Ik heb net (donderdag) een k7s5a (+ lan) + tb1400 aangeschaft en nadat ik die met een voodoo3 2000 pci, 192 mb sdram en een sb pci 128 in elkaar had gezet, had ik het probleem dat het geluid enorm slecht wordt als ik bijv de 3dmark2k demo afspeelde (enorm gekraak erdoor heen) of bijvoorbeeld een divxje afspeel (alleen om te proberen
) (btw dit gebeurt niet bij alle divxjes) maar als ik winamp afspeelde was er niks aan de hand. Nu moest ik eerst vrijdag en zaterdag oktober naar frys-lan dus kon ik er ff niks aan doen maar ook daar hoorde ik bijv in cs steeds dat gekraak en viel het geluid zelfs soms half weg.
Dus toen ik gister avond thuis kwam ben ik meteen gaan uitproberen.
Eerst heb ik de geluidskaart eruit gehaald en heb ik het geluid via de onboard soundkaart laten lopen (ac97 compatibel kaartje). Het gekraak er doorheen werd hierdoor iets minder alleen hoorde ik bij bijv ra2 filmpjes en divxjes enzo het stemgeluid bijvoorbeeld pas een tijdje nadat iets gezegd was. Dit was dus niet de oplossing.
Daarna heb ik maar een andere videokaart erin gestoken. Dit was een agp aopen 3dnavigator PA740. Hiermee veranderde niks (behalve natuurlijk dat de cs performance NOG verder achteruit gingen
)
Nu is mijn vraag dus waar zit het probleem nou in??
is het dat de videokaart te traag is ( op de hcc ga ik iets nieuws halen, radeon 7500 ofzo)??
Is het een probleem met het moederbord??
Zijn beide soundcards kaduuk?? (die sb 128 deed het nog gewoon in mijn P3 667 die ik hiervoor had (daar had ik wel een tnt2 m64 in)
of is het toch iets anders??
P.S. Ik ben een beetje noob hier op t.net en wist niet goed waar ik dit topic kwijt moest. Als het verkeerd staat, verplaats het maar
Dus toen ik gister avond thuis kwam ben ik meteen gaan uitproberen.
Eerst heb ik de geluidskaart eruit gehaald en heb ik het geluid via de onboard soundkaart laten lopen (ac97 compatibel kaartje). Het gekraak er doorheen werd hierdoor iets minder alleen hoorde ik bij bijv ra2 filmpjes en divxjes enzo het stemgeluid bijvoorbeeld pas een tijdje nadat iets gezegd was. Dit was dus niet de oplossing.
Daarna heb ik maar een andere videokaart erin gestoken. Dit was een agp aopen 3dnavigator PA740. Hiermee veranderde niks (behalve natuurlijk dat de cs performance NOG verder achteruit gingen
Nu is mijn vraag dus waar zit het probleem nou in??
is het dat de videokaart te traag is ( op de hcc ga ik iets nieuws halen, radeon 7500 ofzo)??
Is het een probleem met het moederbord??
Zijn beide soundcards kaduuk?? (die sb 128 deed het nog gewoon in mijn P3 667 die ik hiervoor had (daar had ik wel een tnt2 m64 in)
of is het toch iets anders??
P.S. Ik ben een beetje noob hier op t.net en wist niet goed waar ik dit topic kwijt moest. Als het verkeerd staat, verplaats het maar
For those about to rock, we salute you!