Toon posts:

heel vaag probleem, wat ligt er dood te gaan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen..., ik heb de laatste dagen een heel vaag probleem met mijn pc-tje (:(), de laatste dagen doet hij hele rare dingen.

Soms hangt windows spontaan(Windows XP), en start de boel opnieuw op. Meestal is het dan zo dat eerst het beeld bevriest, een 10 a 15 seconden later stopt mn muziek(draai altijd muziek :)), en nog eens 5 seconden later herstart de boel.

Vandaag kwam er nog een raar probleem, ik was een grote hoeveelheid data aan het kopieeren, en opeens klonk er een redelijk raar geluid uit mn kast, een flutiend geluid met tikken er tussen door, heel apart....

Verder heb k het id dat mn compu soms gewoon langzaam loopt en soms doet ie over iet sheel simpels heel lang, en programma's hangen ook regelmatig...

duidelijker kan ik t even niet omschrijven...
iemand enig id wat er mis is?, ik heb al de ibm drive fitness test uitgevoerd(simple test) op beide schijven, niks aan de hand volgens DFT..., en heb al een memtester gedraaid, die vond ook geen fout...
wel heb ik 5 dagen geleden 512 mb ram gekocht, en t zou misschien kunnen dat daarmee te maken heeft? (maar dan kan ik dat rare geluid niet plaatsen, dat klonk mechanisch..., vond ik, dus hd ofzo...)

kortom, HELLLUP! :)

Verwijderd

Topicstarter
hier nog wat specs voor de liefhebber:
Pentium 3 1 Ghz
60 gb IBM schijf en 40 gb maxtor
640 mb ram
2 videokaarten(een aopen agp en een powercolor :S pci)
als je meer wilt weten vraag 't maar

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 22:20
Ik denk dat het probleem bij de harde schijf ligt maar zeker weten doe ik het niet. Vroeger ook een schijf gehad met ongeveer hetzelfde probleem. Bleek er een pinnentje over het schrijfvlak heen te schuren. :(

Verwijderd

denk dat je IBM hd naar de klote gaat...begint bij die ibm's altijd met dat soort ongein...

Verwijderd

Topicstarter
mmm.., wat voor 'n pinnetje?
heb namelijk ooit zo'n ide pinnetje afgebroken en weer vast laten solderen door iemand....

Verwijderd

Topicstarter
ibm is redelijk nieuw...., 2 maand oud

Verwijderd

Topicstarter
kan t ook door te weinig koeling komen?
heb nu een tijdje mn kast los staan, en t lijkt beter te gaan nu...

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
nee ik denk iest in de hard disk zelf (ps niet openmaken) gewoon ff in de winkel vragen war je dat ding hebt gekocht of ff de search van dit forum gebruiken. (openmaken van harde schijf is em doodmaken)

Verwijderd

Topicstarter
Op Sunday 28 October 2001 21:06 schreef koeskoesappelmoes het volgende:
nee ik denk iest in de hard disk zelf (ps niet openmaken) gewoon ff in de winkel vragen war je dat ding hebt gekocht of ff de search van dit forum gebruiken. (openmaken van harde schijf is em doodmaken)
t gekke vind ik dat de boel soms ook gewoon goedloopt...
en ik weet dan nog niet in welke hd t probleem zou zitten..

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
oh oh, IBM :{ Heb ik geen goede ervaringen mee :)

They made me do it.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Lijkt mij IDD een probleem met je IBM |:(

Heb het zelf ook gehad. En een paar dagen/weken later waren ze dood. (Terwijl ik er toch een 8CM fan op had draaien)

Nu heb ik weer IBM, gelukkig de 60GXP; die lopen perfect met 8CM cooler :)

Misschien dat je dus een cooler op je HD kan monteren?

webOS all the way!

Verwijderd

Topicstarter
Op Sunday 28 October 2001 21:12 schreef Hermanvh het volgende:
Lijkt mij IDD een probleem met je IBM |:(

Heb het zelf ook gehad. En een paar dagen/weken later waren ze dood. (Terwijl ik er toch een 8CM fan op had draaien)

Nu heb ik weer IBM, gelukkig de 60GXP; die lopen perfect met 8CM cooler :)

Misschien dat je dus een cooler op je HD kan monteren?
zou kunnen..., geen id hoe we dat gaan doen, maar goed :)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

heb je die IBM al een keer goed ge-Scandisk-ed (thorough oppervlaktecontrole) of ge-NortonDiskDoctor-ed ???

probeer eens een ander voeding!

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Op Sunday 28 October 2001 21:44 schreef limoentje het volgende:
heb je die IBM al een keer goed ge-Scandisk-ed (thorough oppervlaktecontrole) of ge-NortonDiskDoctor-ed ???

probeer eens een ander voeding!
bovenstaande ga ik doen...
andere voeding?!?, hoe bedoel je?, anders powercabletje erachter in proppen? :)

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:31
In elk geval, maak voor de zekerheid snel ff een backup van je belangrijke spullen. Als het een HD is kan t heel snel afgelopen zijn :'(

Verwijderd

Topicstarter
probleem is dat ik NIET zeker weet welke hd t zou kunnen zijn......, moet ik dus van beide belangrijke spullen backupen...., kost me nogal wat cdtjes :)

maar wat moet dat moet...

ps. k heb nu mn kast losgeschroefd en los hier staan, lijkt haast beter te gaan, zal ik eens even een tijdje zo laten..., als t nu beter zou gaan moet ik denk ik aan koeling gaan denken?

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op Sunday 28 October 2001 21:00 schreef ruuddie het volgende:
wel heb ik 5 dagen geleden 512 mb ram gekocht, en t zou misschien kunnen dat daarmee te maken heeft?
kortom, HELLLUP! :)
Je kunt altijd MemTest eens proberen! http://www.teresaudio.com/memtest86/

Koop al mijn ads!

Verwijderd

Topicstarter
is het normaal dat dat ding al warmer is dan mn hand terwijl ie niet iets heel bijzonders doet?!?!? (hij doet een sector test van scandisk nu...)

Verwijderd

Topicstarter
Op Sunday 28 October 2001 22:14 schreef sjaakduhuuhl het volgende:

[..]

Je kunt altijd MemTest eens proberen! http://www.teresaudio.com/memtest86/
had vanochtend al een uur lang ofzo een memtester draaien..., die vond geen fouten

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022

Ed.

IBM... uh, oh... there goes another HD >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op Sunday 28 October 2001 22:16 schreef Rolex het volgende:
IBM... uh, oh... there goes another HD >:)
Zucht...., dit soort posts heb ik niet zoveel aan....
kun je vertellen of ie nog te redden is?!?, ligt t aan de koeling?!?!?(hij heeft op t moment geen koeling)

Verwijderd

Topicstarter
Op Sunday 28 October 2001 22:14 schreef ruuddie het volgende:
is het normaal dat dat ding al warmer is dan mn hand terwijl ie niet iets heel bijzonders doet?!?!? (hij doet een sector test van scandisk nu...)
Nu doet ie echt helemaal vrijwel nix en nog is ie warm....

(ik quote mezelf, das wel heel errug..... :))

Verwijderd

Op Sunday 28 October 2001 22:21 schreef ruuddie het volgende:

[..]

Nu doet ie echt helemaal vrijwel nix en nog is ie warm....

(ik quote mezelf, das wel heel errug..... :))
Is naar mijn mening zeker normaal! mijne zijn +/- 40 graden
Met minimaal gebruik

[off-topic]

Waarom zeggen ze bij computerland dan dat de IBM de allerbeste en allersnelste is (vooral voor grote bestanden)

Heb uiteindelijk toch maar de Maxtor DiamondMax Plus D740X 40gb gekocht! Gelukkig

[/off-topic]

Verwijderd

Topicstarter
mmm, ok...
maar mensen met 2 hd's: hoe hebben jullie ze ingebouwd...
ze zitten hier vlak tegen elkaar gedrukt..., lijkt me ook niet echt goed, ofwel?

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

Op maandag 29 oktober 2001 09:28 schreef ruuddie het volgende:
mmm, ok...
maar mensen met 2 hd's: hoe hebben jullie ze ingebouwd...
ze zitten hier vlak tegen elkaar gedrukt..., lijkt me ook niet echt goed, ofwel?
Zou proberen ze niet te dicht bij elkaar te zetten en probeer ze zo in de kst te monteren dat ze wel een beetje frisse lucht krijgen......denk niet dat het je probleem oplost maar het is altijd beter om ze lekker te koelen...

Mijn Hd's hier zitten altijd tussen de 40 en 50 Graden, ook als ze alleen maar rondjes draaien..:)
Dus daar moet je je niet te druk om maken...

Grtx RedVox
Pagina: 1