• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
In de C!Totaal stond er over deze camera een erg lovend stukje, nl. dat de kwaliteit van de foto's vergelijkbaar is met 3 Megapixel camera's door het gebruik van een slimme hardwaretechniek (geloof ik).

Heeft er iemand al ervaringen met deze camera? Zou iemand misschien een foto in high res en mooiste kwaliteit zonder filters e.d. kunnen posten?

Verder las ik nog op site's, en viel me ook hier op dat de HP 618 nogal last heeft van pixelerige foto's (vooral met blauwe lucht ofzo).

En heeft de 618 nou dezelfde slimme techniek als de 318?

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:43
de 618 heeft voor zover ik weet niet van die leuke trucjes als de 318. Ik weet/wist heel wat van die 618 af, want ik had um bijna gekocht.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• banaan-X
  • Niet online
Op Sunday 28 October 2001 20:03 schreef PASware het volgende:
de 618 heeft voor zover ik weet niet van die leuke trucjes als de 318. Ik weet/wist heel wat van die 618 af, want ik had um bijna gekocht.
Hij schijnt nogal korrelig te zijn... Heb m ook gezien bij MyCom en vond m idd wel wat korrelig (de 618). Alleen de 318 is zo goedkoop voor een 2 (of moet ik 3 zeggen?) Mpixel.

• banaan-X
  • Niet online
Iemand die nog even een foto kan maken? (lefst van blauwe lucht, want dan zie je goed of het korrelig is, maar ja blauwe lucht is vrij zeldzaam in oktober... :+ )

• banaan-X
  • Niet online
Iemand? 650,- is nl. niet veel voor een 2,3 Mpixel camera!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-03 22:37

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

HP 315 hebben we hiero, en die is best aardig na een firmware update.

• sebastius

sebastius

Wat ik dus bedoel, installeer eens een firmwarepatch.

• banaan-X
  • Niet online
Op maandag 29 oktober 2001 20:42 schreef sebastius het volgende:
Wat ik dus bedoel, installeer eens een firmwarepatch.
Eh, ik heb dat ding nog niet, mijn ouders overwegen dat dingen te kopen... Ze hadden een goede spiegelreflex, maar die heeft t opgegeven. Dus nu mag ik ze overhalen een digitale te nemen, en 650,- voor een 2,3Mpixel die super goed gereviewd werd door C!T is niet gek!

Zou je me anders eens een paar foto's kunnen sturen? (of posten). Maar dan wel in de beste kwaliteit (dus minste compressie), en hoogste resolutie. En als het even kan een portret en een langschap (tuin ofzo) met veel diepteverschil.

En vind je ook dat deze camera zich goed kan meten met een 3 Mpixel? En heeft deze geen last van wat korrelige foto's? (viel me bij de 618 nl. op)?

Veel vragen he? :)

• banaan-X
  • Niet online
Op maandag 29 oktober 2001 20:33 schreef sebastius het volgende:
HP 315 hebben we hiero, en die is best aardig na een firmware update.
Oh wacht, jullie hebben een 315. Da's wel een beetje een ander ding...
Maar misschien is er iemand anders met een 318 die even wat foto's wil nemen?

• Vulcan750
  • Laatst online: 16:29
Kijk ook eens naar de Fuji A201, echt een aanradertje!
Zie: http://www2.fuji.nl/fuji/prod/digicam/A201/index.htm
Mooi vormgegeven, heel klein 2MP cameraatje, maar met mooie specificaties. Deze camera wordt bij ons in Hoogeveen (Foto Anne Bakker) aangeboden voor fl 699,--.
De HP318 mag dan wel mooie foto's maken (oké, dat is het allerbelangrijkste!), maar het ziet er echt niet uit! :r Alsof het een gratis hebbeding is wat als aanbieding onderin een pak Cornflakes zit... (ik zou natuurlijk wel aan de cornflakes gaan...) ;)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

Verwijderd

Ik had idd ook plannen om deze te gaan kopen bij takeitnow is hij nu maar 450 gulden. Ik heb fotos gezien end ei zagen er erg goed uit.

• sebastius

sebastius

Ik vind zelf 2mpixel nog best wel lelijk. Pas bij 3 mpixel begint het foto's te benaderen.

Waar je op moet letten:

Optische zoom (dig zoom is lelijk)
Flitsmogelijkheden
aantal megapixels en hoe hij ze gebruikt
Compressie ja/nee?
Geheugenmogelijkheden (8mb is echt weinig)

Geef liever iets meer uit, dan voor 700 piek een smackding te kopen.
Pagina: 1