CA-VI
[..]

* GA!S ook :P
[..]

Meerdere malen :D
Bale is dat he ? Had ik zelf een keer gehad heb ik die speaker over moeten spuiten. Want wat dat betreft wil ik het weer TE perfect doen.

Die ultieme HiFi sensatie die komt nog wel want er is heel veel te beluisteren op dat gebied.

Die versterker ken ik niet maar Yamaha kennende zal die redelijk helderklinken tot scherp (naar mijn mening). Mijn hifi heb je dan ook waarschijnlijk gezien dat is wat warmer van klank.

Greetings Fireman *D

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Mooi gemaakt! En lache kleur!
Maar moeten die dingen echt zo hoog zijn of kun je ze ook gewoon wat kleiner maken?

|Specs|

• Fireman

Fireman

Op Sunday 28 October 2001 21:51 schreef Korn21 het volgende:
Maar moeten die dingen echt zo hoog zijn of kun je ze ook gewoon wat kleiner maken?
Als ik ook een bescheide antwoord mag geven: Nee, want de woofer heeft een bepaald volume nodig om zijn lage klank te stand te brengen. Heeft iets met staande golven te maken of dat wel of juist niet mag.

Je zal ook nooit een Sub-woofer in een heel klein kastje zien om heel veel laag te produceren. Ze hebben altijd een behoorlijk formaat.

Greetings Fireman *D

• mesothelioom
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05 09:33
He ga!s, koele spiekers, maar hoe is het afgelopen in je auto? Watvoor een sub is het nou geworden? Ik las iets over een infinity, kan dat? Dan toch wel de perfekt 12 :9~
heb zelf nu een kicker 10" in een kist van 10"/10"/10" helemaal dicht met 131 db uit mijn kofferbak >:)

there's no substitute for cubic inches : 472 cu cadillac

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Jeetje hee.. ze lijken nogal op mijn zelfgebouwde setje. Ook blauw, ook een 2-weg ;) De mijne hebben afgeschuinde frontjes, bij jou zijn ze nogal bot-vierkant.
Eerst had ik de mijne (per ongeluk) van binnen niet behangen met isolatieprut. Achteraf heb ik dat er nog in geprutst. Heb jij wel van dat spul erin? Ik las er niks over, maar 't geluid wordt er ietsie strakker van.

* Varienaja krijgt alweer helemaal zin om zelf ook een nieuw setje in elkaar te knutselen...

Siditamentis astuentis pactum.

• Raymond
  • Laatst online: 14-08 08:55
Het geluidje is meesterlijk 8-)

Cool gedaan. Spuiten moet je ook maar kunnen, als je het goed doet, wordt het wel machtig mooi. Als het goed is, zijn de mijne nu ook gespoten. Ze zijn al een week klaar, maar ik heb ze nog niet opgehaald.

500 piek voor een setje, daar kan je het bijna niet voor laten, zeker als het resultaat goed is.

Btw: volgens mij heb je er geen dempingsmateriaal inzitten. Dat zou je eigenlijk nog wel toe moeten voegen! (Kan ook achteraf, dus je hoeft je niet ongerust te maken)
Het geluid zal er zeker door verbeteren. Het type dempingsmateriaal dat je zoekt is pritex en kan je kopen bij de bekende diy speakershops (speakerland, remo, speaker en co). Niet het noppenschuim van een Gamma oid gebruiken, dat doet nix.

Complimenten!

(ik loop altijd wel te reageren, maar ondertussen is mijn setje nog steeds niet klaar....)

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Op Sunday 28 October 2001 21:51 schreef Korn21 het volgende:
Eigenlijk is de bedoeling van Visaton om ze in een 40 liter kist te bouwen. Als je echter een grotere kast bouwt en je bassreflex-kanaal goed aanpast kun je door het volume van de kast en de resonantie van de lucht in de pijp het rendement in een bepaald frequentie gebied opkrikken.
Zie screenshot, de onderste lijn is de originele opstelling, de lijn daarboven de kist die ik aangehouden heb.

Afbeeldingslocatie: http://131.155.226.124/gais/var/visaton/screenshot.gif

de betaler vervuilt

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Op zondag 28 oktober 2001 21:55 schreef firemen het volgende:

Je zal ook nooit een Sub-woofer in een heel klein kastje zien om heel veel laag te produceren. Ze hebben altijd een behoorlijk formaat.
Hehehe, ik wilde dus eigenlijk een sub bouwen met OF een enkele 12 / 15 inch OF een dubbele 8". Had dus besloten om toch maar 2 8" ers te pakken, is het net zo makkelijk om er meteen 2 tweeters bij te doen en maar gewoon full-range speakers in elkaar te zetten. Valt me niks tegen, de bassen met die 2x 82 liter kasten zijn echt wel lomp genoeg om niet volledig open te kunnen zetten hier. >:)
Op zondag 28 oktober 2001 22:09 schreef mesothelioom het volgende:
He ga!s, koele spiekers, maar hoe is het afgelopen in je auto? Watvoor een sub is het nou geworden? Ik las iets over een infinity, kan dat? Dan toch wel de perfekt 12 :9~
heb zelf nu een kicker 10" in een kist van 10"/10"/10" helemaal dicht met 131 db uit mijn kofferbak >:)
Klik de link bovenaan maar, staat het andere knutselhobbyprojectje! Is een 12" er geworden. Kist is geheel gebouwd voor de 12" Infinity Kappa, maar die komt er dus pas in op het moment dat het hele spul me goed bevalt (kist moet nog aangepast worden). Was namelijk nog niet zeker van de spullen (versterkers e.d.) op het moment dat ik begon met bouwen. Wilde gewoon bouwen dus was ik alvast maar begonnen :+ .
Op zondag 28 oktober 2001 22:12 schreef Varienaja het volgende:
Jeetje hee.. ze lijken nogal op mijn zelfgebouwde setje. Ook blauw, ook een 2-weg ;) De mijne hebben afgeschuinde frontjes, bij jou zijn ze nogal bot-vierkant.
Eerst had ik de mijne (per ongeluk) van binnen niet behangen met isolatieprut. Achteraf heb ik dat er nog in geprutst. Heb jij wel van dat spul erin? Ik las er niks over, maar 't geluid wordt er ietsie strakker van.
Hehehehe, ze zijn inderdaad een beetje lomp ja, maar dat komt omdat het PRECIES (met een piepklein reepje van 10 cm over) uit één plaat MDF kan met lekker simpele zaagsnedes. Ik zat er nog over te denken om de speakers in de slanke kant in te bouwen maar dan kijk je dus altijd tegen de kopse kanten van het MDF aan....
Ik had ook liever torens van 160 hoog gehad maar dat had me dus 2 platen MDF gekost. :)

de betaler vervuilt

• BigB
  • Niet online
Wow erg nice gemaakt en het muziekje erbij doettut hem helemaal :P :P :P

Verwijderd

Netjuhsss...

Dit is zeker wel waar voor je geld.

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
hoe dik mdf? ik ben ook bezig met nieuwe boxen, die van mijn worden 80 cm hoog en 30x30 lengte breedte.

• Fireman

Fireman

Op maandag 29 oktober 2001 11:21 schreef Clithopias het volgende:
hoe dik mdf? ik ben ook bezig met nieuwe boxen, die van mijn worden 80 cm hoog en 30x30 lengte breedte.
Wat voor soort speakers ben je aan het bouwen :?

type nummers & merk dan kunnen we een beetje vergelijken.

Greetings Fireman *D

• yeadder
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
ziet er cool uit

en nu nog wat plexi glas raampjes en neon licht er in :P

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Hmm, weer een weergaloos project met Visatons...

Zelf de WS130 gebruikt en nu bij een zeskant project van een vriend betrokken met WS170 chassis'.

't zijn geen dure woofertjes en er komt een lekkere klap uit voor de lage prijs. Beetje friemelen met softwaresimulaties en mega oprekken, die bas. Wel uitkijken, dat het geen boombox wordt.. he he :P

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Op maandag 29 oktober 2001 11:21 schreef Clithopias het volgende:
Alles 18mm MDF, binnenmaat van 30x30 (stukken 28 en 32).

de betaler vervuilt

• Clithopias
Op maandag 29 oktober 2001 11:28 schreef firemen het volgende:

[..]

Wat voor soort speakers ben je aan het bouwen :?

type nummers & merk dan kunnen we een beetje vergelijken.

Greetings Fireman *D
er komt een lorentz woofer in (type weet ik niet uit me hoofd) en twee hoorntweeters volgens mij van jamo. die speakers heb ik gekregen dus ik hoef maar een paar dingetjes te kopen en dan ben ik voor onder de honderd klaar

edit:
ff inhoud van me berichtje erbij gezet :)

• Clithopias
Op maandag 29 oktober 2001 14:25 schreef Clithopias het volgende:

[..]

er komt een lorentz woofer in (type weet ik niet uit me hoofd) en twee hoorntweeters volgens mij van jamo. die speakers heb ik gekregen dus ik hoef maar een paar dingetjes te kopen en dan ben ik voor onder de honderd klaar

edit:
ze zitten nu ff in elkaar zonder lijm en isolatie spul maar ze klinken zeer vet >:)

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Cool! Ik hou wel van zelfbouw :) (Ben zelf ook al ruim een jaar bezig met een groot zelfbouw project, maar helaas nog geen tijd gehad om er mee verder te gaan) Ik heb alleen het goevoel dat er veel hout is, en maar weinig speaker? Persoonlijk zou ik ze ook zwart maken, of afwerken met een mooie houtlook-fineer (wel ontzettend rottig spul om mee te werken, I know...) Verder leuk gedaan! :)

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op zondag 28 oktober 2001 21:38 schreef mweert het volgende:
Die speakers heb ik ook in mijn center zitten maar dan 2x laag/mid en 1 x hoog om meer rendement te behalen en ook gebruik ik geen l-pad.

Die dingen klinken wel lekker
Foto's ?

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Fireman

Fireman

Op maandag 29 oktober 2001 14:25 schreef Clithopias het volgende:

[..]

edit:
Paar dingetjes is dus ook een filter, kijk op mijn homepage daar staat bij mijn hifi de speaker -> specificaties en onderaan heb je dan het filter. Zoiets heb je naar alle waarschijnlijkheid ook nodig.

er komt nogal wat bij kijken. Sommige mensen denken: Ahhhh dat doen we even maar als je het goed wil doen dan moet je op een hoop dingen letten.

Succes

Greetings Fireman *D

Ps: ik lees wel of dat filter een paar dingetjes is.

• Big-Foot
  • Laatst online: 07-12-2025
Op maandag 29 oktober 2001 17:10 schreef tbusquet het volgende:
Foto's ?
Okee eentje dan:

Afbeeldingslocatie: http://www.van-weert.nl/tw/centermeubel.jpg

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

Voor de zelfbouwers kan ik Visaton echt aanraden.
Hebben een heel erg uitgebreid zelfbouw pakket...
Voor de beginnende bouwer (p/s 200,-) tot aan pure hifi
van zo'n 5000,- p/s

Zelf speel ik hier met de VOX 251 van visaton en als er mensen zijn die zich niet storen aan hoge kasten in de kamer.....ABSOLUUT DOEN.....je weet niet wat je hoort.

Maar zoals gezegd juist ook in het goedkope genre zijn ze erg goed.....
www.visaton.de

Grtx RedVox

• Fireman

Fireman

Op dinsdag 30 oktober 2001 00:30 schreef RedVox het volgende:
Voor de zelfbouwers kan ik Visaton echt aanraden.
Hebben een heel erg uitgebreid zelfbouw pakket...
Voor de beginnende bouwer (p/s 200,-) tot aan pure hifi
van zo'n 5000,- p/s

Zelf speel ik hier met de VOX 251 van visaton en als er mensen zijn die zich niet storen aan hoge kasten in de kamer.....ABSOLUUT DOEN.....je weet niet wat je hoort.

Maar zoals gezegd juist ook in het goedkope genre zijn ze erg goed.....
www.visaton.de

Grtx RedVox
Ik heb dan een aanrader: op mijn site heb ik de zelfbouw staan van Dynaudio type Nuance, Deze gaat richting High-end. Zorg er wel voor dat je ook een juiste versterker bij hebt anders krijg je nog geen mooi geluid.

Dynaudio is helaas gestopt met de zelfbouw lijn maar wie weet heeft men nog wat op de plank liggen.

Dit soort kasten zijn redelijk makelijk te bouwen.

Succes

Greetings Fireman *D

Ps: prijzen van onder delen

woofer fl 310,- (2x)
tweeter fl 360,- (2x)
filter alles bij elkaar +/- = fl 150,- (2x)
hout + losse spullen(soldeer, aansluitterminal,verf,baspijp, bedrading, etc....)fl 300,-

Als je de speaker van Totem zou kopen, die nagenoeg het zelfde is, dan ben je ca fl 8500,- kwijt. En een groot verschil heb je dan niet.

Zelf bouwen is de moeite waard, en je moet wel zin hebben.

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op dinsdag 30 oktober 2001 09:13 schreef firemen het volgende:

[..]

Dynaudio is helaas gestopt met de zelfbouw lijn maar wie weet heeft men nog wat op de plank liggen.

Dit soort kasten zijn redelijk makelijk te bouwen.

Succes

Greetings Fireman *D
Remo, tegenwoordig in Leidschendam heeft ze nog in zijn prijslijst staan (dus misschien..)

Dynaudio maakt idd topklasse units.

• Fireman

Fireman

Op dinsdag 30 oktober 2001 09:19 schreef Duck-Twacy het volgende:

[..]

Remo, tegenwoordig in Leidschendam heeft ze nog in zijn prijslijst staan (dus misschien..)

Dynaudio maakt idd topklasse units.
Ik heb even een screen shot gemaakt met de datum waar bij 'ie voor het laatst is bij gewerkt.

14 december 2000, ik denk vandaar dat ze er nog in staan. Dadelijk bel ik ze dan weten jullie het.

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/rzondervan/remo.jpg

Greetings Fireman *D

• Fireman

Fireman

Op dinsdag 30 oktober 2001 09:28 schreef firemen het volgende:

[..]

Ik heb even een screen shot gemaakt met de datum waar bij 'ie voor het laatst is bij gewerkt.

14 december 2000, ik denk vandaar dat ze er nog in staan. Dadelijk bel ik ze dan weten jullie het.

[afbeelding]

Greetings Fireman *D
Even gebeld en hij kan nog een gedeelte leveren. Als je specificaties weet dan kijk hij of 'ie ze heeft.

Misschien ga ik mijn speakers of ombouwen of vernieuwen nu ik dit zo gezien heb.

Greetings Fireman *D

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op dinsdag 30 oktober 2001 18:17 schreef firemen het volgende:

[..]

Even gebeld en hij kan nog een gedeelte leveren. Als je specificaties weet dan kijk hij of 'ie ze heeft.

Misschien ga ik mijn speakers of ombouwen of vernieuwen nu ik dit zo gezien heb.

Greetings Fireman *D
De speakers op je homepage lijken mij anders al helemaal niet slecht. Of je moet zo'n dure 330D esotar tweeter willen...
Van die 30W54 woofer kan je wel een hele mooie subwoofer maken (in gesloten kast van 80 l). Er heeft jaren geleden eens wat in een elektuur special gestaan (die moet ik nog ergens hebben liggen), van een actieve sub op basis van deze speaker.

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

mooi gedaan hoor :)

enne goeie sfeer met da muziekje ;) :+

• Fireman

Fireman

Op dinsdag 30 oktober 2001 18:46 schreef Duck-Twacy het volgende:

[..]

De speakers op je homepage lijken mij anders al helemaal niet slecht. Of je moet zo'n dure 330D esotar tweeter willen...
Van die 30W54 woofer kan je wel een hele mooie subwoofer maken (in gesloten kast van 80 l). Er heeft jaren geleden eens wat in een elektuur special gestaan (die moet ik nog ergens hebben liggen), van een actieve sub op basis van deze speaker.
Nou T330D tweeter vind ik te veel van het goede. Dat scheelt 400 piek (x2), dus 800 piek.

Ik moet wel zeggen dat plaatje wat je ziet is van de totem Forest maar de dynaudio nuance van mij is nagenoeg het zelfde. Heb nog geen plaatje van mijn nuance,helaas.

Soms zou ik wel wat meer laag willen hebben maar om nu gelijk een sub-woofer bij te zetten vind ik te veel van het goede en het neemt een hoop ruimte in.
je hebt een model dat heet de double 17, een d'appotito systeem met dezelfde onderdelen van mijn nuance, alleen een 17" woofer/middentoner erbij. het kast volume is iets groter dus waarschijnlijk meer laag.
Voordat ik tot zoiets over ga wil ik ze eerst ergens beluisteren.

Maar die Dynaudio Nuance zijn voor mij nu ook wel perfect hoor, zeker met de versterker en cd-speler die ik heb.
Ken je dat merk of is dat een onbekende voor je.

Greetings Fireman *D

Ps: Weet je nog welk nummer van Electuur speciaal?

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op dinsdag 30 oktober 2001 19:15 schreef firemen het volgende:

[..]
Maar die Dynaudio Nuance zijn voor mij nu ook wel perfect hoor, zeker met de versterker en cd-speler die ik heb.

Greetings Fireman *D

Rega, die ken ik van een (hele behoorlijke) draaitafel en arm. Hun versterkers ed. ken ik niet, maar ik neem aan dat het goed spul is.

Zal morgen weer eens in de kelder duiken of ik die Elektuur nog kan vinden (heb griep, dus aaalle tijd).

edit. wanneer krijgen we eens een spellingscheckfunctie in de browsers?

• Fireman

Fireman

Op dinsdag 30 oktober 2001 20:53 schreef Duck-Twacy het volgende:

[..]

edit. wanneer krijgen we eens een spellingscheckfunctie in de browsers?
Is dat een hint, maak ik zoveel fouten :? :?

Ik ben helaas geen taalkundige ;( ;(

Greetings Fireman *D

Ps: dit is een REGA planet cdspeler:

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/rzondervan/planet.jpg

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op dinsdag 30 oktober 2001 21:41 schreef firemen het volgende:

[..]

Is dat een hint, maak ik zoveel fouten :? :?

Greetings Fireman *D
Nee t sloeg op mezelf. Iedere keer als ik iets post moet ik minstens 2 maar het bericht editen (editten?), eh corrigeren.

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

We gaan wel erg oftopic.

Tis een bovenlader! Ziet er goed uit. Wat kost zoiets?(beetje onbescheiden vraag van mij)

• Fireman

Fireman

Op dinsdag 30 oktober 2001 21:55 schreef Duck-Twacy het volgende:
We gaan wel erg oftopic.

Tis een bovenlader! Ziet er goed uit. Wat kost zoiets?(beetje onbescheiden vraag van mij)
Nou niet helemaal off topic want als je mijn ervaring erachter weet dan hoort dat er gewoon bij.

Naar aanleiding van het beluisteren van deze zet in combinatie met, jawel, die zelfbouwspeakers heb ik deze aangeschaft.

Eerst vond ik het te duur maar door een pure mazzel heb ik het kunnen bemachtigen (versterker + cd-speler + radio voor 2 mil) was slechts 4 weken jong. Normaal bij multifoon totaale set prijs ca fl 5600,-

Ik was er ongeveer een jaar mee bezig dus ik wist wat ik kocht.

Die man van die zaak waar ik het uiteindelijk gekocht heb had die set net in de etalage gezet en ik overviel 'm met de vraag: Wat moet je voor dat setje hebben? hij zei 2 mil en ik zei verkocht. Toen kon die het niet meer veranderen want als 'ie had na gedacht had 'ie er zo fl 4500,- kunnen vragen. Ik had gelijk handgeld gegeven(ik kende die gasten wel dus dat zat goed).

Een beetje indirect met de zelfbouw speakers.

Maar zo'n cd-spelertje kost ca fl 2000,- ,ik weet het niet exact maar ongeveer dit.

Succes

Greetings Fireman

ps: het is de combinatie van:
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/rzondervan/planet.jpg

En

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/rzondervan/mira.jpg

Verwijderd

mooi man ! :)
dat muziekje erbij LOL! :D

• Fireman

Fireman

Ik heb hier nog een plaatje van mijn zelfbouwspeakers, het zijn niet exact dezelfde als die hier bij mij thuis staan.

Heb helaas nog geen digi-camera.

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/rzondervan/nuance1.jpg

Greetings Fireman *D

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op dinsdag 30 oktober 2001 19:15 schreef firemen het volgende:

[..]

Nou T330D tweeter vind ik te veel van het goede. Dat scheelt 400 piek (x2), dus 800 piek.

Ik moet wel zeggen dat plaatje wat je ziet is van de totem Forest maar de dynaudio nuance van mij is nagenoeg het zelfde. Heb nog geen plaatje van mijn nuance,helaas.

Soms zou ik wel wat meer laag willen hebben maar om nu gelijk een sub-woofer bij te zetten vind ik te veel van het goede en het neemt een hoop ruimte in.
je hebt een model dat heet de double 17, een d'appotito systeem met dezelfde onderdelen van mijn nuance, alleen een 17" woofer/middentoner erbij. het kast volume is iets groter dus waarschijnlijk meer laag.
Voordat ik tot zoiets over ga wil ik ze eerst ergens beluisteren.

Greetings Fireman *D

Heb uit de kelder een stapel oude audio tijdschriften gehaald, waaronder de Elektuur Special.

Het nummer waar de Dynaudio sub instaat heet
"Elektuur special HIFI-Luidsprekers". Ik kan niet echt een nummer vinden (volgens mij zijn er meerdere specials geweest), maar er staat in het colofon het jaartal 1986.

Ikzelf zou in jou geval (dus soms iets meer laag willen) toch serieus aan een goede sub denken (die niet altijd gebruikt hoeft te worden). Volgens mij kun je bij je Rega versterker de voor en eind versterker loskoppelen, dus daar kan prima een (low level) scheidingsfilter tussen zetten, die een actieve subwoofer aanstuurt. Die Dynaudio is dan zeker interessant. Het is ee ngesloten kast (trapezium vormig) van 80 liter waarin een 30W54 dankzij een kleine electronische boost -3 DB bij 30 Hz haalt.

Als je wilt wil ik je wel fotokopieen (snail)mailen (heb geen scanner)

Verwijderd

Das is best wel mooi gedaan. Alleen de kleur vind ik niet zo. 8-)

Verwijderd

S U P E R !!!!
echt mooi gedaan!

Binnekort zal ik mijn boxen hier ook ff showen... alleen nog ff in elkaar schroeven...
De eerste schetsen zijn klaar, en ik moet zeggen... dit gaat ook meesterlijk worden! :)

Verwijderd

tis wel maar 75watt RMS en das ni veel.
ik heb in aldi(goedkoopste belgische winkelketen) één paar boxen voor 60euro gekocht en deze zijn beide 90watt RMS, 8ohm en best wel design...

• Blamm
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Op woensdag 20 maart 2002 20:36 schreef de666 het volgende:
ik heb in aldi(goedkoopste belgische winkelketen) één paar boxen voor 60euro gekocht en deze zijn beide 90watt RMS, 8ohm en best wel design...
1) Kijk eens in de FAQ over RMS.. het zegt echt niet alles over je geluid...

2) Hoezo ineens dit topic omhoog met zo'n reactie?

• Mex
  • Laatst online: 09-07 20:51

Mex

Oude topics uit de sloot halen }:O

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:08
Op woensdag 20 maart 2002 20:36 schreef de666 het volgende:
Inderdaad een goede reden om dit topic uit de mottenballen te halen !!! |:(

-

Verwijderd

RMS is wel degelijk het belangrijkste!!!
dan mag je nog pieken hebben van 250watt 75watt RMS is maar pover!
dit ga je vooral aan je bas merken!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Moest je daar nou het topic voor omhoogschoppen?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.