Dit weekend weer lekker aan het klussen geweest en in 2 daagjes mijn eerste setje speakers in elkaar gezet (in navolging van de subwoofer in de auto [topic=284914/1/25] )
Allereerst maar weer even hier klikken voor de juiste sfeer
Setje is opgebouwd uit de volgende componenten:
Visaton W 200 SC 8 ohm

Visaton DT 94 8 ohm

HW 2/70 NG (12 dB 3000Hz)

LC 57 H

Nou de klusfotos!

Men gaan naar de Praxis en betalen 2,- voor het op maat zagen van een hele plaat MDF. Hierin boren we wat gaten met met de decoupeerzaag maken we er wat moois van.

Even kijken of alles past.

Doosje van maken.

Baspijp erin (afstemmen op 37Hz, 12.51 cm bij een binnenmaat van 9.5 cm)

De gehele kast nog zonder top en bodem.

Wie zei er nou dat Hamerite te dik was om te spuiten
(na 6 weken harden nog 1 laag spuiten voor het beste resultaat)

en zie hier, mijn eigen Twin Towers
(102 cm hoog)
Afgewerkt dus met donkerblauwe hamerite. In het licht van mijn kamer geeft het een donker paars metallic look. Is nog niet helemaal klaar maar ik laat het eerst goed uitharden.
Geluidje is super, meteen alle bas / treble naar 0 kunnen draaien en natuurlijk de loudness afgemikt (was wel nodig bij die ouwe JAMOs die ik hier had hangen
)
Voor mijn gehoor is ie goed zuiver, ook mooi vlak denk ik. Vrij laag gaat ie ook, niet zo laag als mijn sub in de auto, maar genoeg om uit je stoel te trillen bij Star Wars VI.
Prijs van het setje zon 500,- voor de twee in totaal (incl. MDF, verf en klein spul).
* GA!S is tevreden
* GA!S zijn buren niet
Allereerst maar weer even hier klikken voor de juiste sfeer
Setje is opgebouwd uit de volgende componenten:
Visaton W 200 SC 8 ohm

Visaton DT 94 8 ohm

HW 2/70 NG (12 dB 3000Hz)

LC 57 H

Nou de klusfotos!

Men gaan naar de Praxis en betalen 2,- voor het op maat zagen van een hele plaat MDF. Hierin boren we wat gaten met met de decoupeerzaag maken we er wat moois van.

Even kijken of alles past.

Doosje van maken.

Baspijp erin (afstemmen op 37Hz, 12.51 cm bij een binnenmaat van 9.5 cm)

De gehele kast nog zonder top en bodem.

Wie zei er nou dat Hamerite te dik was om te spuiten

en zie hier, mijn eigen Twin Towers
Afgewerkt dus met donkerblauwe hamerite. In het licht van mijn kamer geeft het een donker paars metallic look. Is nog niet helemaal klaar maar ik laat het eerst goed uitharden.
Geluidje is super, meteen alle bas / treble naar 0 kunnen draaien en natuurlijk de loudness afgemikt (was wel nodig bij die ouwe JAMOs die ik hier had hangen
Voor mijn gehoor is ie goed zuiver, ook mooi vlak denk ik. Vrij laag gaat ie ook, niet zo laag als mijn sub in de auto, maar genoeg om uit je stoel te trillen bij Star Wars VI.
Prijs van het setje zon 500,- voor de twee in totaal (incl. MDF, verf en klein spul).
* GA!S is tevreden
* GA!S zijn buren niet
de betaler vervuilt