ecs k7s5a geluidproblemen (niet alleen onboard)

Pagina: 1
Acties:

• Xplosive15
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10-2025
Ik heb net (donderdag) een k7s5a (+ lan) + tb1400 aangeschaft en nadat ik die met een voodoo3 2000 pci, 192 mb sdram en een sb pci 128 in elkaar had gezet, had ik het probleem dat het geluid enorm slecht wordt als ik bijv de 3dmark2k demo afspeelde (enorm gekraak erdoor heen) of bijvoorbeeld een divxje afspeel (alleen om te proberen :P) (btw dit gebeurt niet bij alle divxjes) maar als ik winamp afspeelde was er niks aan de hand. Nu moest ik eerst vrijdag en zaterdag oktober naar frys-lan dus kon ik er ff niks aan doen maar ook daar hoorde ik bijv in cs steeds dat gekraak en viel het geluid zelfs soms half weg.

Dus toen ik gister avond thuis kwam ben ik meteen gaan uitproberen.
Eerst heb ik de geluidskaart eruit gehaald en heb ik het geluid via de onboard soundkaart laten lopen (ac97 compatibel kaartje). Het gekraak er doorheen werd hierdoor iets minder alleen hoorde ik bij bijv ra2 filmpjes en divxjes enzo het stemgeluid bijvoorbeeld pas een tijdje nadat iets gezegd was. Dit was dus niet de oplossing.
Daarna heb ik maar een andere videokaart erin gestoken. Dit was een agp aopen 3dnavigator PA740. Hiermee veranderde niks (behalve natuurlijk dat de cs performance NOG verder achteruit gingen :'( )
Nu is mijn vraag dus waar zit het probleem nou in??
is het dat de videokaart te traag is ( op de hcc ga ik iets nieuws halen, radeon 7500 ofzo)??
Is het een probleem met het moederbord??
Zijn beide soundcards kaduuk?? (die sb 128 deed het nog gewoon in mijn P3 667 die ik hiervoor had (daar had ik wel een tnt2 m64 in)
of is het toch iets anders??

P.S. Ik ben een beetje noob hier op t.net en wist niet goed waar ik dit topic kwijt moest. Als het verkeerd staat, verplaats het maar :)

For those about to rock, we salute you!

Verwijderd

Sorry hier stond onzin

schaam schaam. ;)

• Xplosive15
Op Sunday 28 October 2001 19:39 schreef Felysium het volgende:
heb je de via 4 in 1 drivers geinstalleerd?
nee, heb van alles gewoon standaard meegeleverde drivers, waar zijn die drivers voor?? (erg he, dat ik dat niet eens weet :D)

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op Sunday 28 October 2001 19:39 schreef Felysium het volgende:
heb je de via 4 in 1 drivers geinstalleerd?
Als je niet weet waar je het over hebt, lul dan ook niet, daar maak je de topicstarter alleen maar mee in de war.

Maargoed, die 4-in-1 drivers moet je dus NIET installeren.

Dan je probleem: ik zou het echt niet weten... ik heb dezelfde plank, ik gebruik de on-board kaart voor mn speakers en een losse pci-kaart voor mn koptelefoon. Ik heb nergens last van... alles gaat goed.

Trouwens, ik heb wel een heel klein probje met mn geluid, nl. dat mn mp3-tjes soms overslaan als ik scroll met Internet Explorer. Dat heb ik heel soms, maar ik heb zeker geen gekraak...

Verwijderd

Was vast een grapje van Felysium, VIA-drivers voor een SIS735, dat was een sterke.
Maar daarmee is het probleem natuurlijk niet opgelost, lijkt wel een kapot MB te wezen.

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Anders download je deze drivers eens:

http://www.sis.com/support/driver/7012.htm

Dit zijn de nieuwste drivers voor de on-board sound.

Hier haal je de laatste AGP-driver, als je toch bezig bent:
http://www.sis.com/support/driver/utility.htm

Heb je trouwens DirectX 8 geinstalleerd? Dat helpt weleens met rare problemen.

Verwijderd

Op Sunday 28 October 2001 20:02 schreef Musty het volgende:
Was vast een grapje van Felysium, VIA-drivers voor een SIS735, dat was een sterke.
Maar daarmee is het probleem natuurlijk niet opgelost, lijkt wel een kapot MB te wezen.
nee het was geen grapje. :'(

lekker domme fout van me

sorry folks

Verwijderd

als met divx en 3dmark en spellen het geluid gaat stotteren, maar met winamp niet, ligt het misschien wel aan een slecht werkende directx. Probeer eens een grafische app die werkt in opengl. Zoals quake3(demo).

• Xplosive15
Op Sunday 28 October 2001 20:23 schreef Felysium het volgende:
als met divx en 3dmark en spellen het geluid gaat stotteren, maar met winamp niet, ligt het misschien wel aan een slecht werkende directx. Probeer eens een grafische app die werkt in opengl. Zoals quake3(demo).
Cs, draaide ik met die ook in openglide en met deze 3dnavigator PA740 die er nu inzit doet openglide het niet met cs :'(. en q3 draaide helemaal niet doordat daar een andere openglide versie voor nodig was, ofzo.

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
ik heb ook een K7S5A (ZONDER lan) en een SB pci 128.. ik heb er geen problemen mee hoor :? alle drivers wel goed geinstalleerd? (nieuwste SB drivers?)
alles werkt hier gewoon onder ME en XP (gelukkig ME eraf gegooid ;))

• Xplosive15
Op Sunday 28 October 2001 20:52 schreef AMDude het volgende:
ik heb ook een K7S5A (ZONDER lan) en een SB pci 128.. ik heb er geen problemen mee hoor :? alle drivers wel goed geinstalleerd? (nieuwste SB drivers?)
alles werkt hier gewoon onder ME en XP (gelukkig ME eraf gegooid ;))
Ohw ja, ik draai gewoon win98 standaard en nee ik heb gewoon standaard drivers geinstalleerd maar ik denk niet dat het daaraan ligt, aangezien de onboard sound ook gek doet :'(.

• Xplosive15
Inmiddels heb ik de nieuwste drivers voor de videokaart, agp en onboard sound geinstalleerd, maar dit hielp niks :(:(

• Xplosive15
Ook directX8 is opnieuw geinstalleerd, niemand meer ideeen???

Verwijderd

Misschien ff handig om erbij te vermelden is dat wanneer je een mp3 op Xplosive15 zijn computer draait en dan de 3dmark2000 bench opstart, dat het geluid dan niet alleen heel er gaat kraken, maar ook de pitch van het mp3tje gaat zwaar achteruit. Op zich wel een lachen effect, maar dus hoe groter de workload van de PCI bus (Voodoo3 2000 PCI) hoe moeilijker ook de rest van de PCI devices het krijgt.

Misschien iemand die dit probleem ooit eerder heeft gehad die daar een oplossing voor heeft???

Trouwens valt zoiets ook niet onder de garantie Xplosive15?

Verwijderd

amdmb lijkt wel een beetje op jouw probleem, dus je bent niet de enigste.

• Xplosive15
Op dinsdag 30 oktober 2001 14:43 schreef Maha het volgende:
Misschien ff handig om erbij te vermelden is dat wanneer je een mp3 op Xplosive15 zijn computer draait en dan de 3dmark2000 bench opstart, dat het geluid dan niet alleen heel er gaat kraken, maar ook de pitch van het mp3tje gaat zwaar achteruit. Op zich wel een lachen effect, maar dus hoe groter de workload van de PCI bus (Voodoo3 2000 PCI) hoe moeilijker ook de rest van de PCI devices het krijgt.

Misschien iemand die dit probleem ooit eerder heeft gehad die daar een oplossing voor heeft???

Trouwens valt zoiets ook niet onder de garantie Xplosive15?
De pitch van de mo3's ging alleen achteruit met die agp met le voodoo3 2000 pci niet!!

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Op zondag 28 oktober 2001 19:55 schreef Artcore_Trooper het volgende:

[..]

Als je niet weet waar je het over hebt, lul dan ook niet, daar maak je de topicstarter alleen maar mee in de war.

Maargoed, die 4-in-1 drivers moet je dus NIET installeren.

Dan je probleem: ik zou het echt niet weten... ik heb dezelfde plank, ik gebruik de on-board kaart voor mn speakers en een losse pci-kaart voor mn koptelefoon. Ik heb nergens last van... alles gaat goed.

Trouwens, ik heb wel een heel klein probje met mn geluid, nl. dat mn mp3-tjes soms overslaan als ik scroll met Internet Explorer. Dat heb ik heel soms, maar ik heb zeker geen gekraak...
<AMEN> mondjes dicht tot je weet waar je over praat,
dat plankje heb een SiS735 chippie en om daar nou Via drivers op te gooien lijkt me niet zo geslaagd ;) </AMEN>
Pagina: 1