Win2k internet delen probs

Pagina: 1
Acties:

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 11:46
Situatie:
Server:
Win 2k
2 netwerk kaartjes
2 verbindingen, 1 met inet (chello) 1 met andere pc
ip voor het internet-delen netwerk kaartje is 192.168.0.1
Op dat kaartje is IPX/SPX (je weet wel welke ik bedoel) geinstalleerd (voor bestanden delen etc), en tcp/ip en op die voor inet alleen tcp/ip en microsoft netwerken (krijgt ip via dhcp chello).

Client:
Win2k
1 netwerk kaartje
ip: 192.168.0.2
gateway/DNS 192.168.0.1

Internet werkt op de client, MAAR heel traag en veeeel sites kunnen niet worden ge-opend. De dns server op de server is dus blijkbaar heel brak.
Met welke software zet ik een goede DNS server op? (op het moment draai ik geen aparte dns software ofzo, win2k neemt die taak op zich maar blijkbaar heel slecht)

en dan nog iets terzijde
vroeger had ik inet op de client, door de client
automatisch een ip-adres te laten verkrijgen. En de server dus DHCP uit te laten hangen, echter van de een op de andere dag werkte dit totaal niet meer. Ik had wel iets gekloot met WinVNC (op de server) maar dat wel gede-installed. Bij deze opstelling geen problemen bijde pcs
konden zeg maar even snel internetten.

Firewall op server: Blackice op het een na hoogste security level. Laatste versie.

Oh en Winroute gaf ook eens aan dat er al een DNS server draaide op port 53, echter nu de client pc uit is kan ie er wel een op openen. Nu draai ik winroute dus NIET meer.

Alvast bedankt voor de suggesties, en dus een software tip om een goede snelle DNS server op me server te zetten.

• menn0
*kick

• menn0
heb echt ff hulp nodig pleazeeee

Verwijderd

En als je op je client nu eens instelt:

gateway 192.168.0.1

en als dns 212.83.68.130
en 212.83.68.131

De dns van chello. Kijk eens wat er dan gebeurt.

• menn0
Hmm dat heeft ook geen resultaat,
de enige paginas die de client kan laden
zijn degene die de server al eens bezocht heeft.
Het is dus eigenlijk een soort offline surfen van de client op de server.
Bij andere webpages zegt ie "web page foud, loading" maar dan duurt het heel lang en krijg je uiteindelijk niks :(

Verwijderd

vreemd.

Heb geen ervaring met internet connection sharing van win2000. Zelf gebruik ik winroute pro. Lijkt erop alsof je een soort van internet-cash hebt en daaruit alle gegevens voor je client staat te halen.

Zijn er geen proxy-settings of internet-cash settings ?

• menn0
Nee ik kan die helaas niet vinden :(
Pagina: 1