Toon posts:

Comp start niet op na vervanging NIC

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Realtek kaartje in mijn computer zitten. Die wou ik vandaag vervangen door een 3Com kaart die ik al maanden in een lade heb liggen. Dus ATX power knop op nul, realtek eruit, 3com erin. Toen weigerde de computer dus op te starten wanneer ik de ATX knop weer aanzette. De fans deden het, de drives draaiden, maar de degaussknal in m'n monitor bleef uit en ik kreeg geen beeld. Het D-Led systeem van mijn MSI mobo gaf de meest uiteenlopende foutmeldingen, bijvoorbeeld dat het keyboard kapot was, of mijn geheugen, maar dat is dus onzin.
Hoe komen dit soort problemen? Mijn systeem is Athlon 800/MSI 6330 v3.0/256MB PC133.

• Xhale
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:11
Al NIC eruit gehaald en toen geboot ?

Make a program idiotproof and someone will make a better idiot

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat heb ik vergeten te vertellen. Het is nogal random. NIC eruit, doet ie het weer niet. Nog een paar keer proberen, doet ie het een keertje. Maarja zonder NIC geen internet. Dus realtekje er weer in. Doet ie het weer een paar keer niet, en nu uiteindelijk dus wel. Er lijkt geen patroon in te zitten.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 10:02

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Met atx poer knop op nul bedoel je de knop op je voeding of alleen de knop op je computer. ALs je dat alleen het laatse hebt gedaan dan heb je kans dat je je mobo hebt vernield

Verwijderd

als je fans niet eens beginnen te draaien lijkt het er idd op of er iets gesneuveld is ..