Toon posts:

[sms] Illegaal of niet ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er staan scripts op internet (die ik nog niet heb kunnen vinden :( ) maar waarmee je smsjes kan (laten) versturen via je website...via een andere server, bijv. mtnsms

maar is het nou illegaal om dat te gebruiken???

• karrde1980
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-09-2023
mtnsms doet t niet meer voor sowieso de kpn en libertel klanten van de andere weet ik t nie zeker

Verwijderd

Topicstarter
Op Sunday 28 October 2001 20:40 schreef jems1980 het volgende:
mtnsms doet t niet meer voor sowieso de kpn en libertel klanten van de andere weet ik t nie zeker
het was maar een voorbeeld => maar het gaat daar niet om, maar of je het mag gebruiken of niet.... ;)

• Cheater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:09
ja et werkt ja... je kunt misschien via HOTSMS versturen...

maar et kan in ieder geval

Verwijderd

Topicstarter
Op Sunday 28 October 2001 20:49 schreef Cheater het volgende:
ja et werkt ja... je kunt misschien via HOTSMS versturen...

maar et kan in ieder geval
maar mag het ook?

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 05:13
Op Sunday 28 October 2001 20:55 schreef webdesign1234 het volgende:
maar mag het ook?
Nee, officieel niet. Je maakt gebruik van andermans dienst en zegt dat het je eigen dienst is. Het is bijv. vergelijkbaar met een plaatje roven van een site van iemand anders.

Verwijderd

Topicstarter
Op Sunday 28 October 2001 21:16 schreef elnino het volgende:

[..]

Nee, officieel niet. Je maakt gebruik van andermans dienst en zegt dat het je eigen dienst is. Het is bijv. vergelijkbaar met een plaatje roven van een site van iemand anders.
Ok bedankt!

Verwijderd

hehe, mag dat niet?? :D

Verwijderd

Ik had zelf ook zo'n script draaien, voor een SMS-mededelingen-list, erg handig. Maar MTNSMS doet het niet meer zo goed... ;)

Of het illegaal is. Ik heb dat ff gechecked met hun voorwaarden en d'r stond destijds niet iets in waaruit zou moeten blijken dat het gebruik van scripts niet mag.

Verwijderd

volgensmij mag het wel... anders zouden de servers van kpn het wel blocken.

je mag er natuurlijk bijzetten dat je de service aanbied, het zou alleen aardiger zijn als je er bij vermelde dat je gebruikt maakt van ..... (de servers van ...)

:+

Verwijderd

Op maandag 29 oktober 2001 10:41 schreef dynom het volgende:
volgensmij mag het wel... anders zouden de servers van kpn het wel blocken.
En hoe zouden ze dat in vredesnaam moeten doen dan :?

Verwijderd

Nee, het mag niet. Jij gebruikt de gateway van iemand anders..Daar betalen zij dik voor en jij jat het gewoon. Komen ze heel makkelijk achter. Dus dan gaan ze vanzelf wel huilen met rechtzaken enzo :P

Verwijderd

hoe komen ze er dan heel makkelijk achter?

Als je een scriptje maakt die de data post naar die website.
Dan kunnen ze volgens mij het verschil tussen een bezoeker of het scriptje niet zien.

http://sms.romke.nl/kpn.php

Verwijderd

Betaal gewoon wat en gebruik www.sms-wap.com (grootse sms-provider van Europa).

Verwijderd

Op maandag 29 oktober 2001 13:59 schreef romke het volgende:
hoe komen ze er dan heel makkelijk achter?

Als je een scriptje maakt die de data post naar die website.
Dan kunnen ze volgens mij het verschil tussen een bezoeker of het scriptje niet zien.

http://sms.romke.nl/kpn.php
Ah, je gebruikt detelefoongids.nl... was ik ook van plan, alleen die is zo reeeeeeeeteeeeeeeee traag... gaat via E-plus geloof ik...

Verwijderd

Via e-plus?
Kan kpn dat zelf weer niet... :?
|:(

Verwijderd

Eehm... Had KPN niet grote belangen in E-plus? Of hadden ze dat al weer verkocht... anyway, d'r zijn nog zeker vergaande samenwerkingen tussen die twee wat inhoudt dat wie als beste SMSjes kan versturen dat ook maar gaat doen dus niet |:( maar *D
Pagina: 1