Ik word stilaan gek van monitors!

Pagina: 1
Acties:

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 12:09
Ik ben in het bezit van een Iiyama HA901D Vision Master Pro453.

Ik ben over deze monitor helemaal niet tevreden en hij blijkt bijna dezelfde fouten te hebben als de Iiyama VisionMaster PRO 451.
De fouten die zich bij mij voordoen zijn het verkleuren van de hoeken op bepaalde momenten en het trillen van tekst, zr vermoeiend te lezen :(
Vind jullie misschien het de moeite waard om deze monitor om te ruilen voor een ander Iiyama model nl. de MA901U Vision Master Pro452 zelfs al heeft deze een lagere
beeldrefresh of zouden jullie voor een ander merk gaan?

Graag eventueel een reactie.

• Moris
Iemand die wil reageren ?

Verwijderd

'k heb een Philips 107S 17" monitor :r
Op Sunday 28 October 2001 22:12 schreef Moris het volgende:
Iemand die wil reageren ?
Kan dus nix zinnigs melden...

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 13:25
Misschien stomme vraag maar staan er geen boxen naast je monitor, of grote boxen op een meter of 2?

Reality beats fiction by far!

• Rocco
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-05 22:00

Rocco

nightlife

Dat trillen van tekst had ik ook op mijn CTX PR960F. het bleek uiteindelijk niet aan de monitor te liggen maar aan de ingestelde resolutie. Van 1152 x 864 naar 1280 x 1024 en het trillen was verdwenen (kyroII videokaart)

• Moris
Het trillen gaat bij mij "niet" weg zelfs op de volgende resoluties 1280x1024 85Hz, 1280x1024 100Hz, 1280x960, enz...
Het ligt zeker niet aan mijn videokaart (Matrox G450) want dit is zelfs uitgetest met een andere monitor.

• Jox444
  • Laatst online: 18:35

Jox444

Honestly....

Op Sunday 28 October 2001 22:21 schreef Rocco het volgende:
Dat trillen van tekst had ik ook op mijn CTX PR960F. het bleek uiteindelijk niet aan de monitor te liggen maar aan de ingestelde resolutie. Van 1152 x 864 naar 1280 x 1024 en het trillen was verdwenen (kyroII videokaart)
Nou lekker een monitor die maar op 1 resolutie werkt.

Ik had ook een pjama, 2 dagen (ook da trillen werd er gestoort van) , teruggebracht en omgeruilt voor een LG...en daar ben ik zwaar tevreden over

Het is FRIET!

Verwijderd

ik heb uitgevonden dat mijn Iiyama 451 ERG gevoelig is voor storing uit de omgeving... op mijn bureau (70 cm van de monitor) stond een printer en een fax en ik merkte als iemand wat printte mijn lettertjes begonnen te trillen.... we hebben de hele zooi (stekkerdoos, printer, fax, hpjetdirect) een meter verderop gezet en sindsdien heb ik geen last meer van trillend beeld

absurd dat dat ding zooooo gevoelig is... maar wel een feit :(

Verwijderd

Net wat er boven stond, heb je geen boxen in de buurt?
OF: Voedingen van bijv je printer, scanner enz.?

Ik dacht dat mijn monitor kaduuk ging, bleek mijn printervoeding net even te dicht tegen m'n monitor aan te zitten....

• Peertje NL
  • Laatst online: 16-08 13:25
hmm... heb je bnc kabels al eens geprobeert? Ik heb een oude Philips monitor met bnc en gewone aansluiting. Met bnc ziet het er gewoon goed uit, met die gewone aansluiting ziet her er niet goed uit, ook krijg ik dan van die "schaduw".

Reality beats fiction by far!

• Moris
Op Sunday 28 October 2001 22:20 schreef E-MANs het volgende:
Misschien stomme vraag maar staan er geen boxen naast je monitor, of grote boxen op een meter of 2?
De enige boxen die in de buurt staan zijn 2 kleine tweeters en dit op een afstand van 80cm van de monitor.
Mijn vroegere monitor stond op dezelfde manier opgesteld en had hierbij geen problemen, dus deze monitor mag hierbij geen krimp of beter gezegd geen bibberende tekst geven.

• Moris
Op Sunday 28 October 2001 22:30 schreef E-MANs het volgende:
hmm... heb je bnc kabels al eens geprobeert? Ik heb een oude Philips monitor met bnc en gewone aansluiting. Met bnc ziet het er gewoon goed uit, met die gewone aansluiting ziet her er niet goed uit, ook krijg ik dan van die "schaduw".
Op deze monitor zit geen BNC-aansluiting maar wel een DVI-aansluiting en dit kan ik niet uitproberen, daar ik geen videokaart heb met DVI.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

TFT schermpjes doen dit niet, is ook wel fijn

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
liggen er geen adapters ofzo vlakbij de monitor? zoek naar alles wat maar een magnetisch veld kan opwekken (misschien in een la onder de monitor?).
op m'n stage adres hebben we van die giganta schroevendraaiers liggen. nooit geweten dat die zo'n groot magnetisch veld hadden. haalde m vlak langs een monitor, heel het beeld paars!

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Die Iiyama VMP 452 is ook een mooi schermpje en je krijgt waarschijnlijk nog een hoop geld terug ook :)...

|Specs|

• Room42
  • Niet online
Op Sunday 28 October 2001 20:22 schreef Moris het volgende:
Vind jullie misschien het de moeite waard om deze monitor om te ruilen voor een ander Iiyama model nl. de MA901U Vision Master Pro452 zelfs al heeft deze een lagere
beeldrefresh of zouden jullie voor een ander merk gaan?
Ik heb de Iiyama VM Pro452 en ben er zelf erg tevreden over. Ik heb echt alles dicht bij de monitor staan; 2 boxen, pc, printer, 2 draaitafels en een tv in de buurt... Geen gezeik, elke resolutie is goed en allemaal op hoge refresh (m'n desktop draai ik op 85Hz).
Kun je dus doen!!

De vakantie heeft alweer heimwee naar mij

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 19:07

dominic

will code for food

Ik heb zelf een iiyama visionmaster pro 511 en een adapter en een printer binnen een straal van 50cm van het scherm staan maar heb nergens last van.

Controleer of je geen adapters/trafo's op hetzelfde stekkerblok als je monitor hebt hangen, of plug je monitor in een totaal ander stopcontact. Wellicht kun je ook eens naar de aarding kijken van de hele boel maar dat zou eigenlijk niet de klachten moeten veroorzaken die jij hebt.

Download my music on SoundCloud

• Moris
Ik heb zojuist enkel en alleen de p.c. en de monitor op een totaal andere plaats aangesloten.
En wat blijkt nu, ik heb nog steeds het zelfde klote beeld :r
Dus niks van al die storingen enz....,maar toch bedankt voor de tips!
En ik zou toch graag een andere monitor kiezen :'(

• JSI
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 09:19

JSI

Ik heb de Iiyama VMP452 en ben er erg tevreden over.
Ik denk dat de overstap aan te raden is.
Pagina: 1