Toon posts:

internet adsl modem getweaked

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 pc's aan het netwerk met een 10/100 mb hub.
Op pc1 met ip: 10.0.0.150 en als gateway 10.0.0.138 (adsl modem) ingesteld deze werkt goed.

Op pc2 heb ik alles hetzelfde ingesteld behalve het ip adres:10.0.0.151. Dit heb ik zo gelezen.
Met pc2 kan ik niet op internet. Wel zien ze elkaar via het netbui protocol niet via tcp/ip.

Hoe zit het nu: is het mogelijk om met alle twee de pc's op internet te komen? Ik heb het mxstream basis abonnement. Of moet ik meerdere ip adressen hebben. 10.0.0.150 heb ik ook maar gelezen dat dit zo ingesteld moest worden.

Wie weet hoe ik via het adsl modem met 2 pc's gebruik kan maken van het internet?

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Je kunt met vrijwel oneindig veel pc's t internet nu op. Je stelt je dns van je provider in, je gateway en je ip-adres (dit kun je ook allemaal in t modem zetten hoor....IP zet je dan op DHCP-server en de gateway en dns laat je met dhcp meesturen :) ) en dan moet t werken........zo niet, dan is het geen instellingsfout

iRacing Profiel

Verwijderd

Je moet je ADSL modem gebruiken als router en die je IP van die je van je provider heb gekregen toekennen, die 2 pcs van je hang je erachter met gewoon 192..... als IP. Je heb maar 1 IP adres beschikbaar gekregen van je provider dus zoals je het nu hebt kun je niet met 2 pcs tegelijk online komen.

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 15:30
moet je niet "inbellen" op 10.0.0.138 pc2 ipv pc1 ??

Verwijderd

Op Sunday 28 October 2001 23:16 schreef Neejoh het volgende:
Dat werkt wel zo met de duurdere versie van Mxstream abbo. Alleen hij kan niet met 2 pcs tegelijk inbellen, omdatie maar 1 ip van ze provider kan krijgen.

Verwijderd

Ja.. het kan.. maar het wondermiddel heet NAT (Network Address Translation), je hebt dus een apparaat/computer nodig dat je tussen je modem en hub/switch hangt dat aan NAT doet... (het kan ook via proxy en andere ongein, maar NAT lijkt mij beter).

Je kunt ook bij je Internet provider gaan bedelen voor meer IP nummers, dan heb je geen NAT nodig. Er zijn blijkbaar ook mensen die successvol met het Windows Internet Delen gedoe het Internet op kunnen, maar volgens mij zijn die "Hoe deel ik mijn Internet verbinding" vragen al 10000 keer gesteld en zijn er goede HOWTO's/tutorials voor beschikbaar!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:01

Arjan A

Cenosillicafoob

Op Sunday 28 October 2001 23:16 schreef Neejoh het volgende:
Nee, vanwege die tweak hoeft dat juist niet meer :)
* Arjan A heeft hem niet getweaked want linux is ook goed (net als garantie)

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• kroegtijger
Je hebt je modem getweakt dus als je daar al je instellingen doet, kan het op de clientkant niet meer fout gaan.....

iRacing Profiel

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op zondag 28 oktober 2001 23:18 schreef Arjan_A het volgende:

[..]

Nee, vanwege die tweak hoeft dat juist niet meer :)
* veldmuis heeft hem niet getweaked want linux is ook goed (net als garantie)
same here :)
en eerlijk gezegd vertrouw ik een linux bak als firewall meer dan zo een modempie :)

Verwijderd

Ik heb van hccnet wel een ip adres gekregen maar deze is niet ingevoerd op mijn pc's. 10.0.0.150 is niet bestaand. Toch kan ik met pc1 gewoon op internet. Als ik pc1 dan uitzet en ook bij pc2 dit ip invul zou het wel moeten lukken op pc2, maar het werkt niet.
Let wel: ik heb geen vpn verbinding: het is een PRO modem geworden door de tweak!.

• kroegtijger
Dus als ik t goed begrijp heb je t nu zo staan dat je modem op je hub zit, en je pc's op je hub..... Dat zou betekenen dat PC1 en PC2 gelijk zouden moeten zijn qua instellingen (op het locale IP na natuurlijk). Je geeft dus je DNS op (HCCnet-dns) je gateway (10.0.0.138) en je username en password.
Maar dit geheel kun je natuurlijk beter in je modem zetten.... Dan heb je dit hele verhaal niet nodig en zet je gewoon je instellingen in je DHCP....

iRacing Profiel

Verwijderd

Ja, maar hoe zet ik iets op DHCP en hoe in het modem?

Eigenlijk moet het niets te maken hebben met instellingen op de pc. Hooguit kan het met de instellingen in het getweakte modem te maken hebben, zie mijn verhaal hieronder:Het volgende doet zich voor:

Veel mensen hebben de ADSL modem getweaked en kunnen nu met een paar pc's gebruik maken van het internet.
Ik heb het modem ook getweaked met success want PC1 heeft gewoon verbinding met het internet.
Ik heb 2 PC's.
PC1:
ip adres: 10.0.0.150
Gateway: 10.0.0.138
DNS (hccnet adres)
DNS2 (idem)

PC2:
ip adres: 10.0.0.151
Rest is hetzelfde als PC1.

ADSL modem zit met een crosskabel op de uplinkpoort van de HUB. De 2 pc's zitten op poort 1 en 2 van de HUB.
Met PC1 krijg ik gewoon verbinding met internet. Met PC2 niet als deze in poort 2 zit van de HUB. Doe ik pc2 in poort 1 van de HUB en PC1 in poort 2 dan werkt PC2 alleen. Met andere woorden alleen poort 1 van de HUB werkt naar internet en niet poort 2. Alle benodigde lampjes branden echter zowel op de HUB als op het ADSL modem. Instellingen in PC2 zijn ook goed want anders lukt het in poort 1 ook niet.

Ik heb ook geprobeerd een gewone UTP kabel tussen adsl modem en HUB. Tevens heb ik geprobeerd om PC1 uit te zetten en het i.p adres van pc2 op het ip adres van pc1 te zetten. Dit werkt echter allemaal niet.

Wie heeft er ervaring met meerdere PC's via een HUB en een getweaked ADSL modem en kan mij hier meer over vertellen?
Misschien moeten er wel instellingen in het modem gedaan worden zodat er meerdere pc's gebruik van kunnen maken?

Het is een heel verhaal maar zo zijn er al heel wat mogelijkheden uitgesloten.
Pagina: 1