Toon posts:

Hoe water temp. meten???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb nu eindelijk waterkoeling en ik zou graag mijn water temperatuur willen weten.
Nou zag ik in de search dat de blokker een temp.meter heeft die 2 sensors heeft.
Die wil ik hebben maar ik weet niet of die sensors in water kunnen.

Weet iemand dit?

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-05 12:39
ik zou zeggen loop de blokker eens in en vraag het. of bel de blokker lijn ofzo 0800-blokker

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07-2025

Dennizz

pc-70 mod in progress!

of test het :)

Verwijderd

Topicstarter
dat metertje van conrad is idd wel geschikt, maar is best duur, 35 + verzendkosten. Die van de blokker kost 15 of 20 gulden ofzo. Ik heb dus liever die van de blokker, moet alleen weten of die ook voor water geschikt is.
Ik wil ook 2 van die metertjes, dan sloop ik schermpjes eruit en doe ze boven elkaar in 5.25 bay.
Als ik die van conrad koop ben ik 80-100 gulden kwijt>
vind ik een beetje zonde om te slopen...

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:31

Acid_Burn

uhuh

Op zondag 28 oktober 2001 18:17 schreef cREATiVe8500 het volgende:
http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0202092781004289271&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=19&TK_PAR[MEDIUM]=

Ik denk dat dit wel een goede tip is :)
ik heb exact dezelfde.. maar dan in mijn auto.. destijds gekocht bij halfords. Zit gewoon een andere vorm sensor aan (die aan de binnenkant waarschijnlijk toch weer hetzelfde elementje bevat)

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Snurp
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-03-2025

Snurp

aka NICO

En welke graden range heeft de termometer van de blokker?

Bij conrad zie ik -50 tot +70 staan. Werk je met een peltier, is de -50 wel leuk. Denk dan ook in de toekomst als je nog niet met peltiers werkt.
Heb je een probleem met je koeling is het vrij cruciaal dat je thermometer hoge waarden aan kan.

Veni,Vidi, Et carpe ceruesi. (Ik kwam, zag en pakt een biertje) nDus

Verwijderd

Die van de blokker kun je wel een beetje modden hoor denk ik, ik heb zo`n temp meter van de halfords en ik heb de buitensensor een beetje gemod, ik heb het kunsstof van dat dingetje zo ver weggevijld dat ik enkel nog het weerstandje in een beetje siliconen kit over heb gehouden.

Deze heb ik met een drupje secondenlijm op m`n processor geplakt. ( naast het waterblok tis een k6-2 processor)

De sensor die de binnen temperatuur meet ga ik los solderen en er een draad aan vast maken, beetje siliconen kit omheen friemelen in die komt in mijn reservoir te hangen, zodat ik die mooi in de gaten kan houden.

suc7

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:30

Whuzz

Dodgeball!

Ik heb daar een perfecte oplossing voor gevonden, te zien in het topic over m'n casemod...

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Pagina: 1