UDMA 100 vraagje

Pagina: 1
Acties:

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 11:00
Ik heb sinds een jaar een asus A7V moederboord.

Bij het opstarten blijft mijn computer anderhalve minuut "niks" doen.
Nu heb ik mij laten vertellen dat de computer de UDMA 100 chip van Promise aan het initialiseren is.

Kan ik hier wat aan doen, want anders duurt het opstaren ontzettend lang!

ik gebruik windows 98

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:27
Ik heb ook een a7v gehad, en ik had precies hetzelfde probleem, Je moet dus gewoon ff je bios updaten dan word ook meteen de bios van de promise ata-100 geupdated en dan is het probleem weg >:) , tenminste bij mijn a7v was het wel zo

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• mad_dog
  • Laatst online: 19-07 12:28
had ik ook met mijn kt7raid(abit)
zit een highpoint controoler in
je moet ten eerste nieuwste bios drivers downen en ook (gebeurt meestal automatisch) de nieuwste drivers voor je controller

bij mij wertke dit niet geheel, het duurde eerst 2 minuten, en na de update no 1 minuut
toen heb ik mijn oudste schijf die udma 66 was, wat dus op de controller zou moeten kunnen, er af gehaald, toen werkte het, omdat ik hem toch wilde gebruiken, heb ik hem aan de ide contorller van mijn mobo gehaald, kortom als je meerdere hdds hebt, experimenteer welke het probleem veroorzaakt, suc6

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 14:07

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Heb je er soms een netwerkkaart in zitten zonder verbonden te zijn met andere pc's? Windows 98 wacht dan op een reactie van een DHCP server die er niet is...

• Binnetie
  • Laatst online: 12-06 11:00
Ik heb er ook een netwerk kaart inzitten, maar hij start net zo snel als toen ik nog geennetwerk kaart erin had zitten!

Bedankt voor de info allemaal jongens!!!