Toon posts:

Task Manager verdwijnt bij minimize Windows XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He,

Ik heb een eigenaardig probleem met de task manager in XP.

Wanneer ik de task manager minimize, zou deze in de systemtray moeten verschijnen. Dit gebeurt dus niet en het lijkt dat het programma afgeloten wordt.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen of hoe het op te lossen is?

bvd....

• XPhreak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-04 23:46

XPhreak

Mja......

Ik heb het probleem niet, maar als je dan ALT-TAB doet? Staat hij dan ook niet daartussen?

Greetz

Verwijderd

Topicstarter
Oke, even een update:

Ik start taskinfo 2000 op en kill hier de task manager. Na herstarten verschijnt het icoon weer in de tray :?

Vreemd

• Shaidar
  • Laatst online: 02-04 15:01

Shaidar

Sorry voor een oud topic weer naar boven te halen ...

Maar ik heb hetzelfde probleem, ik heb 'n shortcut naar m'n task manager in m'n startup (start minimized bij de properties van die shortcut).

Soms staat er een groene CPU meter als ik opstart, en soms niet. Als hij er van het begin niet staat, krijg ik 'm nooit in m'n tray, totdat ik heropstart.

ik heb ook "hide inactive icons" afstaan, en draai WinXP SP1 "windows classic theme"...

Weet er iemand hier 'n oplossing voor?

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• Shaidar

Shaidar

Na heel lang zoeken, op veel andere fora ook rond te pluizen .... ben ik van mening dat dit gewoon een "bug" is in Windows XP .. iets waar we mee moeten leren leven ...

Mij lijkt 't - maar dit is een vermoeden - dat de Taskmanager wel opstart als ie voor de initialisatie van het netwerk opstart. Als ie later dan het netwerk opstart, dan loopt 't mis...
Maar ik begrijp niet hoe dat 't kan dat die volgorde soms veranderd...

• smoove
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-04 13:51
ik heb ook dit probleem op windows 2003
de taskmanager verdwijnt ook gewoon ookal heb ik hide when minimized gechecked

:(

---

• Shaidar

Shaidar

Heeft er echt niemand een oplossing hiervoor? Er is echt geen touw aan vast te knopen wanneer dat ie dit probleem heeft, en wanneer niet ...

Ik heb het probleem nu ook in Windows Server 2003, eigelijk niet zo belangrijk, want ik reboot die toch nooit ... uptime:

C:\Documents and Settings\Geert>uptime \\toshiba
\\toshiba has been up for: 85 day(s), 1 hour(s), 39 minute(s), 33 second(s)

offtopic:
(ik zie meer en meer dat wanneer oude topics die nuttige informatie bevatten gekickt worden, dat ze daarna op slot gaan... dit is dus niet de bedoeling, beter hier verder gaan, dan een dubbel topic maken... dus: aub, hou het ontopic. dankjewel!)

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05 21:29

momania

iPhone 30! Bam!

Je kan het proberen met de volgende registry key:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]

"TaskManager"="start /min c:\\winnt\\system32\\taskmgr.exe"

Dit vond ik trouwens als eerste link na het volgende te hebben gedaan:
[google=taskmanager,start,windows,minimized]

Ik snap überhaupt al niet waarom je je taskmanager direct zou willen opstarten? En dan nog minimized ook...

Als het alleen maar is om het groene cpu activiteits metertje te zien, zou je misschien naar een andere cpu monitor kunnen kijken.
Ik noem een Motherboard Monitor bv, die start wel netjes minimized op en die kan ook je cpu activiteit in de systray laten zien.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Shaidar

Shaidar

Ik heb m'n XP ondertussen al eens terug opnieuw geinstalleerd (RAID schijfjes geplaatst), en...

... en met de nieuwste updates van XP heb ik het probleem niet meer.

Persoonlijk vind ik het wel handig, die geminimaliseerde taskmanager... Niet dat ik er veel last van heb, maar zo kan ik onmiddellijk zien welke applicatie weer raar begint te doen...

Pagina: 1