Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Censuur op Tweakers? Pricewatch beïnvloedbaar?

Pagina: 1
Acties:

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Topicstarter
In de Pricewatch staat het bedrijf Flection-Direct. Deze verkopen naast nieuwe producten o.a. OOK gereconditioneerde producten oftewel, gebruikte zaken die zijn opgeknapt. (voor de juiste verklaring zie de shopsurvey van Flection)

Ik ben van mening dat gebruikte zaken niet in de Pricewatch thuishoren. Immers, ELKE leverancier heeft wel "winkeldochters" (nieuwe spullen maar overjarig) of inruilspullen.

Als een leverancier deze "reconditioned" en er garantie op geeft, dan zou volgens mij het dus mogelijk zijn deze in de Pricewtach te vermelden.

De Pricewatch moet echter een plaats zijn waar je direct kunt zien welk artikel waar het goedkoopst NIEUW te vinden is.

Mijn reacties, min of meer zoals hierboven, zijn uit de shop-survey verwijderd. Dit riekt naar een vorm van censuur.

Het gaat mij er absoluut niet om om Flection-Direct in een kwaad daglicht te stellen of te benadelen. Het concept zoals Flection lanceert is echter zo verwarrend dat een discussie hierover op zijn plaats is.

Door op deze Topic te reageren kun jij aangeven of "gebruikt maar opgeknapt" in de Pricewatch hoort of niet.

Hopelijk kan door middel van jullie reacties klaarheid komen over de zuiverheid van de Pricewatch.

Dick Koornneef

Een gewoon mee eens... of oneens is al voldoende, heb je argumenten? OK, Hou het kort, is lekker overzichtelijk :)

ARME AOW’er

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-11 12:33
Mijn reacties, min of meer zoals hierboven, zijn uit de shop-survey verwijderd. Dit riekt naar een vorm van censuur.
Misschien omdat dit soort van discussies daar totaal niet thuis horen??

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-11 17:02
Als je refurbished bedoelt (en dat zal wel :) ) dan heeft het de wettelijke status van tweedehands, kan natuurlijk altijd garantie op worden gegeven, maar nieuw is het niet :) Qua prijs kom je dan snel onder bedrijven die <u>wel</u> nieuw spul aanbieden, en dat is natuurlijk niet helemaal eerlijk.

We spend our years as a tale that is told

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 13:58

cutter

Wannabe i7 fanboy

hoho, zelfs op tweede hands heb je garantie alleen niet zoveel/zolang als op nieuw spul. Je mag minimaal verwachten dat het spul veilig is bijvoorbeeld. Zelfs op een tweedehands auto heb je die minimale garantie.

Wat natuurlijk niet wegneemt dat het verschil tussen recht hebben op en recht halen van erg groot is.....

Dick, ik vind dat je gelijk hebt, de pricewatch is voor nieuwe spullen, iig zeker niet voor refurbished. Zou ik als winkelier ook niet erg leuk vinden als al die afgedankte zut tussen mijn gloednieuwe spul staat.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Ik ben van mening dat tweedehands spul niet in de Pricewatch hoort. Of men moet een nieuwe rubriek aanmaken.

LinkedIn WoT Cash Converter

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05 15:34

RRX

@life-

van mij hoeft er ook geen 2e hands in de Picewatch

mijn T.net systeemspecspagina

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

noop, is niet de bedoeling

Professioneel Hyves-weigeraar

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-11 17:54

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Inderdaad, in de Price Watch hoort alleen nieuw spul thuis, imho. Misschien een nieuwe rubriek voor 2e-hands spul?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-11 16:58

Skef

Ik scheer.me

Kan Femme nie ff gauw een 2ehands (of refurbished) pricewatch in mekaar draaien?

Kwestie van db iets aanpassen, scriptje iets aanpassen, en klaar is Femme :P

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:39

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Dat is helemaal geen censtuur. De shop survey is hier gewoon simpelweg _niet_ voor bedoeld. Als we dit soort off-topic postings zouden laten staan, zou de shop survey binnen de kortste keren een gigantische zooi worden (Grafi-Call flamewars enz.).

Er wordt een andere oplossing gezocht voor refurbished / geherconditioneerde hardware. Dat heeft echter niets te maken met de kwaliteit die Flection Direct levert. Daar is de shop survey voor bedoelt.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
Hè hè.. EINDELIJK eens een goede reactie Femme! Werd tijd joh!

Als jij direct zo had gereageerd had je NOOIT zoveel werk gehad. Aangezien men nergens anders KAN reageren als bij die shop-survey MOET het daar wel. Dat dit werkt blijkt hier wel uit.

Blij om te merken dat voor reconditioned/refurbished stuff misschien een aparte Pricewatch komt. De huidige situatie, waarbij Flection met "gebruikt" (want dat IS en BLIJFT het) in de Pricewatch staat is weinig van volmaakt. Nogmaals, staat men dit toe dan is het eind zoek en zul je zien dat elk bedrijf dat gebruikt spul wil verkopen OOK erin wil.

Zeg nu niet dat Flection 40 identieke reconditioned PC's, beeldschermen of weet ik veel wat te koop heeft. Dat is nooit het geval namelijk want het eens is, zeker weten, MEER gebruikt als het ander.

Wat betreft de garantie vam Flection, neem een reconditioned beelscherm.... stel het heeft dode pixels.... ruilt men dan om?

Nog een nadenkertje.... je hebt GEEN KEUS welke PC of welk scherm je krijgt. Je koopt gewoon een scherm of een PC zonder dat jou bekend is in welke staat deze verkeerd. Het kan een goede zijn maar ook een slechte, dat weet je maar nooit. Kan bij nieuw gebeuren maar ook bij "reconditioned".

Fijn om te zien dat je er aan werkt. Je zult de laatste paar dagen wel een off-day hebben gehad.

ARME AOW’er

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Als jij direct zo had gereageerd had je NOOIT zoveel werk gehad. Aangezien men nergens anders KAN reageren als bij die shop-survey MOET het daar wel. Dat dit werkt blijkt hier wel uit.
Als jij direct hier een topic had geplaatst, had je Femme een boel werk bespaart!

De betekenis van het leven vind je in je gave. Het doel vind je in het uitdelen er van.

Verwijderd

Waarom niet een aparte refurbished categorie in de pricewatch, zoveel producten zijn er niet zo..

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
Donderdude, kaerel,

A:
Femme heeft er min of meer zelf om gevraagd door toe te staan dat GEBRUIKTE zaken in de Pricewatch met NIEUWE artikelen staan >:)
B:
Jij hebt dus niet de oorspronkelijke teksten gelezen bij de shop-survey anders had je deze reactie zeker niet neergezet. Nu is jouw reactie overbodig en klets je een beetje uit je nek, en dat is weer zondere van JOUW tijd (en shit, nu ook weer de mijne) :+

ARME AOW’er

• Captain Pervert
  • Laatst online: 05-03 12:19
Ben het wel met Dick eens, nieuw = nieuw en refurbished is een edele vorm van tweedehands spul.

Pricewatch is voor nieuw spul
V&A voor tweedehands spul

Refurbished hoort eigenlijk nergens thuis, valt tussen wal en schip. Jammer dan.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-10 09:07
Op woensdag 31 oktober 2001 00:56 schreef Captain Pervert het volgende:
Refurbished hoort eigenlijk nergens thuis, valt tussen wal en schip. Jammer dan.
Jawel, bij V&A imo.

• Dries Arnolds
  • Laatst online: 27-10 15:20

Dries Arnolds

*bling bling*

Nee, V&A is bedoeld voor particuliere 2e hands verkoop. Niet voor zakelijke 2e hands en refurbished zaken.

Verwijderd

Pricewatch misschien. Als het een echt bedrijf is dan. En dat het duidelijk is dat het refurb is.

Moet toch kunnen?

Verwijderd

Op dinsdag 30 oktober 2001 13:21 schreef Dick het volgende:
Zeg nu niet dat Flection 40 identieke reconditioned PC's, beeldschermen of weet ik veel wat te koop heeft. Dat is nooit het geval namelijk want het eens is, zeker weten, MEER gebruikt als het ander.

Wat betreft de garantie vam Flection, neem een reconditioned beelscherm.... stel het heeft dode pixels.... ruilt men dan om?

Nog een nadenkertje.... je hebt GEEN KEUS welke PC of welk scherm je krijgt. Je koopt gewoon een scherm of een PC zonder dat jou bekend is in welke staat deze verkeerd. Het kan een goede zijn maar ook een slechte, dat weet je maar nooit. Kan bij nieuw gebeuren maar ook bij "reconditioned".
Moet hier toch even op reageren , daar dit in mijn nietige mening , een beetje concurentie afkraken is .

Dick , doe jij met je shop niet hetzelfde met 2e hands artikelen ? Ook bij jou heb je geen keus welk beeldscherm , systeem of notebook je krijgt . Dat ze bij flection dan een "real-time " voorraad neer zetten vind ik dan wel een + punt . Dan heb je in ieder geval inzicht of het artikel wat je hebben wilt er ook is .

Nou sta jij mischien met de 2e hands spullen wel niet in de pricewatch , daar ging dit in het begin toch om :? .

Maar ik zie je nu toch een paar dingen opsommen waarom je juist niet bij flection zou moeten bestellen , op zich een beetje vreemd ?
En ja , ik heb al die reacties wel gelezen in de shopsurvey , omdat ik van plan was bij flection wat te bestellen .

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
Brave Hunger

A:
Dick heeft geen shop.
Even profiel checken en je had het kunnen weten. Andere mogelijkheid gewoon even op mijn naam zoeken in Tweakers en mijn postings.

B:
Ik reageerde op Femme en mijn opmerkingen zijn bedoeld om nog iets meer motieven weer te geven om mijn stelling te verduidelijken.

Waat het om gaat is heel simpel:

Beetje overbodig voorbeeld want je snapt het niet vrees ik.

Bij een nieuw beeldscherm heb je meestal 3 jaar garantie. Stel er zijn wat dode pixels, dan wordt het scherm vervangen. (Ervaring mee)

Bij een gebruikt scherm heb je 3-6 maanden garantie. Mijn gelanceerde vraag was of je dan een ander scherm zou krijgen ZONDER dode pixels. Ik denk nl. van niet want het is een GEBRUIKT beelscherm.

Gewoon dus om te laten zien dat alle argumenten van Flection zelf om WEL in de Pricewatch te staan geen stand houden.

MIj gaat het alleen en uitsluitend om de zuiverheid van de Pricewatch. Die is opgezet om ons van dienst te zijn met het vinden van de goedkoopste leverancier van nieuwe hardware. Nogmaals, als gebruikt daar tussen staat is het eind zoek.

ARME AOW’er

• mvdejong
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Op dinsdag 30 oktober 2001 13:21 schreef Dick het volgende:
Dat zou best wel eens kunnen.
Een hoop shops die reconditioned hardware verkopen betrekken dit partij-gewijs van bedrijven die een upgrade doen, en dan krijg je wel degelijk een forse partij nagenoeg identieke exemplaren (als jij 10 gelijke nieuwe harddisks koopt controleer je dan ook of ze allemaal dezelfde productie-datum hebben ?). Het loont namelijk veel meer om het per partij te doen (koop er 50, hou er 40 over na ombouw) dan met stuks-gewijze refurbishment.

Overigens, ik heb geen enkele band met het bedrijf waar het hier om gaat (of enig ander bedrijf dat zich met dezelfde tak van sport bezighoudt), mijn kennis komt van mijn activiteiten als redelijk actieve koper op de 2e hands markt.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
Maar het blijft gebruikt.

Ik mag dan best wel een beetje eigenwijs zijn soms.

Gezien de reacties bij de shop-survey is Flection een gewoon bedrijf wat goed spul levert. Fijn om te lezen.

"herhaal mode"
Ik heb niets tegen Flection of welk ander bedrijf dan ook wat gebruikt, reconditioned of nieuw verkoopt. Goeie zaak dat wij als consument een keus hebben.

Het bezwaar van mij richt zich tegen het feit dat dit bedrijf met reconditioned stuff in de Pricewatch (duidelijk bedoeld voor NIEUWE produkten) staat.

Als morgen, Alternate, Vobis, Compterland, Dell. Funprice, JMW, Gistron etc etc ook gaan reconditionen zij ook het volste recht zouden hebben in de Pricewatch te staan met die produkten.

Gebruikt hoort in de pricewatch niet thuis en reconditioned is gebruikt.

Meest simpele voorbeeld naar ik hoop:

Hondertachtig gebruikte maar in nieuwstaat verkerende Volkswagens Kever (oude model) met tussen de 7.000 en 45.000 kilometer op de teller en bouwjaar 1965/1966/1967 (had ik ze maar) zijn geen nieuwe auto's en zullen NOOIT op een prijslijst staan van uitsluitend nieuwe auto's.

Veertig gebruikte monitoren bouwjaar 1997/1998 met 6180 uren van actief zijn (3 (jaar) x 260 (werkdagen) x 8 (uur))
maar nagezien en schoongemaakt en/of gerepareerd zijn nog steeds gebruikte monitoren en horen dus niet in een prijslijst van nieuwe monitoren

ARME AOW’er

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
Zo....

Zou Femme nu de Pricewatch aanpassen?

:)

ARME AOW’er

Pagina: 1