Reparatie van versterker wie kan helpen??

Pagina: 1
Acties:
  • 781 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-05 21:07
Ik zoek dus iemand die mijn sony versterker kan repareren
ik heb die versterker al 3 keer bij sony aangeboden en nog steeds exact de zelfde storing in het apparaat.
Ze wijgeren zelfs nu het verder te maken terwijl ik nog 3 maanden garantie erop heb.
Ze kunnen het niet vinden zeggen ze.
Maar ik denk eerder dat die garantie te duur is wat ze moeten geven.
Het betreft een tan 80 een mosfet versterker 200 watt rms.
Het probleem is als volgt na een poosje dat de versterker aanstaat begint het apparaat zachtjes te ploppen.
uit de luidsprekers, als je het langer aan laat staan
wordt dat geluid steeds harder. En het betreft beide kanalen
ik heb de gain van de versterker verdraaid (de aansturing van de mosfets dus als ik die wat hoger opschroef na ca + en - 0,7 volt en dan verdwijnt dat plopje even maar komt wel weer terug, het nadeel van dit opschroeven van de spanning op de mosfet is wel dat de mosfets behoorlijk gaan stoken (hitte) en dat is niet echt de bedoeling.
Heeft iemand een idee wat er nu werkelijk met dit apparaat aan de hand kan zijn. ??????????
Als jij het kunt repareren laat me dat weten !!!!!!!!!!!!!!!
Ook als je tips hebt .

Wie o wie ???????? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-04 14:39

Diamon

The Weird One

Sony kan zoveel zeggen, ze moeten je versterker aannemen en repareren.
Anders naar de winkel stappen, en daar een nieuwe "eisen" of je geld terug.

Zal mooi zijn, als fabrikanten binnen de garantie je apparaten niet willen repareren :?
Helaas voor Sony, zo zit de Nederlandse wet niet in elkaar.

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowi
Op Sunday 28 October 2001 21:11 schreef Diamon het volgende:
Sony kan zoveel zeggen, ze moeten je versterker aannemen en repareren.
Anders naar de winkel stappen, en daar een nieuwe "eisen" of je geld terug.

Zal mooi zijn, als fabrikanten binnen de garantie je apparaten niet willen repareren :?
Helaas voor Sony, zo zit de Nederlandse wet niet in elkaar.
Sony nederland in badhoeve dorp zegt dus toen ik de eerste keer de versteker bracht dat alle onderdelen nog voorradig waren en het gemaakt kon worden.
Maar naar drie keer het apparaat daar gehaald en ook drie keer gebracht te hebben zegt men daar nu dat ze het niet
kunnen maken omdat de onderdelen er niet meer zijn !!!!!!!!

Dus daarom vraag ik nu hulp bij de reparatie van deze versterker !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Want die is echt een van de beste in zijn soort alleen een storing in deze BAAAAAAAAAAALLLLLLLLLL :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-05 14:16
Ga maar eens naar het HiFi forum en stel daar deze vraag. Daar zit een zeker Don van de Deijl die ook twee TA-N80's heeft en ze ook een verre mate heeft gemodificeerd en dus door en door kent.
Zal wel iets zijn met een transistortje wat wel goede test, maar in de praktijk niet goed zijn werk doet. Of een condensatortje met hetzelfde euvel.

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16941

Als ze het niet kunnen maken hoor je toch automatisch een nieuwe te krijgen en als dat niet kan krijg je toch je geld trug of mag je een andere versterker uitzoeken met eventueel bijbetalen, zo ging het ook met mijn speakers en daar hoefde ik zelf geeneens achter aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Idd, dit dus echt niet pikken he, ik weet wel wat ik zou doen, bel ze helemaal gek en word boos, als ze weigeren vraag je of je iemand anders mag spreken, liefst de baas van de afdeling ofzo...

Repareer em zo goed als nieuw, geef een nieuwe of volledig aankoopsbedrag vergoed, stelletje lijmsnuivers daar bij sony :(

Als ze dan blijfen weigeren, surf dan ff rond op de site en zoek een reseller nummer ofzo, bel dat en vraag waar ze mee bezig zijn op die helpdesk, of stap het hoofdkantoor binnen ofzo.
Drijg dan ook nog met een hele hoop dingen, consumentenbord, mooie post op het hifi forum over de goede service enzo.

* Hyperbird kan hier nogal pissed over worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:15

JvS

Ik heb hem zelf ook

Probeer anders een (als je daar lid van bent) het juridisch adviesbureau van de consumenten gids.

Maar probeer eerst in alle redelijkheid met de winkelier te praten. Een goeie winkelier is wel wat klantvriendelijker dan Sony nu doet, en zal begrijpen dat je nu eigenlijk wel een ander apparaat wil hebben. Als het dan gewoon een toffe winkelier is, dan geeft-ie je een nieuwe mee en gaat hij zelf wel met sony knokken (wat sony niet leuk gaat vinden, omdat zo'n winkelier hun spullen verkoopt en moet promoten :o).

Anders heb je vast wel instanties, waar je voor dat soort 'kleine' zaken terecht kan (dreigen met kort geding :?).

Ik heb zelf ook 'zozo' ervaring met de reparaties bij sony. Mijn walkman kwam net zo stuk terug als dat ik 'm ooit opstuurde. Toen ik bij de winkel (was BCC, dus ze wisten niet echt dat ik daar weer kwam door klantenbinding ofzo :P) aangaf dat het een herreparatie was, werd mijn walkman door een zogenaamde 'senior monteur' aangepakt (tenminste, dat vertelde ze me en dat slikte ik :P). Hij kwam toen wel goed gerepareerd terug :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowi
Op Sunday 28 October 2001 22:56 schreef Kluif_DBZfreak het volgende:
Als ze het niet kunnen maken hoor je toch automatisch een nieuwe te krijgen en als dat niet kan krijg je toch je geld trug of mag je een andere versterker uitzoeken met eventueel bijbetalen, zo ging het ook met mijn speakers en daar hoefde ik zelf geeneens achter aan :)
Het is dus geen nieuw apparaat maar een Tan 80 van 10 jaar oud, maar ik kreeg het dus terug en daar zat dan 3 maanden garantie op dat het goed zou zijn.
Maar het apparaat is geen dag nog goed geweest !!!
En na vele keren brengen en halen zeggen ze nu dat ze geen
onderdelen meer hebben.!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonnes746
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-01-2022
Maar naar drie keer het apparaat daar gehaald en ook drie keer gebracht te hebben zegt men daar nu dat ze het niet
kunnen maken omdat de onderdelen er niet meer zijn !!!!!!!!
Als ze zo slim zijn om dat te verklaren, zouden ze dan niet op zijn minst de moeite kunnen nemen om je te vertellen om welke onderdelen het gaat zodat je daar iets mee kan?

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op Sunday 28 October 2001 23:37 schreef wowi het volgende:

[..]

Het is dus geen nieuw apparaat maar een Tan 80 van 10 jaar oud, maar ik kreeg het dus terug en daar zat dan 3 maanden garantie op dat het goed zou zijn.
Maar het apparaat is geen dag nog goed geweest !!!
En na vele keren brengen en halen zeggen ze nu dat ze geen
onderdelen meer hebben.!!!!!!!!
Ow, ik dacht dat hij nieuw was, ik denk niet dat je dan veel kan doen, als de onderdelen gewoon niet meer gemaakt meer worden.
Behalve zelf op jacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowi
Nou ja bedankt iedereen het apparaat is rijp voor de schroot hoop dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-03 20:06
Op zondag 28 oktober 2001 22:01 schreef JvdBosch het volgende:
Ga maar eens naar het HiFi forum en stel daar deze vraag. Daar zit een zeker Don van de Deijl die ook twee TA-N80's heeft en ze ook een verre mate heeft gemodificeerd en dus door en door kent.
Zal wel iets zijn met een transistortje wat wel goede test, maar in de praktijk niet goed zijn werk doet. Of een condensatortje met hetzelfde euvel.
Op maandag 29 oktober 2001 16:12 schreef wowi het volgende:
Nou ja bedankt iedereen het apparaat is rijp voor de schroot hoop dus.
:?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19680

het klinkt als een voedings-probleem...na tien jaar zijn de elco's van de voeding meestal aardig gaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:36
Op maandag 29 oktober 2001 21:40 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
het klinkt als een voedings-probleem...na tien jaar zijn de elco's van de voeding meestal aardig gaar....
Daar lijkt het haas twel op. In buizenversterkers wordt weleens gepraat over "motorboaten" vanwege het karakteristieke geluid. Maar ik heb geen idee of dit het zelfde fenomeen is/kan zijn (voedingen van buizenversterkers zitten anders in elkaar, kan dus door een ander fenomeen worden veroorzaakt) Ik zal het eens navragen
Pagina: 1