Sis chipset overclocking

Pagina: 1
Acties:

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013
In de search gaat het of over sis, of over overclocken van iets anders, nog niet over overclocken met een Sis :+

Aangezien die Sis chipset een van de snelste is volgense sommige benchies ben ik benieuwd of er met dit bord ook over te clocken is. Is de MP instelbaar? Zo ja, via bios of dipswitches of jumpers? Is de FSB instelbaar? Zo ja, met stapjes van 1Mhz, 5Mhz of anders? En hoe hoog kan die FSB maximaal zijn (dus wat de chipset aankan, met mijn A7V is dat bijvoorbeeld maar 110Mhz terwijl ik toch nog hoger kan selecteren :+ alles erboven loopt gewoon vast).

MechWarrior || Monsters Game

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:16

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Um, welke plank en welke SiS chipset bedoel je?

Momenteel heb je 2 SiS chipsets voor SoA, 2 voor So370 en 1 voor So478...

En dan per chipset nog een x-aantal plankjes.

Ik neem aan gezien je het met een A7V vergelijkt dat je de SiS735 bedoelt, en waarschijnlijk de ECS K7S5A mobo.

In dat geval: niet al te best, maar dat komt door de mobo-

- geen multiplier instellingen
- maar een paar FSB opties (105, 112, 124, 133, 140 staat me bij)
- geen Vcore instelling

Schijnt dat de plank wel onder optimale omstandigheden tot 140MHz FSB kan, maar dan moet je aan de kleur gaan met de L7 bruggen op de CPU om de Vcore te verhogen. Zelfde manier met de L2/L4 voor de multiplier.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Je kan ook een overclockbios downloaden op deze site:

http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=forum&f=4&hardset=1000&start_point=0

Wel moet je je ATHLON XP wel unlocken. Hier staat ook uitleg erover!

Succes! :r

Verwijderd

dat unlocken is toch alleen voor de multiplier?

je kan met dat ECS bordje dan als ie nog gelockt is evengoed met de FSB aan de gang gaan? op 140 zetten dus bijvoorbeeld...of hoger. Multiplier kun je sowieso nix mee doen toch met zon ECS k7s5a bordje?

Verwijderd

hehe!! Goeie link man!

Verwijderd

Op Sunday 28 October 2001 22:02 schreef SALLY het volgende:
hehe!! Goeie link man!
your welcome
Pagina: 1