Ik heb me dus aangemeld voor een aansluiting in een studentenhuis, ben namelijk verhuist. Doen ze daar moeilijk over? Want bij een studentenhuis kun je er wel ongeveer vanuit gaan dat het door meer mensen gebruikt gaat worden...
Met meer mensen mag niet nee, maar hoe bewijzen ze het? Ik mag toch gewoon klant zijn?
Verwijderd
idd ze zullen er niet zo moeilijk over doen denk ik.. gewoon net doen of jij de enigste afnemer bent ... en daarna lekker medestudenten laten gebruikenOp Sunday 28 October 2001 17:32 schreef Martijn het volgende:
Met meer mensen mag niet nee, maar hoe bewijzen ze het? Ik mag toch gewoon klant zijn?
Ligt eraan hoe dat studentenhuis in elkaar steekt:
De mensen die komen installeren moeten het eerste punt van de kabel hebben ... bij studentenhuizen wordt de originele kabel meestal of doorgelust of versterkt of gesplitst....
Dan heb je dus zowiezo na dit soort punten verzwakking van je kabelsignaal en dus wordt er niet geinstalleert in een kamer waar een 'gamma' coax kabeltje uitkomt.
De monteurs gaan niet in kelders oid en gaan ook geen 100meter utpkabel naar je kamertje waar je je pc hebt staan neerleggen, en dan moet er dus een originele kabel van je kabelmaatschappij naar je kamertje waar jij woont komen ... en dat zal je huurbaas niet leuk vinden qua kosten
De mensen die komen installeren moeten het eerste punt van de kabel hebben ... bij studentenhuizen wordt de originele kabel meestal of doorgelust of versterkt of gesplitst....
Dan heb je dus zowiezo na dit soort punten verzwakking van je kabelsignaal en dus wordt er niet geinstalleert in een kamer waar een 'gamma' coax kabeltje uitkomt.
De monteurs gaan niet in kelders oid en gaan ook geen 100meter utpkabel naar je kamertje waar je je pc hebt staan neerleggen, en dan moet er dus een originele kabel van je kabelmaatschappij naar je kamertje waar jij woont komen ... en dat zal je huurbaas niet leuk vinden qua kosten
We zorgen gewoon dat op de dag dat die UPC gast komt, er een PC staat in de kamer waar de kabel binnenkomt. Daar mag ie het dan allemaal installeren, die PC verhuist later dan naar boven, maar dan leggen wij wel een UTP kabeltje... Niet zo moeilijk, moet lukken...Op Sunday 28 October 2001 21:16 schreef Master_of_HellSound het volgende:
Ligt eraan hoe dat studentenhuis in elkaar steekt:
Mja .. kan ...
zoals ik net al zei... je kabel komt in de kelder (dus onder de grond, met water/viezigheid/spinnen/etc, geen loopruimte) binnen... en vandaar uit wordt het versterkt door een versterker (een NIET-retour geschikte) of afgetakt (dus veel db-verlies) naar de diverse kamers waar jij een tv aansluiting hebt met je mede-huurders). Althans dat is mijn ervaring met studentenhuizen.....EN dan is kabelinternet in geen geval mogelijk (tenzij je zorgt dat de huurbaas die officiele kabel omhoog krijgt
)
zoals ik net al zei... je kabel komt in de kelder (dus onder de grond, met water/viezigheid/spinnen/etc, geen loopruimte) binnen... en vandaar uit wordt het versterkt door een versterker (een NIET-retour geschikte) of afgetakt (dus veel db-verlies) naar de diverse kamers waar jij een tv aansluiting hebt met je mede-huurders). Althans dat is mijn ervaring met studentenhuizen.....EN dan is kabelinternet in geen geval mogelijk (tenzij je zorgt dat de huurbaas die officiele kabel omhoog krijgt
Dit is nou juist n van de redenen waarom ik lekker thuis ben blijven wonen... nu heb ik tenminste @Home met 475 kilobyte/sec down...
Bij mij werd er helemaal niet moeilijk gedaan over een studentenhuis. Ook hier is de hoofdaansluiting in de kelder. De installateur heeft daar het kabelmodem neergezet en toen gewoon een utp kabeltje naar mijn kamer op de eerste verdieping aangelegd. Ik denk van een meter of 60 a 70. Helemaal voor niets die kabel 
Dus met een beetje mazzel doen ze niet zo moeilijk. Geef die vent gewoon een goede bak koffie!
Dus met een beetje mazzel doen ze niet zo moeilijk. Geef die vent gewoon een goede bak koffie!
Tssk, ik woon ook in een studentenhuis (Westermarkt) en wij hebben ook gewoon @HomeOp zondag 28 oktober 2001 22:50 schreef Brian Dickens het volgende:
Dit is nou juist n van de redenen waarom ik lekker thuis ben blijven wonen... nu heb ik tenminste @Home met 475 kilobyte/sec down...
Net alsof Internet het enige in je leven isOp zondag 28 oktober 2001 22:50 schreef Brian Dickens het volgende:
Verwijderd
voor sommige mensen welOp maandag 29 oktober 2001 10:32 schreef havana het volgende:
[..]
Net alsof Internet het enige in je leven isIk zit hier lekker mezezesse op een ADSL verbinding, werkt prima!
chello trouwens hier en af en toe brak, maar ja we w88 op een goede adsl provider
Verwijderd
hier valt t nog meeOp maandag 29 oktober 2001 16:25 schreef BaseFreak het volgende:
chello af en toe brak ?? tis altijd brak
Oh dus als iets niet goed werkt ligt het altijd aan Chello?? Nooit aan de webserver waar je een site bekijkt en/of iets wilt downen?? Chello trapt kont hier.Op maandag 29 oktober 2001 16:25 schreef BaseFreak het volgende:
chello af en toe brak ?? tis altijd brak
Als mordax.nl of zelfs de test server van Chello traag is, en dit zowel onder linux als windows 2000 zo is. En het signaal en de kabels hier gewoon in orde zijn. Dat ligt het inderdaad aan ChelloOp maandag 29 oktober 2001 17:34 schreef GerbenW het volgende:
[..]
Oh dus als iets niet goed werkt ligt het altijd aan Chello?? Nooit aan de webserver waar je een site bekijkt en/of iets wilt downen?? Chello trapt kont hier.
Dan ligt het inderdaad aan Chello.Op maandag 29 oktober 2001 17:42 schreef Pc123 het volgende:
[..]
Als mordax.nl of zelfs de test server van Chello traag is, en dit zowel onder linux als windows 2000 zo is. En het signaal en de kabels hier gewoon in orde zijn. Dat ligt het inderdaad aan Chello
Pagina: 1