Toon posts:

[LINUX] Root mounted as readonly

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een groot probleem.

Ik draai linux redhat 7 en heb sinds een paar dagen het volgende probleem waardoor die helemaal niet meer opstart.

Ik krijg als melding (waar het allemaal volgens mij door komt): VFS: Mounted root(ext2 filesystem) read only

Hierdoor kan ie vanalles niet uitvoeren en start niet verder op. Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen.

Ik begin er namelijk zelf een beetje moedeloos van te worden.

Verwijderd

Oh, dan moet "man mount" het dus nog gewoon doen ;)
code:
1
mount / -o remount,rw

Loop in ieder geval even alles goed na. Hij start normaliter niet zomaar in RO mode op; daar is een rede voor.
Kijk uiteraard ook even je /etc/fstab na.

Verwijderd

Opstarten met de CD van RedHat erin, dan kiezen voor recovery, zo heet het toch in RedHat? Zorg er in elk geval voor dat je in zo'n recovery ding komt die van de cd draait. Mount daar je gewone hd. Doe: pico /waarjejehdgemounthebt/etc/fstab

Waarschijnlijk staat daar in bij je root ro ipv rw.

Ergens achteraan, verander ro in rw en alles moet werken.

Ik heb het een beetje vaag uitgelegd. Als het niet werkt moet je het maar weer ff melden.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:18

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Op Sunday 28 October 2001 18:05 schreef Sosume het volgende:
Ik heb een groot probleem.

Ik draai linux redhat 7 en heb sinds een paar dagen het volgende probleem waardoor die helemaal niet meer opstart.

Ik krijg als melding (waar het allemaal volgens mij door komt): VFS: Mounted root(ext2 filesystem) read only

Hierdoor kan ie vanalles niet uitvoeren en start niet verder op. Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen.

Ik begin er namelijk zelf een beetje moedeloos van te worden.
De root schijf wordt indien er fouten gevonden zijn waardoor hij niet rw gemount kan worden, ro gemount. Waarschijnlijk iets mis met je schijf dus...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.