Toon posts:

ECS K7S5A moederboord info&vragen :))

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi tweakers!

Ik heb heel wat info opgezocht over dit goedkope maar goed mainbord. Ten eerste beweerd AMD op hun website dat de revisie 3.0 van dit moederboord recommenden. Maar op deze website met forums http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=forum&f=4&hardset=1000&start_point=0 lees ik dat een ATHLON XP ook werkt met revisie 1.0 van die moederboord.
Alleen heb je dan een BIOS update nodig om de CPU goed te herkennen als een ATHLON XP. Ook lees ik daar dat SSE dus wel werkt op moederboorden die NIET rev. 3.0 zijn.

Ik heb van de week zo'n boord gehaald en ik heb revisie 1.5 en naast mijn socket zie ik twee stickers (beide kanten) met daarop XP staan. Het zijn hele kleine stickers. En ik las dus als je die stickers hebt dan werkt de XP goed erop. Met SSE enabled enzo.

Heeft 1 van jullie ook ONDER revisie 3.0 zo'n boordje? Zo ja heb je dan ook een ATHLON XP erop draaien en werkt ie optimaal met SSE enabled?

Heb nog geen ATHLON XP (geld gebrek :( ) Dus wilde ik dit alvast effe weten.

Bedankt alvast!

Verwijderd

ik heb zelf geen revisie 3.0 bordje, maar wat ik er zo van heb gelezen, mag je er dus 98% vanuitgaan dat een athlon xp wel werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Ja idd! Mensen nog ervaring??? |

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Er zijn er in het ocworkbench-forum genoeg te vinden die een XP op een rev. 1 hebben lopen. Als je de brichten leest lijken de eerste revisies juist de minste problemen te geven.
Ken zelf twee mensen die een XP zonder problemen hebben draaien op een revisie 1 en een rev. 3.
Met de laatste BIOS wordt de XP ook goed herkend, anders geeft die nog een Athlon 1.4 aan maar werkt een XP wel op de juiste snelheid.

Verwijderd

Topicstarter
Ok. Maar het ging met ook om het SSE gebeuren :D

Verwijderd

als de processor het doet werkt ie ook met 100% SSE. SSE kan niet half werken, dus het werkt optimaal.

Verwijderd

Topicstarter
Ok... Das mooi! Heb vandaag bij me werk (alternate) effe op mijn mobo de ATHLON XP erop gezet en getest. Hij boot op en staat 1000 MHz. Maar je mot dan effe in de bios wezen en dan op 133/133 zetten. Dan word ie herkent als XP 1500+. Wij verkopen dus ook allen ECS boorden waar dus twee XP stickers naast de sockets geplakt zijn. Heb dat ook effe gecheckt. Met die bullshit met REVISIE 3.0 dat de XP alleen daarop werkt is dus bagger! Werkt wel. Mijn boordje was trouwens REV. 1.5 met lan onboard. En bolgens mij verkopen we REV 1.4 en 1.5!

Zo en als de prijzen gezakt zijn ga ik lekker de XP 1600+ halen en DDR geheugen! Ben dan weer een tijde zoet :D

Iemand nog me oude configuratie kopen :P

Verwijderd

Topicstarter
Vergeet nog effe te zeggen dat de BIOS versie van september 2001 is :D
Pagina: 1