Radeon (VE)

Pagina: 1
Acties:

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoi,

Ik ben van plan om morgen een nieuwe videokaart te gaan kopen. Nou heb ik het id dat een ati wel wat voor mij is. Die zouden een beter beeldkwaliteit moeten hebben. En verder zijn ze ook niet te duur. En de tv out is van oudsher altijd goed.

Nu is het dus alleen nog de keuze tussen de ve, sdr, of ddr. En de hoeveelheid geheugen natuurlijk.

Nou heb ik gevonden dat de ve zonder t&l is. Is dit erg nadelig? Kan ik dan ook sommige dingen niet draaien(denk aan de nature test, die kan ik nu niet draaien met mijn tnt2, en er zullen nog wel spellen komen die het nodig hebben, of niet?) Sdr is volgensmij voor mij snel genoeg, en 32 ook genoeg(kom van de 16 af), maar 64 is misschien een paar tientjes duurder.

Ook zit ik nog met het merk. Ik zie expertvision bij veel winkels op de site staan. Is dat iets? Is dat net als bij nvidia dat een ander merk die kaarten maakt met de ati chip? En is de tv out dan wel nog net zo goed? En de drivers worden die gewoon ondersteund door ati, kan namelijk nergens een site vinden van expertvision.

Alvast bedankt,

Niels

I, for one, like Roman numerals

Verwijderd

de ve is traag... is maar 64 bits volgens mij ipv 128..

gr Niels

Verwijderd

niet kopen
de ve heeft geen t&l waardoor hij erg langzaam is
en de natuur test doet hij ook niet
alleen de geforce 3 en ati radeon 8500 doen die test

• Def_P
  • Niet online
Ik heb die nature test een keer gezien volgensmij, maar niemand die ik ken heeft zo'n geforce 3 of een ati 8500. En wat mist i dan voor die test?

Nou die ve is dus ruk als ik het goed heb. Dan de ATI RADEON 7200 64MB DDR RETAIL, die is iets duurder en heeft geen tv out(was geen must maar een want.). Wel ddr, en veel, en ook t&l. Maar als ik dan nog steeds geen nature kan draaien, vin ik wel minder. Want er zijn(/komen) dan ook nog spellen die ik dan niet kan draaien.

• Def_P
  • Niet online
Nou ik heb zo eens rond lopen kijken op het internet, ik ben bang dat het toch een geforce mx400 64 mb word.

Verwijderd

en zelfs die kan niet de hele 3dmark 2001 draaien en hebje meer aan een ati radeon 32mb ddr (die is al een stuk sneller)

kyro 1 en 2 voor directx 7.0
geforce 1 zijn voor directx 6.1
geforce 2 zijn voor directx 7.0 (maar niet alle functies)
ati radeon directx 7.1
geforce 3 is voor directx 8.0
ati radeon 8500 is voor directx 8.1

ook al zijn er nieuwe drivers voor deze kaarten zoals directx 8 ze zullen nooit de functies die directx8 heeft ondersteunen
ik hoop dat ik hiermee genoeg info heb gegeven
mog het niet kloppen dan doen de mede tweakers het maar verbeteren

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-06 19:01
geforce 1 en 2 zijn voor directx 6.1
ati radeon directx 7.1
geforce 3 is voor directx 8.0
ati radeon 8500 is voor directx 8.1
Hier klopt dus niets van. GeForce 3 ondersteunt ook dx8.1, en DX7 ondersteunde als eerste AFAIK T&L wat betekent dat de GeForce 1/2 serie nooit gericht kan zijn geweest op DX6.

Verwijderd

ja wel want hij ondersteunt niet alles van directx 7.0 zoals ehmb
dot3 weer wel (terwijl dat weer van dirctx8. is
ik geef hem wat richt lijnen zodat zijn keuze wat makkelijker word
en ik ben ook maar een mens en ook ik maar fouten
(geforce was uitgekomen met directx6.1 en niet met 7.0)
Pagina: 1