[linux] Galeon Rules!

Pagina: 1
Acties:

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:28

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Ik heb net Galeon genstalleerd, en echt, dat is een geniale browser. Het gebruikt Mozilla-componenten, maar het is sneller dan Mozilla, en heeft een GTK-interface waardoor het beter integreert met je desktop omdat het er hetzelfde uitziet. En dat met die tabbladen is ook heel handig. En die full screen mode. Klasse stukje browser!

Heb jij Galeon al eens geprobeerd, en wat vond je ervan?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Verwijderd

idd mooie en goeie browser
enkel flash plugin werkende krijgen lukt niet echt :/

• Remenic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:06
Galeon is idd een hele geile browser.

Maar wat betreft je 'past beter bij je desktop'... je doet lijken alsof de hele linux wereld onder GNOME draait....

Ik gebruik op me desktop machine KDE met Konqueror en op me laptop GNOME met Galeon. Bijde zeer goede producten.

Het enige wat ik *echt* mis aan konqueror, is inderdaad die wrede 'tabs' feature. Hoewel 't gejat van Opera is (en opera zal 't ook wel gejat hebben van iets anders), vind ik 't toch fijner werken in Galeon.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Op Sunday 28 October 2001 17:18 schreef taranis het volgende:
idd mooie en goeie browser
enkel flash plugin werkende krijgen lukt niet echt :/
Heh, ik had nog niet eens door dat ik Flash en Java plugins nog niet genstalleerd had. 10 minuutjes werk, beide aan de praat zonder problemen. Wat gaat er bij jou fout dan?
Op Sunday 28 October 2001 18:10 schreef Remenic het volgende:
Maar wat betreft je 'past beter bij je desktop'... je doet lijken alsof de hele linux wereld onder GNOME draait....

Ik gebruik op me desktop machine KDE met Konqueror en op me laptop GNOME met Galeon. Bijde zeer goede producten.
Sja, in KDE integreert Konqueror natuurlijk veel beter dan Galeon. Maar Galeon vind ik echt oneindig veel beter dan Konqueror. Komt grotendeels natuurlijk door die goede engine die eronder ligt...
Het enige wat ik *echt* mis aan konqueror, is inderdaad die wrede 'tabs' feature. Hoewel 't gejat van Opera is (en opera zal 't ook wel gejat hebben van iets anders), vind ik 't toch fijner werken in Galeon.
Dat tabben zit trouwens tegenwoordig ook in een parallelle distributie van Mozilla, genaamd Multizilla :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• deadinspace
  • Laatst online: 12:20

deadinspace

The what goes where now?

Galeon is idd een roelerende browser. Hij is best ver gekomen sinds ik hem voor het eerst gebruikte (half jaar geleden ongeveer).

Ik vind alleen dat hij nog wat traag en unresponsive wordt als je veel (zeg >10) tabs tegelijk opent en gebruikt.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Op Sunday 28 October 2001 18:21 schreef deadinspace het volgende:
Galeon is idd een roelerende browser. Hij is best ver gekomen sinds ik hem voor het eerst gebruikte (half jaar geleden ongeveer).

Ik vind alleen dat hij nog wat traag en unresponsive wordt als je veel (zeg >10) tabs tegelijk opent en gebruikt.
Heh... Alsof je systeem heel erg snel is als je 10 Mozilla windows open hebt? :)

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:46

Servowire

prutser:~#

nee man Lynx rulez :P

<ontopic>

Ik gebruik zelf ook Galeon, en soms Mozilla, maar Mozilla is nogal traagjes (of het kan aan mij liggen)

met papier mache kun je alles maken!!

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op Sunday 28 October 2001 18:26 schreef Reyn_Eaglestorm het volgende:

[..]

Heh... Alsof je systeem heel erg snel is als je 10 Mozilla windows open hebt? :)
Dat beweerde ik ook niet, maar het stoort me desondanks wel. Nouja, galeon/gecko/mozilla zijn al aanzienlijk sneller dan pak-hem-beet een halfjaar terug, dus ik heb goede hoop dat het nog beter wordt.

Verwijderd

geef mij maar opera

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Wat mij heeft verkocht aan mozilla zijn mouse gestures!

optimoz.mozdev.org Het zit standaard in opera maar is hier beter uitgewerkt vind ik.

Als je daarnaast nog een sidebar installeert die je user-agent string aanpast dan werkt het echt heel relaxed

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Hmmm, die gestures lijken mij een beetje RSI-verwekkend eigenlijk... Ik probeer mijn muis zo min mogelijk te gebruiken, en vind het juist wel handig als een app veel keyboard shortcuts heeft.

Verwijderd

Galeon is inderdaad een goeie browser, maar ik vind dat ie veel weg heeft van opera en merk ook weinig performance verschil tussen die twee.

Ik gebruik nu beide, maar denk dat Opera zeker net zo fijn werkt...

Verwijderd

Inderdaad een stoere browser!!

Jammer dat ie nog niet met Mozilla 0.9.5 werkt, die trouwens nu ook tabbed kan browsen, daardoor vind ik 't nog niet zo erg. :)

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
Gek, ik draai galeon toch echt met 0.9.5 (die idd al standaard tabbed browsen heeft en bij mij sneller is dan galeon)

Maar verder idd een vette browser

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Op maandag 29 oktober 2001 12:52 schreef Agijsbro het volgende:
Inderdaad een stoere browser!!

Jammer dat ie nog niet met Mozilla 0.9.5 werkt, die trouwens nu ook tabbed kan browsen, daardoor vind ik 't nog niet zo erg. :)
Ik heb het anders wel met Mozilla 0.9.5 draaien. Zit zo bij Debian sid.

Ik wist trouwens niet dat die Mozilla ook kon tabben?

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:36

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op maandag 29 oktober 2001 14:58 schreef Reyn_Eaglestorm het volgende:
Ik wist trouwens niet dat die Mozilla ook kon tabben?
Zoek eens op Multizilla, een versie van Mozilla met tabbladen. Zou me niets verbazen als ze die gemergd hebben met de officiele tree.

Overigens vind ik Konqueror nog altijd beter dan Galeon. Het is wat zwaarder, dat is waar, maar als je kijkt naar wat er bij Galeon allemaal niet inzit vind ik dat hij nog wel wat sneller had mogen zijn. Tabbed browsen is wel een erg sterke feature en ik hoop die dan ook binnen niet al te lange tijd in Konqueror terug te zien (in een KDE-programma als Konsole zitten ze wel al, dus kan nooit erg lastig zijn). Wat ik bijvoorbeeld in Galeon erg miste is de mogelijkheid om meer dan een pagina tegelijk terug te gaan in je history. Dan is het leuk als de browserinterface snel is, maar als hij het browsen langzamer maakt dan schiet het nog niet op...

* odysseus vindt de combinatie van filemanager en browser ineen nog steeds een geslaagde en blijft dus voorlopig bij Konqueror.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

odysseus: Zoek eens op Multizilla, een versie van Mozilla met tabbladen. Zou me niets verbazen als ze die gemergd hebben met de officiele tree.
Nee, Mozilla zelf kan ook tabben (en ook mouse gestures als je dat installeert al snap ik niet waarom je dat zou willen).

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op maandag 29 oktober 2001 16:38 schreef odysseus het volgende:
Wat ik bijvoorbeeld in Galeon erg miste is de mogelijkheid om meer dan een pagina tegelijk terug te gaan in je history.
Dit heb ik je al eens eerder horen zeggen, en ik heb toen gereplied dat ik dacht dat hij dat wel kon.
Ik kan nu met zekerheid zeggen: galeon kan dat *wel*, en ook al een hele tijd ook.
Zie http://gemini.luon.net/~marcelm/tmp/galeon1.jpeg en http://gemini.luon.net/~marcelm/tmp/galeon2.jpeg .
Zoals je ziet is het ook nog instelbaar op welke manier je die history accesst (eerste is LMB op speciaal history knopje, tweede is RMB op gewone back-knop).

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 20:19
Op maandag 29 oktober 2001 16:38 schreef odysseus het volgende:
* odysseus vindt de combinatie van filemanager en browser ineen nog steeds een geslaagde en blijft dus voorlopig bij Konqueror.
Daar ben ik ook erg blij mee idd. Heerlijk, die split views. Je kan ook links toevoegen van directories/ftp-adressen aan het linker boom-windows. Voeg een 'link to URL' toe aan ~/.kde/share/apps/konqueror/dirtree
Resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://130.161.69.60/sander/tree.png

Is off-topic maar ik moest het even kwijt :)

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:36

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op maandag 29 oktober 2001 17:10 schreef deadinspace het volgende:
Dit heb ik je al eens eerder horen zeggen, en ik heb toen gereplied dat ik dacht dat hij dat wel kon.
Ik kan nu met zekerheid zeggen: galeon kan dat *wel*, en ook al een hele tijd ook.
Netjes onthouden dat ik dat al eens eerder had gezegd, maar het tweede deel van je zin wekte wat wantrouwen bij me op...je geheugen is net wat selectief geweest bij het onthouden van je antwoord :P
Ik quote vanaf [topic=189078/1/100] (pagina van eind juli) van mezelf:
Galeon heb ik wel bekeken, maar gebruik ik niet omdat ik nergens zag hoe ik direct meer dan een pagina terug kon gaan.
Waarop jij toen antwoordde:
Feature request doen anders. Ik kan het hier in Galeon 0.11.1-1 ook niet vinden (ik mis het niet though).
Wel, lijkt me duidelijk >:)
Overigens kan ik melden dat ik zojuist heb besloten dat ik in plaats van Mozilla Galeon als fallback-browser installeer. Neemt weer wat minder plaats in, gaat wat sneller en heeft nog een multiple page history ook ;)

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op maandag 29 oktober 2001 19:40 schreef odysseus het volgende:
Wel, lijkt me duidelijk >:)
Ach, het een, het ander... What's the difference? :P
Toch staat mij bij dat Galeon het al een redelijke tijd kan... naja, het zal wel. Nu kan hij het iig zekers ;)

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Galeon kan wel meerdere pagina's in de history terug. Je kan van die knoppen in je knoppenbalk zetten voor "back in history" en "forward in history", en je kan ook instellen dat je een lijstje van alle sites die onder die knop vallen door met de rechtermuisknop op een pijltje te klikken:

Afbeeldingslocatie: http://eaglestorm.mine.nu/zut/got2.gif

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Op maandag 29 oktober 2001 09:18 schreef Reyn_Eaglestorm het volgende:
Hmmm, die gestures lijken mij een beetje RSI-verwekkend eigenlijk... Ik probeer mijn muis zo min mogelijk te gebruiken, en vind het juist wel handig als een app veel keyboard shortcuts heeft.
helemaal mee eens alleen, vind ik een browser nu echt een muis applicatie , je hoeft veel minder met de muis te slepen..

Ik ben er in ieder geval erg ahppy mee

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Kan Galeon ook de site www.abnamro.nl/internetbankieren openen? Mozilla/Konqueror lukt dit niet. Hiervoor moet ik onder Linux altijd teruggrijpen naar Netscape maar die start zo traag op :(

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op dinsdag 30 oktober 2001 00:55 schreef x-wolf het volgende:
Kan Galeon ook de site www.abnamro.nl/internetbankieren openen? Mozilla/Konqueror lukt dit niet. Hiervoor moet ik onder Linux altijd teruggrijpen naar Netscape maar die start zo traag op :(
Afbeeldingslocatie: http://gemini.luon.net/~marcelm/tmp/galeon-abn.jpeg

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Ik ben er dus net achter gekomen dat Konqueror (eindelijk, naar mijn gevoel) ook Got kan openen, da's mooi! :)
Konqueror is errug lekker hoor, hoewel ik Galeon niet ken: ben een beetje KDE adept :P
Ben overigens ook niet ontevreden over Netschaap 6.1, sneller en minder arelaxed dan 6.0. Ook Opera heeft z'n kwaliteiten hoewel het rukkend irritant is dat al je venster geresized worden als er pop-ups zijn.

Even nog: Mozilla nog niet geprobeerd, dus kan iemand mij vertellen wat mouse gestures zijn o.i.d.? (Heeft mozilla ook mailclient trouwens? Zou lekker zijn als Opera die ook eens kreeg onder linux!)

• x-wolf
Op dinsdag 30 oktober 2001 03:08 schreef deadinspace het volgende:

[..]

[afbeelding]
Sorry, ik was niet duidelijk. Ik bedoelde eigenlijk het volgende scherm namelijk als je op Internet Bankieren klikt om in te loggen. Dat lukt mij tot noch toe alleen met Netscape :(

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Op dinsdag 30 oktober 2001 08:53 schreef wzzrd het volgende:
Ik ben er dus net achter gekomen dat Konqueror (eindelijk, naar mijn gevoel) ook Got kan openen, da's mooi! :)
Konqueror is errug lekker hoor, hoewel ik Galeon niet ken: ben een beetje KDE adept :P
Ben overigens ook niet ontevreden over Netschaap 6.1, sneller en minder arelaxed dan 6.0. Ook Opera heeft z'n kwaliteiten hoewel het rukkend irritant is dat al je venster geresized worden als er pop-ups zijn.
Wat ik veel irritanter vind aan Opera is al dat verkwiste schermoppervlak voor die banner enzo...
Even nog: Mozilla nog niet geprobeerd, dus kan iemand mij vertellen wat mouse gestures zijn o.i.d.? (Heeft mozilla ook mailclient trouwens? Zou lekker zijn als Opera die ook eens kreeg onder linux!)
Waarom zou je browser en email geïntegreerd willen? Totaal niet nodig, en nutteloos ook. Mozilla zit idd wel een mail en usenet client bij, maar ik vind die niet prettig werken. Ook die van Netscape niet. Voor mail gebruik ik Sylpheed, voor usenet pan. Werkt toppie.

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Quote, edit... Lastig :(

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Tsja, ik vind het dus wel prettig. Vooral omdat ik de standaard KDE mailclient nogal buk vind. Die van Netschaap is wel ok, maar erg traag (net als Netschaap zelf), KMail wil één van mijn accounts niet openen :? :? en Opera heeft onder windows wel een client maar onder linux niet. Da's best jammer.

Overigens kun je aan de banner best iets doen, kost een paar $$ of euro's (admin, je proggie eet geen euro tekens!) maar dan heb je ook wat :)

Verwijderd

wzzrd: Kan iemand mij vertellen wat mouse gestures zijn o.i.d.?
Dat je klikt en sleep naar links om een pagina terug te gaan, naar recht voor vooruit, op en neer voor reload en nog een paar dingen waarvan je binnen 3 keer gebruik RSI hebt.
Heeft mozilla ook mailclient trouwens?
Ja, en een IRC client, en een newsreader, en een HTML-bakker, en een JavaScript debugger, en (binnenkort) een agenda-achitg iets, en een... Maar dat hoef je natuurlijk niet allemaal te compileren of installeren als je dat niet wilt.

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Kewl

• Oeboema
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 20:18
Op dinsdag 30 oktober 2001 00:55 schreef x-wolf het volgende:
Bij mij werkt dit perfect met Mozilla, zowel onder Linux als Win2k.

He who has a shady past knows that nice guys finish last.

Verwijderd

Sorry, maar een eigenschap suX0rZ echt aan galeon:
Het neemt je desktop over, en is zo aardig een achtergrond voor je in te stellen. Erg vervelend als je enlightenment draait, krijg je opeens een taakbalk onderin (???)

Voor flash onder mozilla moet je overigens Netscape installeren, dan wordt de plugin wel gezien.

Verwijderd

Op dinsdag 30 oktober 2001 12:09 schreef SiR_pr0zaQ het volgende:
Sorry, maar een eigenschap suX0rZ echt aan galeon:
Het neemt je desktop over, en is zo aardig een achtergrond voor je in te stellen. Erg vervelend als je enlightenment draait, krijg je opeens een taakbalk onderin (???)
Ow....bij mij doet ie dat anders niet hoor. Volgens mij bedoel je Nautilus, die doet dat wel geloof ik....erg irritant inderdaad.

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
Op dinsdag 30 oktober 2001 12:22 schreef PinkPanther het volgende:

[..]

Ow....bij mij doet ie dat anders niet hoor. Volgens mij bedoel je Nautilus, die doet dat wel geloof ik....erg irritant inderdaad.
Het lijkt me dat 't Gnome is. Maar je hebt Gnome noch Nautilus nodig voor Galeon hoor. Je moet wel de bibliotheken hebben, maar het hoeft niet te draaien. Je kan Galeon dan dus ook onder KDE of enkel Enlightenment draaien.

En ik weet uit ervaring dan Rabo telebankieren wel goed gaat met Galeon, dus dan wissel je toch gewoon van bank :)

Als mailclient is Sylpeed wel een mooie & snelle.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• x-wolf
TJa, nu we het hier toch over Mozilla + mailclient hebben. Weet iemand of het mogelijk is om die suffe standaard Mozilla mailclient om te zetten naar mijn Kmailclient zodat als ik op een maillink klik automatisch het emailadres in kmail heb staan?

Verwijderd

PinkPanther:

idd. ik bedoelde Nautilus, het lelijke broertje van Konqueror...

Sorry...

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op dinsdag 30 oktober 2001 09:10 schreef x-wolf het volgende:

[..]

Sorry, ik was niet duidelijk. Ik bedoelde eigenlijk het volgende scherm namelijk als je op Internet Bankieren klikt om in te loggen. Dat lukt mij tot noch toe alleen met Netscape :(
Zo bedoel je? :)
Afbeeldingslocatie: http://gemini.luon.net/~marcelm/tmp/galeon-total.jpeg

• x-wolf
OK, ik ben overtuigd. Dit is voor zover ik heb kunnen meten de enige pagina die ik dus niet kan openen met Mozilla en dus iedere keer voor mijn bankzaken Netscape moet openen. Galeon dus hebbuhhhhhh!!!!!! Is dit ook op KDE te draaien op moet ik ook maar eens overstappen op Gnome?

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Mits je de GNOME libs hebt die Galeon nodig heeft, kun je galeon gewoon draaien onder KDE (dit geldt voor de meeste gnome progsels). Alleen zal Galeon beter met GNOME integreren dan met KDE (verschillende widgetsets bijvoorbeeld); het is immers een GNOME programma.

• x-wolf
G!V*****D!!!
Ik kan in Galeon niet inloggen op de abnsite. Dat kan toch bijna niet komen omdat ik Galeon onder KDE draai?

* x-wolf baalt ervan nog steeds voor die stomme abnsite netschaap te moeten starten terwijl hij niet graag met netschaap werkt.

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op woensdag 31 oktober 2001 11:28 schreef x-wolf het volgende:
G!V*****D!!!
Ik kan in Galeon niet inloggen op de abnsite.
Huh? Toch niet?
Wat gaat er fout? Welke versie van Galeon en mozilla heb je?
Ik heb de volgende versies:
code:
1
2
3
marcelm@nothing marcelm$ dpkg -l galeon mozilla-browser | grep ii
ii  galeon     0.12.4-0.2     Mozilla based web browser with GNOME look an
ii  mozilla-browse 0.9.5-5    Mozilla Web Browser - core and browser
Dat kan toch bijna niet komen omdat ik Galeon onder KDE draai?
Nee. (ik kan me er althans niks bij voorstellen; ikzelf draai ook geen GNOME btw).

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
idd. ik bedoelde Nautilus, het lelijke broertje van Konqueror...
que?, ik vind konqeror een stuk lelijker dan nautilus, nautilus mist misschien wat functionaliteit tov konqeuror (zoals samba intergratie) maar dat maakt m niet lelijker, sterker nog, de AA fonts en rendering van nautilus zijn verreweg superieur aan wat kde/konqeuror aan AA fonts heeft..

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

ik weet niet of het aan mijn systeem ligt of aan de instellingen die ik heb voor kde maar kde 2.2.nogwat draait zo traag alks dikke ... jeweet wel op me bak. Nautilus, diek zelf wat mooier vin als heel dat kde (geldt trouwens voor heel gnome) draait ook niet echt je van het maar wel een stuk soepeler, een sleur en pleur actie in kde is gewoon geen pretje meer en het eerste wat pleurt is me muis door het raam.

specs:
duron 650, 512 mb, redhat 7.2

nou is dat te weinig om kde vooruit te branden ?

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Pagina: 1