Toon posts:

Laptop: Dell of Asus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Vraagje:
Ik sta op het punt een laptop te kopen. Uit alles wat ik er al over gelezen heb, valt de keuze op een Dell (inspiron 8100) of een Asus (T9400). Van Dell heb ik genoeg gelezen, dat het allemaal prima is etc. Maar van Asus vind ik maar weinig info. Wie heeft er ervaring met een van deze twee laptops, wat vinden jullie van Asus. De laptop moet vooral stabiel zijn, want het wordt voor zakelijke doeleinden gebruikt. De Asus is een stukje goedkoper.....
Op dit moment gebruik ik een Compaq, en die bevalt ronduit slecht :r. En dan heb ik het over al die softpaq's, getweakte biossen etc. Ik wil later ook kunnen overstappen op andere OS'en (winXP), en drivers kunnen gebruiken die onafhankelijk zijn van het merk laptop. Dat laatste vrees ik een beetje met Dell.....of is dat onterecht?
Verder: Waar kan ik Dell kopen, behalve on-line bij Dell zelf? (in Twente of Eindoven regio)

Alvast bedankt voor reacties!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:36
Ik heb weinig ervaring met Asus notebooks, maar over de Dells kan ik je genoeg vertellen.
Ja kan alleen online of telefonisch een systeem bij ze bestellen. Als je een systeem neemt neem dan ALTIJD 3 jaar garantie... niet dat ze snel stuk gaan, integendeel, maar als dat gebeurt en je zit buiten je garantie kunnen reparaties duur oplopen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik heb een Dell laptop (zie .sig) en ik kan je zeggen dat je echt geen gezeik hebt met drivers e.d...
Zelfs voor Linux-distro's is het geen probleem, onderdelen die erin zitten zijn doorgaans standaard zeer goed ondersteund.

[ps]
ik heb hier een vraag staan wat die dingen moeten gaan opbrengen die bij een klant van me vandaan moeten komen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• jorammeke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:36

jorammeke

OpperPrutser

Ik zou voor de Dell gaan.
Heb een asus onder de vingers gehad... een goedkoop aanvoelend stuk plastic.
Kan de warmte niet goed kwijt enz enz.

Dus.... de Dell

7510Wp / Daikin Altherma 4 / HA / ESP's en andere rommel

Verwijderd

Beetje bullshit... Werk al jaren met een Asus Laptop.. geen gedonder mee. 't Dingetje werkt perfect! Het is dus gewoon een kwestie van gewenning...

zoals bij veel dingen

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Erg nuttig om twee maanden later nog omhoog te trappen, he...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 20:00
nou als ie toch weer omhoog gekickt is!
Ik vindt asus slechte notebooks, ze zitten vrij gammel in elkaar, schermen zijn van slechte kwaliteit en onderdelen zijn vrij moeilijk te vervangen!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-08 12:29

rik

Een tijdje terug bij MM zitten kijken naar zo'n Asus, dat ding was gewoon geel |:(

De kleur dus :z

Verder was het trouwens plastic en nog eens plastic.

Verwijderd

Een vriendin van me had ook een asus laptop, daarvan was na een half jaar het scherm er bijna vanaf (bevestiging begon sccheurtjes te vertonen) En ja ze is echt supervoorzichtig met haar spullen...

• Firestormer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-07 14:17
-dubbelpost- sorrie

• Firestormer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-07 14:17
Afbeeldingslocatie: http://www.degreef.nl/shop/images/001667.jpg
dit zijn ook mooie dingen ^^ heel errug klein en wireless lan optioneel
en als je zo nodig dell moet dan verwijs ik je naar

http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp :P
Pagina: 1