Ik heb een simpel uploadscript, beveiligd met wachtwoord:
Nu is het probleem dat als je een bestand upload, hij het op de server neerzet in de downloads directory, maar als ik via een ftpclient dir dir bekijk zie ik het bestand niet staan, oftewel, het script geeft geen eigenschappen mee waardoor hij automatisch op hidden komt te staan... (misschien beveiliging van server zelf?)
Nu is m'n vraag of ik via dit script kan zeggen dat het bestand niet als hidden moet worden opgeslagen...?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| <? if ($actie == "upload") { if ($password != "blaat") { echo "Helaas, het wachtwoord is onjuist!"; return false; } if ($bestand_size > 2000000) { echo "Helaas, het bestand is te groot!"; exit; } if (is_uploaded_file($bestand)) { move_uploaded_file($bestand, "/downloads/$bestand_name"); echo "Bestand '$bestand_name' met de grootte van $bestand_size bytes succesvol geupload."; } else { echo "Helaas, het bestand '$bestand' is te groot!"; } } ?> |
Nu is het probleem dat als je een bestand upload, hij het op de server neerzet in de downloads directory, maar als ik via een ftpclient dir dir bekijk zie ik het bestand niet staan, oftewel, het script geeft geen eigenschappen mee waardoor hij automatisch op hidden komt te staan... (misschien beveiliging van server zelf?)
Nu is m'n vraag of ik via dit script kan zeggen dat het bestand niet als hidden moet worden opgeslagen...?