Succes is een keuze
p.s. een hamer is goedkoper.
p.s.2. een stel kutspeakers met de woofer tegen de muur en dan hard helpt ook.
no comment
ik heb de search al gebruikt, alleen niks nuttigsOp Sunday 28 October 2001 16:56 schreef wiebe het volgende:
ff de search gebruiken, zijn al een paar topics over geweest..
Succes is een keuze
Wat heb je dan in godsnaam bij de search ingetikt ???Op Sunday 28 October 2001 20:07 schreef Maxster4th het volgende:
[..]
ik heb de search al gebruikt, alleen niks nuttigs
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Succes
Greetings Fireman
Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)
* Raymond maakt het de mens graag makkelijk
daarom houd ik ook van lichtOp Sunday 28 October 2001 22:55 schreef Lampje het volgende:
[search=actieve subwoofer]
* raptile maakt het de mens graag makkelijk
Spelfouten voorbehouden.
Deze link is echt VET.Op maandag 29 oktober 2001 09:26 schreef Flippit het volgende:
Of kijk gewoon even hier: [topic=173190/1/50]
Hoeveel wat je er voor kwijt ?
Ik zit er ook nog aan te denken om een sub erbij te zetten. Als je mijn schamele speakertjes ziet op mijn home page(overgens zeer fraai geluid) dan wil ik soms wel een subbie erbij.
Maxster4th Met deze link kom je een heel eind
Greetings Fireman
TNX, the fireman houdt zijn naam als reddingswerker hoog!Op maandag 29 oktober 2001 10:21 schreef firemen het volgende:
[..]
Deze link is echt VET.
Hoeveel wat je er voor kwijt ?
Ik zit er ook nog aan te denken om een sub erbij te zetten. Als je mijn schamele speakertjes ziet op mijn home page(overgens zeer fraai geluid) dan wil ik soms wel een subbie erbij.
Maxster4th Met deze link kom je een heel eind
Greetings Fireman
Succes is een keuze
Verwijderd
Hij is het dan ook zeker wel waard. Je weet idd niet wat je mist, zonder zo'n sub. En nog een voordeel: Hij produceert veel minder resonanties dan mijn mainspeakers, wanneer ik ze zo hard zet.
Het komt erop neer dat het geschreeuw naar boven van 'zet die herrie zachter' en de klachtenregen over de telefoon een stuk minder is geworden. Hij heeft gewoon veel minder vervorming, minder last van meeresonerende vloeren etc. En dat komt de geluidskwaliteit cq beleving een stuk ten goede.van mijn moeder:
Sind je 'dat geval' hebt, hebben wij minder last van jouw 'gedreun'.
Het ziet er ongeveer zo uit.

Het voordeel is dat je een hele goede kast krijgt voor relatief weinig geld. Het enig waar het vanaf hangt hoe duur zoiets wordt is de driver en de versterker die je gebruikt.
Meer uitleg staat ook hier :
http://home.student.utwente.nl/e.j.j.ulfman/
IRL ziet dat er ongeveer zo uit:

Sorry voor de grote fotos maar als je hem wil gaan bouwen zijn dit tevens je bouwtekeningen, dus kan je ze goed uitprinten.
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Btw. als je een beetje duits leest is dit ook wel aan aardige link voor zelfbouw
http://www.lautsprechershop.de/hifi/index.htm
NB wel een beetje rommelige site
2 crush your enemies, 2 win the Tournament
Ik heb hem ook maar net ff gelinked. Maar zulke goede speakers verdienen een grote tekeningOp maandag 29 oktober 2001 20:19 schreef Duck-Twacy het volgende:
lol, op mij 21" monitor (op 1600*1200) moet ik nog 2 a 3 pagina's bladeren om die tekening te zien. Is ie op ware grootte of zo?
Btw. als je een beetje duits leest is dit ook wel aan aardige link voor zelfbouw
http://www.lautsprechershop.de/hifi/index.htm
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

548 mm Subwoofer mit Doppelschwingspule mit 100 mm Durchmesser, für eine 510 mm Einbauöffnung. Der empfohlene Frequenzbereich ist bis 300 Hz. Geeignet für 175 Liter Bassreflexbox mit 54 cm langem BR-Rohr von 300 cm2 Fläche.
Nenn-Belastbarkeit: 2 x 600 W RMS
Impedanz: 2 x 4 Ohm
Resonanzfrequenz: 16 Hz
Kennschalldruck SPL = 94 dB (1W; 1m)
Freiluftgesamtgüte Qts = 0,23
Äquivalenzvolumen Vas= 1100 Liter
Gleichstromwiderstand Re = 2 x 3,8 Ohm
Echt mooi vinnikum niet
2 crush your enemies, 2 win the Tournament
wel wreed ding, maareuh, wat voor houd gebruik je 18mm MDF?Op maandag 29 oktober 2001 15:25 schreef tbusquet het volgende:
Ik heb zelf 2x een Karlson Resonator. Dit zijn grote sub kasten, en worden ook wel de optimale bassreflex kasten genoemt.
[afbeelding]
[afbeelding]
Het voordeel is dat je een hele goede kast krijgt voor relatief weinig geld. Het enig waar het vanaf hangt hoe duur zoiets wordt is de driver en de versterker die je gebruikt.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
edit:.
Sorry voor de grote fotos maar als je hem wil gaan bouwen zijn dit tevens je bouwtekeningen, dus kan je ze goed uitprinten.
is dat ding wat voor hifi, of meer PA? ofwel is het voor in huis te gebruiken, voor een 5.1 setje of blaas je dan en hebt geen kwaliteit meer.
//off topic//Op maandag 29 oktober 2001 15:25 schreef tbusquet het volgende:
Ik heb zelf 2x een Karlson Resonator. Dit zijn grote sub kasten, en worden ook wel de optimale bassreflex kasten genoemt.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
edit:.
Modem pester, ik heb gelukkig chello (175 Kb/s gem) dus dat gaat wel
//off topic//
Heb je zo'n stel speakers al eens in het echt beluisterd:?
Anders is het een hoop moeite voor niets.
Voor de rest een mooi ding, je moet er alleen plaats voor hebben.
Greetings Fireman
Op maandag 29 oktober 2001 15:25 schreef tbusquet het volgende:
Hmm, niet alleen plaatjes kijken vuurmanOp maandag 29 oktober 2001 21:28 schreef firemen het volgende:
[..]
Sorry over het hoofd gezienOp maandag 29 oktober 2001 21:52 schreef Lampje het volgende:
[..]
[..]
Hmm, niet alleen plaatjes kijken vuurman
I got it
Greetings Fireman
Ja, heb er 2 staan. Gebruik ze nu puur voor 5.1 ( het .1 gedeelte dusOp maandag 29 oktober 2001 20:57 schreef FFF het volgende:
[..]
wel wreed ding, maareuh, wat voor houd gebruik je 18mm MDF?
is dat ding wat voor hifi, of meer PA? ofwel is het voor in huis te gebruiken, voor een 5.1 setje of blaas je dan en hebt geen kwaliteit meer.
Ja ik heb ze gehoord.. Ik heb ze al een jaartje of 5 nuOp maandag 29 oktober 2001 21:28 schreef firemen het volgende:
[..]
//off topic//
Modem pester, ik heb gelukkig chello (175 Kb/s gem) dus dat gaat wel
//off topic//
Anders is het een hoop moeite voor niets.
Voor de rest een mooi ding, je moet er alleen plaats voor hebben.
Greetings Fireman
En het zijn idd erg grote dingen, kan ze maar net kwijt, maar ik doe ze dus echt nooit mee weg. Voor de rest vind ik ze eigenlijk alleen maar erg geschikt als sub. Ik heb er een hele poos als breedband speaker mee gedraaid icm. een losse tweeter erop, zonder wisselfilters voor de 12" aangezien de speaker van 25 tot 1000hz loopt. En dan een equalizer gebruikt om het geluid een beetje aardig te krijge. Maar ik vond dat toch niet geweldig. Het grote rendement van de kast vind je toch uiteindelijk weer terug in het laag.
euh, als je er 1 teveel hebt, kom ik hem gratis voor je ophalen lolz, maar euh, wat voor speaker zou je erin gooien? voor hifi.Op maandag 29 oktober 2001 22:08 schreef tbusquet het volgende:
[..]
Ja, heb er 2 staan. Gebruik ze nu puur voor 5.1 ( het .1 gedeelte dus) Ik heb 18mm spaanplaat gebruikt, ik kon toen MDF niet betalen. Maar MDF bewerkt toch een stuk prettiger. Hij is zowel voor HiFi als voor PA perfect. Maar dat ligt natuurlijk volledig aan de speaker die je erin zet. Het voordeel van de kast is dat het rendement erg hoog is. Dus je verliest minder dan met een andere kast. Ik heb er zelf dus 2 staan in een ruimte van 20 vierkante meter. Dit is eigenlijk te klein voor de kasten, 1 zou in dat geval beter zijn.
Welke componenten heb ik nodig behalve het hout?
en heb je een begrotinkje met voorbeeldonderdelen die je zelf hebt gebruikt ofzo?
Ik heb zelf dus 18mm spaanplaat gebruikt dat kostte voor beide kasten iets van 70 gulden. Ik zou wel MDF gebruiken als ik jou was. Is wel iets duurder. Verder een beetje dempingsspul (noppenschuim) en de luidspreker zelf, ik ben gewoon naar een audioboer gegaan, en heb daar 2 12" luidsprekers gehaald, de specs zagen er goed uit. En de speakers doen het ook gewoon erg goed. Ik heb weinig zicht op wat er vandaag de dag geproduceerd wordt aan luidsprekers, dus dat zal iemand anders je moeten vertellen. Dan moet je nog zelf kijken naar wisselfilters, en een versterker.Op dinsdag 30 oktober 2001 10:59 schreef FFF het volgende:
[..]
euh, als je er 1 teveel hebt, kom ik hem gratis voor je ophalen lolz, maar euh, wat voor speaker zou je erin gooien? voor hifi.
Welke componenten heb ik nodig behalve het hout?
en heb je een begrotinkje met voorbeeldonderdelen die je zelf hebt gebruikt ofzo?