Toon posts:

Canon BJC-4200 print geen kleur

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ondanks nieuwe cartridges (datum oke) print mijn canon papiersnoeper geen kleuren meer uit. Ik ben bang dat het spuitkanaaltje verstopt zit door uitdroging of zoiets.....
Of ligt dit ergens anders aan? Heb de instellingen van de printer al verteld dat ik kleuren wil hebben maar hij weigert dat nog steeds. Iemand suggesties om dit irritante probleem de printer uit te helpen richting eeuwige inktvelden? >:)

Verwijderd

Wanneer de spuitkanaaltjes verstopt zitten, kun je de printkop(of -cartridge) weer gangbaar maken door deze gedurende 2 tot 3 uur in een (gebids-)bakje met gebidsreinigingsvloeistof te plaatsen. De gaatjes moeten dan wel vrij zijn van de bodem. Daarna goed afspoelen en laten drogen. Nu is meestal het euvel verholpen.

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-06 21:56

GeBas

--

in dit type printer zit toch een zwart tankje een kleuren tankje en een losse kop? waarschijnlijk als je de kop vervangt is het probleem op gelost.

Vaak kun je de cartridge ook wel door blazen, even boven de wasbak doen, drupje inkt er uit laten komen, kop en openingen met een watte staafje (en alcohol) reinigen, en vaak is het dan opgelost. ander ben je denk ik aan een nieuwe kop toe.

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

Verwijderd

Topicstarter
Het is idd zo dat er een losse kop in zit waar twee cartridges naast elkaar inzitten.... Weet iemand waar ik een nieuwe kop kan krijgen en wat me dat gaat kosten?