Kotsmisselijk van die MSI K7T266pro USB

Pagina: 1
Acties:

• DOCACE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-11-2025

DOCACE

Whut's up

Topicstarter
Ik heb dus een USB muis aan die MSI K7T 266 pro hangen (MS explorer of logitech cordless mouseman optical) en elke keer flikt die usb controller het om die muis uit te gooien en weer ff snel aan te zetten. Met zeer veel ergenissen tijdens het spelen van quake dus.

Ik heb al mijn Sblive eruit gehad, probleem blijft. :(
Verschillende kaarten gewisseld in pci sloten, probleem blijft. :( :(
laatste bios erop, probleem blijft nog steeds. :( :( :(

Zelf op de USB 2.0 poorten blijft het probleem. Het lijkt wel of er ergens een onzichtbaar IRQ conflict optreed zonder dat dit wordt aangegeven.

Onder win98/me/2k/xp blijft dit probleem zich voordoen.

Iemand enig idee wat dit kan zijn ?

Heb overigens ook nog een promise ultra100 kaart(MOD), adaptec 2940, 3com3c905c kaart erin zitten.

DOC.

DOC.

Verwijderd

Mooi en ik maar denken dat ik de enige ben... Ik heb dus hetzelfde probleem. Misschien helpt het als je Mouseware eraf gooit en de windows drivers gebruikt, dat doe ik ook, en nu valt de muis nog maar 1x per dag weg, terwijl het eerst elk kwartier was.

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Heb je je cpu overgeclocked? Dat kan de oorzaak zijn MSI mobo's houden daar niet zo van namelijk dacht dat boven de 138 fsb dat USB ermee uitscheid of gaat happeren...

suc6
Mighty

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik zou ff een extra usb kaartje kopen, pci. en dan niet eentje met een via chip er op, want via en via vloekt vaak met elkaar qua usb. koop een conceptronic met opti chip ofzo.

• DOCACE

DOCACE

Whut's up

Topicstarter
Mouseware gebruik ik zowieso al niet, kan niet echt zeggen dat ik normaal spellen met die software kan spelen.

Overclocken heb ik ook niet gedaan dus stabiel lopen zal ie wel doen.

Ik denk dat een los pci kaartje voor mij de enige oplossing kan gaan wezen, Het enige probleem is dat er dan weer een kaart uit moet en waarschijnlijk wordt het mijn SBlive (die trouwens achteraf gebleken niet de oorzaak is).

ik heb net echt van alles geprobeert, hardware eruit, erin, wisselen met andere kaarten. En geen resultaat.

DOC.

DOC.

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:13

Johnny E

Dôh !!

(jarig!)
Probeer eens de VIA USB filter driver te installen.
Anders eens met IRQ'tjes spelen en ACPI aan/uit.

hoe doen de poorten het met andere USB devices (bijv, scanner )???

Specs!

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 15:49
Wat mijn voorganger al zei gebruik het USB filter.
Er zit namelijk een fout in het mobo/chip/bios waardoor de USB poort op allerlei momenten gaat FLIPPEN :)

is alleen bij de 266 chipset. Via heeft nu een nieuwe chipset gemaakt de 266A en deze heeft niet dat USB probleem.

Wat een ander persoon hierboven heeft gepost met een extra USB kaarten, dat is ook een goede oplossing.

Veel suc6

edit: damn dyslectie

Verwijderd

Zet je muis lekker op de PS/2

• DOCACE

DOCACE

Whut's up

Topicstarter
zal eens kijken wat dat filter voor mij kan gaan doen.

Een ps/2 muis zie ik niet zitten, als je USB gewent bent merk je gewoon dat die sneller reageert (vind ik dan).

DOC.

DOC.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:52
Ik heb dus ook dat probleem. Maar ik heb het ook nog eens met mijn toetsenbord die gewoon op de DIN aansluiting zit. Soms werkt ie niet, moet ik die pc weer helemaal uit en aan zetten, en het stekkertje moet ik meestal ook losmaken. Dit was echt mijn slechtste aankoop ever.

• DOCACE

DOCACE

Whut's up

Topicstarter
filter bied geen oplossing, ik heb de laatste beta geprobeert maar nog steeds valt elke keer mijn muis weg. ;(

Ik denk dat ik voor de losse pci usb controller ga ;)

Oww, en via
Afbeeldingslocatie: http://digitalwarez.2y.net/smilies/superkots.gif

DOC.

DOC.

Verwijderd

Ik hoop voor je dat je niet Revisie 1.0a hebt of iets in die zin, die serie hebben ze namelijk in de fabriek een nogal grove fout gemaakt door 13 verkeerde transistors te plaatsen, en dat o.a. ook dat USB probleem veroorzaakt, ik heb heb het zelf namelijk ook meegemaakt, ik heb toen een nieuwe gekregen via MSI, met vervolgens weer datzelfde probleem, nu heb ik dus een Asus 7V266 Gehaald, en die werkte meteen, en zonder gezeik,

mijn advies, probeer 'm te ruilen voor een Asus 7V266 met DRR geheugen of de asus a7v met pc100 geheugen.

Verwijderd

installeer eens he usb filter, bij hielp het dus :)
Pagina: 1