Toon posts:

IBM Deskstar 75GXP 30GB defect???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Klopt het nou dat deze serie niet helemaal goed was en dat er veel problemen mee waren?

Ik heb dus zo'n schijf en hij maakt de laatste tijd vrij veel herrie. Het is net of een coolfan aanloopt. Het is niet heel de tijd maar om de zoveel tijd.

Bekend probleem?

Verwijderd

D'r zijn idd wel een aantal 75GXP's en 60GXP's gestorven (UTFS). Ik heb dezelfde schijf als jij en nog helemaal geen problemen. Verder werd/wordt het wel een beetje overhyped, mensen die nu nog geen IBM durven kopen... |:(

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
ook toevallig wilde net een topic hierover openen..

vandaag starte ik m'n pc op en ik hoorde een raar geluid, zoiets als schhh...schhh...schhh ( :? )

i.i.g. herkende m'n bios de harddisk niet meer (IBM 75GXP 30GB 307030, 7200rpm ATA100). nog een keer starten weer niks.. effe harddisk los gehaald en geluisterd.. het geluid kwam idd van de IBM en ik was niet echt blij.. ik het totaal wel 10x opnieuw gestart en hij nog steeds niets... dus in het kader: het kan nooit erger een paar flinke klappen op de harddisk en de schijf omgedraaid en ja hoor hij doet het weer >:) gelijk al m'n data naar m'n 2e pc gemoved.

de schijf is van feb. 2001 en is gekocht bij Alternate. weet iemand hoe ze bij Alternate met zoiets omgaan ? krijg ik gelijk een nieuwe of sturen ze hem op en zit ik een paar weken zonder harddisk ?

Verwijderd

Op Sunday 28 October 2001 20:41 schreef Karel2001 het volgende:
ook toevallig wilde net een topic hierover openen..

vandaag starte ik m'n pc op en ik hoorde een raar geluid, zoiets als schhh...schhh...schhh ( :? )

i.i.g. herkende m'n bios de harddisk niet meer (IBM 75GXP 30GB 307030, 7200rpm ATA100). nog een keer starten weer niks.. effe harddisk los gehaald en geluisterd.. het geluid kwam idd van de IBM en ik was niet echt blij.. ik het totaal wel 10x opnieuw gestart en hij nog steeds niets... dus in het kader: het kan nooit erger een paar flinke klappen op de harddisk en de schijf omgedraaid en ja hoor hij doet het weer >:) gelijk al m'n data naar m'n 2e pc gemoved.

de schijf is van feb. 2001 en is gekocht bij Alternate. weet iemand hoe ze bij Alternate met zoiets omgaan ? krijg ik gelijk een nieuwe of sturen ze hem op en zit ik een paar weken zonder harddisk ?
Ik zou het direct met IBM regelen, heb je met 2 weken een nieuwe: http://www.storage.ibm.com/hdd/support/pre_rma.htm

Verwijderd

Topicstarter
Ja alternate ken ik wel >:) Ik ben daar zelf ook een aantal keren geweest om iets terug te brengen/ruilen. Ze zijn daar niet echt makkelijk.

Alleen in jouw geval zullen ze heus wel een nieuwe geven.

Verwijderd

Op Sunday 28 October 2001 20:04 schreef ---X2--- het volgende:
D'r zijn idd wel een aantal 75GXP's en 60GXP's gestorven (UTFS). Ik heb dezelfde schijf als jij en nog helemaal geen problemen. Verder werd/wordt het wel een beetje overhyped, mensen die nu nog geen IBM durven kopen... |:(
heb je dit zeker nog niet gelezen

http://www.tweakers.net/nieuws/18961?highlight=IBM

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat had ik nog niet gezien, bedankt.

Dat wordt dus terug naar de winkel :)

Verwijderd

Wat je ook nog misschien kan doen. Met het programmaatje wat je bij IBM kan downloaden. Voor je S.M.A.R.T. status te bekijken enzow. Of je drive wel "Healthy" is. Hiermee kunnen vaak een hoop problemen mee opgelost worden.
[url]http://www.storage.ibm.com/hdd/support/download.htm
Staan een hoop handige programmaatjes. Ergens op die site bij de deskstar sectie staat ook nog een klein programmaatje.
Maar als je enge geluiden hoort...wens ik je veel geluk met het omwisselen!
Suc6

Verwijderd

Die 30 gig 75GXP schijven zijn zelfs door alle problemen uit de handel gehaald. |:(

Verwijderd

Op maandag 29 oktober 2001 10:38 schreef Mobius het volgende:
Die 30 gig 75GXP schijven zijn zelfs door alle problemen uit de handel gehaald. |:(
Maar het is echt niet zo dat alle 60GXP's + 75GXP's gedoemd zijn om te crashen. Er is gewoon een slechte serie geweest. ff tsjekken met SMARTDefender (downloaden op ibm.com) of je schijf healthy is is wel nuttig.

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
nou net effe naar Alternate geweest voor m'n defecte 75GXP 307030, 30,7GB....wel daar getest en natuurlijk kapot.

Daar deze schijf niet meer leverbaar is heb ik een ander type meegekregen: 60GXP 40,5GB (prod. datum sept 2001 dus deze zal wel niet uit die slechte serie zijn ) ...zonder bijbetalen :P

i.i.g. netjes afgehandeld door Alternate..

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-11-2022

mrknowitall

Hardware junkie

Tja, ik had weinig problemen, maar nu maakt één van mijn DTLAatjes een beetje herrie bij het formateren.
De balk blijft een tijd op 53% staan en gaat dan toch vrolijk verder.

One of the animals has left its cage today.

Pagina: 1