Gestolen Harddisk aanbieden voor Garantie

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:02

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
+/- 3 jaar geleden heb ik een Harddisk gekocht bij de lokale PC-winkel. Nadat ik betaald had vroeg ik aan de verkoper waar mijn bonnetje bleef. Die kreeg ik niet "Je moet de garantie regelen via Western Digital omdat je er 3 jaar garantie op hebt". Ik dacht dat het niet zo'n vaart zou lopen, en ben weggegaan zonder bonnetje omdat Western Digital (die ik verder in dit verhaal afkort naar WD) inderdaad deze vorm van garantie hanteerd (overigens bijna alle HDD-fabrikanten)

Nu heb ik die HDD in mijn server hangen en is een beetje naar de gaar gegaan, en ga dus met volle moed naar de site van WD, vul mijn serial in en krijg:
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/rkeijz/wd.jpg

Ik zag de bui al hangen, en las toen ook nog de tekst:
WDC will have no liability for any Product returned if WDC determines that The product was stolen from WDC.
Hoe ga ik dit oplossen?

Ik zit met een harddisk die ik niet teug kan sturen naar WD omdat het een gejat exemplaar is (iig uit een gestolen serie komt) Zal ik WD opbellen om te melden waar deze serie HDD's is verkocht, moet ik effe langst op het politiebureau, of zal ik verhaal gaan halen bij de winkelier (indien meerdere graag vermelden in welke volgorde).

Jammer als je gewoon bij een winkel een HDD gaat halen dat ie dan uit een gestolen-partij komt :'(

Als de HDD niet gestolen was, had ik tot 31 dec. 2001 garantie gehad.

Graag jullie oplossingen hoe ik dit moet regelen.

20*350ZO45°

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
wie accepteert het nou dat je geen bonnetje krijgt van je computer winkel ?? dan doe je het toch zelf. hun kunnen trouwens helemaal niet zeggen dat alle garantie via wd loopt, als hij binnen een jaar kapot gaat kan je gewoon naar hun gaan want hun hebben die hd aan je verkocht. punt.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Naar de politie gaan lijkt me niet verstandig, word je opgepakt wegens heling. Kopen van gejat spul is strafbaar namelijk.

Enneh, tja, dat HAD je kunnen weten met zo'n smoes over geen bonnetje... had er een gigantische batterij alarmbellen moeten gaan rinkelen.

Virussen? Scan ze hier!

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

hmm als je zelf verhaal gaat halen bij de WD zou het goed kunnen dat ze eromheen draaien of gewoon gaan staan liegen.

Daarom is het beter dat via de producent/groothandels ff uitzoekt aan welke winkels de hd's van het betreffende type worden geleverd en dan simpelweg kijken of WD erbij staat :(

Gezien mijn kennis van rechten/straffen en dat soort spul erg beperkt is kan het natuurlijk zijn dat ik er ergens naast zit dus als iemand een fout ziet dan ff reply'en zodat RDK_NL er wel wat aan heeft :)

edit:
[quote]
Naar de politie gaan lijkt me niet verstandig, word je opgepakt wegens heling. Kopen van gejat spul is strafbaar namelijk.
[/quote]

zie daar mijn eerste fout :(

Hoi

• Sir_Joachim
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-03-2023

Sir_Joachim

Bestek Roelz

ben bang dat er weinig tedoen is.. met een bonnetje had je misschien met nog een hoop gedoe kunnen bewijzen dat je hem gewoon gekocht hebt (afgezien van het feit dat je gewoon de winkel garantie had gehad).

misschien de mensen van die compu winkel een stevig aan de tand voelen? :?

<edit>weeeeh 300e post *D</edit>

WAZZAAPP!!! | Visit the greatest website of all time: Q2u

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-04 17:55
Op Sunday 28 October 2001 16:28 schreef wildhagen het volgende:
dat kon hij toch niet weten? weet niet zoveel van rechten n zo, maar we zullen toch niet zo'n verneukt rechtsysteem hebben? als hij het gewoon netjes uitlegt is er denk ik niks aan de hand. je loopt alleen kans dat je je hd kwijt bent en naar je centen kan fluiten.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op Sunday 28 October 2001 16:32 schreef weareborg het volgende:

[..]

dat kon hij toch niet weten? weet niet zoveel van rechten n zo, maar we zullen toch niet zo'n verneukt rechtsysteem hebben? als hij het gewoon netjes uitlegt is er denk ik niks aan de hand. je loopt alleen kans dat je je hd kwijt bent en naar je centen kan fluiten.
Als zo'n vent begint met een smoesje over geen bon, kan iedereen met een beetje gemiddeld IQ wel nagaan dat er iets niet goed zit, denk je niet? Of iemand moet wel ONGELOVELIJK naief zijn, en VEEL te goed van vertrouwen in deze wereld...

Virussen? Scan ze hier!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Op Sunday 28 October 2001 16:30 schreef Sir_Joachim het volgende:
misschien de mensen van die compu winkel een stevig aan de tand voelen? :?
Ja, die gaan zeggen: "We hebben nog nooit WD Harddisks verkocht", dan gaat ie echt regelrecht door de winkelruit. De alarmbellen rinkelde inderdaad wel toen ik gn bonnetje kreeg. Ik kwam echt zo vaak bij die man om spullen, en ik vertrouwde hem echt, ik ga 'm nu er echt gewoon op aanspreken, dit vind ik echt een verkeerde manier van zaken doen.

20*350ZO45°

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:53
hehehe... * DJSmiley kent die schijven....

waarschijnlijk heb je naast die 2.5Gb schijf ook een 3.2G schijf kunnen kopen voor weinig.

* DJSmiley heeft een 3.2Gb schijf uit die partij >:)

Mij boeit t niet, ik wist het namelijk van tevoren al.

Wat heb je er toen voor betaald?? een "normale" prijs of was ie (erg) goedkoop?

Feit is dat die winkelier die jou die schijf verkocht heeft gewoon fout zit. Had op z'n minst moeten zeggen dat die schijf "alternatief" gekocht is. Gejat erbij vertellen... nuh, dat hoeft niet, maar mbt garantie had ie wel moeten zeggen dat dat niet via hem ging, omdat t alternatief gekocht was.

Teruggaan naar winkelier of politie heeft geen zin denk ik, je hebt geen bon, dus iedereen met een hd van die partij kan natuurlijk zeggen dat t bij winkel X gekocht is.

Verwijderd

Das onzin natuurlijk. Hij is geen heler. Hij heeft hem in een PC winkel gekocht, maar alleen geen bonnetje erbij gekregen. Hij had dus absoluut geen reden om aan te nemen dat het om een gestolen Hard Disk ging.
Er is wel een kans dat je die Hard Disk kwijtraakt als je naar de politie stapt, maar hoe dat allemaal precies zit heb ik geen verstand van.

• DJSmiley
Op Sunday 28 October 2001 16:38 schreef 1Nismo1 het volgende:
Das onzin natuurlijk. Hij is geen heler. Hij heeft hem in een PC winkel gekocht, maar alleen geen bonnetje erbij gekregen. Hij had dus absoluut geen reden om aan te nemen dat het om een gestolen Hard Disk ging.
Er is wel een kans dat je die Hard Disk kwijtraakt als je naar de politie stapt, maar hoe dat allemaal precies zit heb ik geen verstand van.
hd pleiten boeit ook niet, hij is toch al verrot >:)

btw.. Wat is de verjaringstermijn bij heling? Het is voor hem op dit moment niet aantoonbaar of hij m gekocht heeft met medeweten, of slachtoffer is van een naaiactie.

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
OK, ik zal eventjes zeggen wat uiteindelijk de bedoeling is. Ik heb een gejatte HDD gekocht, en is kapot gegaan (ik ben dus in wezen genaait, waar ik nu pech mee heb) De HDD boeit me ook niets meer want heb hier een mooie vervanger liggen van 20,4 GB. Maar ik wil toch graag de winkelier een "loer" draaien, en Western Digital op de hoogte brengen dat er bij die winkel deze HDD's in omloop zijn gebracht.

20*350ZO45°

Verwijderd

Gewoon vergeten en een nieuwe HD kopen.

• bierdop
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-04 14:27
Mmmh, ik zou dat niet zomaar vergeten. Als ik jou was zou ik s'nachts naar die lokale PC-winkel gaan en die harde schijf op "alternatieve wijze" met een briefje erop terugbrengen. :9

Ik bedoel, geklauwd spul verkopen in een computerwinkel werkt natuurlijk niet. Wat je ook zou kunnen doen is ff via een nieuw hotmailaccountje ff een mailtje sturen naar WD en uitleggen wat er precies gebeurd is. Ik denk dat het weleens vaker gebeurd (is)!!!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
User details rudo:
Aantal posts: 1
Speciaal geregistreerd om mij antwoord te geven :P Te gek man :+ Veel plezier verder en welkom :Y)

20*350ZO45°

• DJSmiley
Op Sunday 28 October 2001 16:46 schreef rudo het volgende:
Gewoon vergeten en een nieuwe HD kopen.
Dat zegt ie, dat doet ie ook wel (kan niet anders)

hij wil alleen WD duidelijk maken dat winkel X gejatte hd's in omloop gebracht heeft.

Lijkt mij 't meest eenvoudig om ff mailtje naar WD te sturen...
met sn, winkelnaam enz.

desnoods gooi je er een vraag achteraan wat hun hiervan vinden en hoe ze met zulke gevallen omgaan,omdat jij de dupe bent blablabla mooi lulverhaal.

• bille
  • Laatst online: 10-02 10:45

bille

Don't call me Buff

das bullshit, je bent niet strafbaar voor heling als je een gestole hd hebt gekocht. Alleen maar als je van te voren wist dat ie gestolen was of het enigsinds kon vermoeden. Als je dus die HD hebt gekocht voor 2 tientjes.. tja dan had je et kunnen weten. Anders heb je em gekocht onder "goed vertrouwen" en dan ben je niet strafbaar voor de wet. Je kan dus gewoon aangifte doen bij de politie of een mailtje sturen naar WD waar je een gestolen hd hebt gekocht. WD zal dan als zij het belangrijk vinden actie ondernemen... moet je er wel voor zorgen dat je eerst aangifte doet en dan met je aangifte naar WD gaan en om een nieuwe HD vragen.. ik denk niet dat ze er zo moeilijk over zullen doen als blijkt dat je echt recht hebt op garantie.

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

• weeraanmelden
  • Laatst online: 20-04 17:25

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

heb je de schijf destijds gepint?
Bestaat de winkel nog?

want als je het bedrag gepint had, en de winkel bestaat vandaag de dag nog, kan je heel goed bewijzen aan het pin bonnetje dat je op die dag een schijf gekocht had.
als jij met je bankafschrift komt, en je vraagt vriendelijk of de winkelier van die dag de nota's tevoorschijn haalt.
( desnoods betaal je 25,- voor adminstratie kosten)
dan kan je aan een bonnetje komen.
Wil de winkelier dat niet of/en komen ze met hele vage smoezen,dan weet je hoe laat het is.
en ga je met je pinbonnetje gewoon netjes naar de politie.
JIJ hebt namelijk gewoon bij een winkel een schijf gekocht.
Belangrijkste is dat je wel een prijs die redelijk is ervoor betaald moet hebben.

was de normale prijs 499,- en jij hebt er 150,- voor betaald, ja dan heb je niets.
maar heb jij er 449,- dan kan het best een aanbieding geweest zijn.

succes!

als je maar iets van een bonnetje of afschrift kan tonen dat je daar gekocht hebt, dan sta je heel sterk.
gewoon zeggen dat het bonnetje door de winkelier opgestuurd zou worden ofzo.

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Heb cash betaald, dus kan gn fratsen uithalen met pinbonnetjes enzo. Ik heb er destijds 419,- voor betaald, en was dus de gangbare prijs, en niet een prijs waar ik "status: stolen" had verwacht.

20*350ZO45°

Verwijderd

Enneh, tja, dat HAD je kunnen weten met zo'n smoes over geen bonnetje... had er een gigantische batterij alarmbellen moeten gaan rinkelen.
FOUT.
Als er een rechvaardige prijs betaald is dan kan de koper niet weten dat het om gestolen spul gaat. Heeft de koper echter een aanzienlijk lagere prijs betaald dan gaat het rechtssysteem ervan uit dat de koper door heeft dat het om gestolen spullen gaat. Heb je dus een normaal bedrag betaald dan ben jij niet strafbaar. Toevallig met pinpas betaald, dan kan je ook nog aantonen dat je dat bedrag betaald hebt.

Ik denk dat de verkoper een gestolen HD had en deze dus aan jouw verkocht heeft. Die hd zal dus idd niet op de kassa aangetikt zijn want dan komt de baas er achter en klopt ook de boekhouding niet.
Ik heb ooit eens een 21" gekocht (4 a 5 jaar terug toen die dingen nog 5 tot 6.000,= kosten) die gestolen was (uit een magazijn, boekjes e.d. netjes nog gesealed en originele doos en verpakking). Toen ik dat ding 2 maanden had ging ie kapot. Ik durf er niet mee naar de winkel voor reparatie.
Heb nu weer een 21" gekocht legaal en die doet het 'nog'wel.

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Nietwaar, er is geen sprake heling! Koper kon redelijkerwijs niet weten dat het goed gestolen was. Er is sprake van dwaling...dacht ik zo...

[on-topic]
Ga naar de pc-boer en vraag normaal om uitleg en anders naar de politie!!
[/on-topic]

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Op Sunday 28 October 2001 17:06 schreef RDK_NL het volgende:
Heb cash betaald, dus kan gn fratsen uithalen met pinbonnetjes enzo. Ik heb er destijds 419,- voor betaald, en was dus de gangbare prijs, en niet een prijs waar ik "status: stolen" had verwacht.
dan heb je een probleem.

aangezien jij je recht wil halen, zal je aan je plichten moeten voldoen.
een daarvan is het tonen van een aankoopbon, of iets gelijkwaardigs.

als je dat niet kan aantonen, kan je niets doen.

klinkt misschien heel cru, maar dit noemt men een "leermoment"
Je hebt er goed aangedaan om in een winkel wat te kopen, maar je moet altijd een bon krijgen, anders klopt er iets niet.
Zonder bon ben je nergens.
en met bon zou het zowiezo een heeeeeeeeeeeel lang verhaal worden.

;(

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Op Sunday 28 October 2001 17:01 schreef bille het volgende:
.....
Ter goeder trouw

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
klinkt misschien heel cru, maar dit noemt men een "leermoment"
Nee hoor, dat klinkt helemaal niet cru, je hebt wel gelijk. Ik noem het zelf weleens "leergeld"

offtopic: Het begint wel een erg groot SG-gehalte te krijgen.

20*350ZO45°

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Ter goeder trouw inderdaad... En ik ga mee, eerst die winkel aan de tand voelen, als die niet toegeeft naar de Politie, en als die je niet kan helpen..... het leermoment en uithuilen ;)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Naam van die PC boer?
Misschien de wel dezelfde als waar ik rottigheid mee had.

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

offtopig
SG ? :?

Verwijderd

Op Sunday 28 October 2001 17:07 schreef [MYC]CBS het volgende:

[..]

Ik denk dat de verkoper een gestolen HD had en deze dus aan jouw verkocht heeft. Die hd zal dus idd niet op de kassa aangetikt zijn want dan komt de baas er achter en klopt ook de boekhouding niet.
Dit is interessant. Nu nemen we aan dat de baas er niks van wist. En dan zou een medewerker zijn eigen gestolen schijven de winkel in brengen? En uiteraard als ze die dag niet werden verkocht weer stiekum terug meenemen naar huis. Dan moet het een medewerker zijn geweest die veel vertrouwen had bij zijn baas.

Iemand met een eigen bedrijf weet sowieso beter.

En wat dacht je van dit? : De DB bij de fabrikant is een beetje brak. Misschien is er niks aan de hand... maar laat het ons weten.

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

ik denk niet dat verkoper los een gestolen hdd in de winkel zou verkopen,veel te link.
ik denk dat de winkel een hele partij ervan had.
voor een eenmans actie zou ik het tenminste niet zo doen.

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Op Sunday 28 October 2001 17:20 schreef rxseven het volgende:
Naam van die PC boer?
Misschien de wel dezelfde als waar ik rottigheid mee had.
Nee sorry, ik kan gn namen hierzo gaan noemen, De PC-winkel waar ik het over heb weet mijn nick, dus als ze dit draadje lezen weten ze wel meer dan genoeg. (dat het over hen gaat)

Die mensen die denken dat het misschien een medewerker is geweest, dat kan helaas niet, want het was de baas zelf, en het was er ook niet 1, maar een hele doos vol (denk een stuk of 20-25)

20*350ZO45°

Verwijderd

Heb je al uitgesloten dat de Database bij de fabrikant onbetrouwbaar is? Bel gewoon naar de helpdesk en geef je S/N. Dan ben jij (en wij) wat zekerder van je zaak.

Je kan denken dat het dezelfde DB is, maar zo'n telefoniste heeft dan vaker die fout gezien en verontwaardigde mensen aan de lijn gehad.

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

[offtopic]
Op Sunday 28 October 2001 17:12 schreef weeraanmelden het volgende:
Je hebt er goed aangedaan om in een winkel wat te kopen, maar je moet altijd een bon krijgen, anders klopt er iets niet.
Zonder bon ben je nergens.
en met bon zou het zowiezo een heeeeeeeeeeeel lang verhaal worden.
;(
telt dat ook voor plextor 16/10/40a 's die bij norrod vandaan komen :?
Want ik heb ook geen bonnetje erbij gekregen, wel zo'n a4'tje met een groene bovenkant btw, maar bij eerdere aankopen van spul bij norrod vandaan zat daar dan zo'n bonnetje bijop ge-paperclipped :{
[offtopic :(]

Hoi

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

ligt er aan wat er op staat he?
staat er op:
diverse aankopen fl 799,-
tsja, dat kan alles zijn.

Verwijderd

Heeft weinig zin om naar de politie te gaan. Die doen er toch niets mee. Heb ooit bij een shop gewerkt waar "gestolen" Seagate schijven werden verkocht, controle gehad en de politie doet niets.Wat ik bedoel te zeggen is dat als een schijf bijna 3 jaar draait en hij loopt in de soep dat je dat verlies helaas dan maar moet dragen.
Ik weet uit ervaring dat WD helemaal niet moeilijk doet met claims. Ik kan wel andere fabrikanten noemen die heel wat moeilijker doen. Facturen en zo. Ik zou zelf toch tot een vergelijk zien te komen met de leverancier, maar dat zal niet meevallen. Succes.

Verwijderd

Ten eerste wil ik zeggen dat jij sorry dom en naief bent om genoegen te nemen als je geen aankoopbon krijgt. Al moet je garantie zelf regelen met de fabrikant dan zal je toch een aankoopbon moeten hebben om te bewijzen wat de leeftijd is van jouw product.

Ten tweede is een winkel ALTIJD verantwoordelijk voor de garantie!!!

En wat je nu nog rest is gewoon naar de politie gaan EN NEE het is geen heling zoals iemand hier eerder zei |:( leg het verhaal uit... en dan horen we het wel weer verder, en anders doe gewoon alsof je van niks weet ga weer terug naar die winkel kijk wanneer er een andere verkoper is en zeg dat je je bon nog niet had gehad of vergeten was of nog zou krijgen...

Gewon LIEGEN tegen die gasten... ga dan weer naar de politie en vertel dat je erachter bent gekomen dat die winkel gestolen goederen verkoopt

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ben ik nu dom geweest 2 maanden geleden nen WD van 8 GB weggesmeten die met zijn kop aan het tikken was. :(

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Op Sunday 28 October 2001 17:50 schreef tomsworld het volgende:
Ben ik nu dom geweest 2 maanden geleden nen WD van 8 GB weggesmeten die met zijn kop aan het tikken was. :(
Dat was inderdaad niet zo slim, dit had misschien een leuk linkje voor je geweest.

20*350ZO45°

Verwijderd

En anders wat ik zou doen... dreigen gewoon... als hij 't zo wil spelen dan moet jij 't ook zo spelen, zijn genoeg dingen te verzinnen... TEer al zijn ruiten in steek zijn winkel in de fik whatever... ze kunnen toch nooit zeker weten dat jij 't was.

Of schop die vent 't ziekenhuis in

>:)

DOe dit als alle voorgaande je niet kan helpen ;)

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

Op Sunday 28 October 2001 17:37 schreef weeraanmelden het volgende:
ligt er aan wat er op staat he?
staat er op:
diverse aankopen fl 799,-
tsja, dat kan alles zijn.
mwa nee... ik kan de datum en zelfs de tijd en de naam van de medewerker die mij op dat moment hielp erop terugvinden... en het product + prijs en aantal ook...

ik vind het alleen wat frapant dat er nu niet zo'n klein bonnetje bijop ge-paperclipped zat...

Verder staat er wel op Kassabon: 62
en onderaan staat dan nog dit:
WIJ DANKEN U VOOR UW BEZOEK
GARANTIE ALLEEN MOGELIJK MET KASSABON EN GARANTIESTICKER
LEVERING VOLGENS ALGEMENE FENIT VERKOOPVOORWAARDEN
en ja dat wat er staat is in grote letters geschreven (8>

edit:

hmm omg wat ben ik weer vreselijk 'te makkelijk' geweest om direct maar weer het zootje op got te zetten...
Na ff een oudere bon van norrod te pakken blijkt dat je zo'n bonnetje alleen krijgt als je pint omdat het het bonnetje van de betaalautomaat is...
sorry sorry en nog eens sorry voor m'n te vlugge handeling :(

Hoi

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Op Sunday 28 October 2001 17:55 schreef -KOD- het volgende:
En die %^(*(() RUDO is volgens mij van die Computer Boer waar je je hard disk hebt gehaald
Wil je eventjes je reactie een beetje aanpassen, dan kan het topic gewoon open blijven ipv een flamebait te organiseren.

20*350ZO45°

• paknaald
  • Laatst online: 24-04 20:34
ja als he zelf zegt dat ze je nick kennen en dus deze posts lezen, dan ben je redelijk kansloos want hoe achterlijk die baas ook is, wat men hier allemaal schrijft is correct. je kunt er niks aan doen en de politie doet toch niks.

persoonlijk zou ik niet die harde schijf maar gewoon een baksteen met handschoenen aan door de ruit flikkeren, to get even. 8-) dan vinden ze je toch niet

Verwijderd

Ik werk bij geen n computerboer!!!!!
Daar heb ik mijn buik vol van!
Het probleem is dat je een gestolen HD probeert te claimen.
WD weigert daar wat aan te doen, en ze staan volkomen in hun recht. Alleen jij (consument) hebt nu een probleem en dat is i.m.o. niet op te lossen.
Op Sunday 28 October 2001 17:55 schreef -KOD- het volgende:
En die LAME RUDO is volgens mij van die Computer Boer waar je je hard disk hebt gehaald

En anders wat ik zou doen... dreigen gewoon... als hij 't zo wil spelen dan moet jij 't ook zo spelen, zijn genoeg dingen te verzinnen... TEer al zijn ruiten in steek zijn winkel in de fik whatever... ze kunnen toch nooit zeker weten dat jij 't was.

Of schop die vent 't ziekenhuis in

>:)

DOe dit als alle voorgaande je niet kan helpen ;)

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

waarom heeft iedereen het over "naar de politie gaan"
met welk bewijs?
een schijf?
er is geen bon, dan kan je het wel proberen uit te leggen , maar denk je dat ze daar enig aandacht aan schenken?

het is jammer, en zeer teleurstellend.
maar laat dit een les zijn voor iedereen,
zonder geldige papieren ben je nergens, niet hier, niet in het echte leven.

trouwens, de winkelier is inderdaad verantwoordelijk voor de garantie, 1 jaar ( wettelijk geregeld) als de garantie langer is , of als er nadrukkelijk staat dat de klant zelf contact op moet nemen met de leverancier, dan is de leverancier verantwoordelijk er voor.
het is wel de verantwoordelijkheid van de winkelier om te vertellen wie de garantie regelt

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

Servowire

prutser:~#

Ik heb ook een getjat (super oud 1 gig schijfje) hier liggen

ooit eens van iemand gekregen

Bleek ook de status "stolen" te hebben

bad luck

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

Ik zou WD een meeltje sturen en het verder laten rusten. Dan oordelen zij wel of ze er wat tegen doen. Politie, naar die computerboer gaan, enz. kost je veel tijd en levert je nix op.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
je gaat naar meneer de winkelier
je zegt dat je een goeie schijf wilt, dus ruilen
je zegt dat je er een bon bij wilt
je vraagt vriendelijk of ie het in een tasje wilt doen
je bedankt hem en loopt vrolijk de winkel uit

als meneer de winkelier moeilijker gaat doen, dan vertel je hoe bekend je bent op GoT/t.net en je vraagt dan netjes doch dringend (jaja ik kan interessant klinken :+) of je toch niet stiekem de naam van de winkel mag posten
als meneer daar bezwaar tegen maakt, dan vraag je nog een keer naar die harde schijf

owja, laat m lekker uitrazen als ie boos wordt, mensen worden nooit 2x in een zelfde discussie boos, bijna nooit dan ;)

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op Sunday 28 October 2001 20:00 schreef ---X2--- het volgende:
Ik zou WD een meeltje sturen en het verder laten rusten. Dan oordelen zij wel of ze er wat tegen doen. Politie, naar die computerboer gaan, enz. kost je veel tijd en levert je nix op.
denk dat je van WD niks kan verwachten
wel kan je proberen of je een antwoord krijgt op de vraag waar het is gestolen, misschien is die winkelier wel slordig om gegaan met zn spullen, en kon ie daarom geen bon geven, een half jaar later gaat ie zn producten checken, komt er achter dat ie de HD kwijt is, heeft iemand ontslagen die eerder gestolen heeft, en geeft die HD op bij WD als stolen

dat was weer een spannend verhaal van muisjuh ;)

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Op Sunday 28 October 2001 20:01 schreef ikbenveldmuis het volgende:
je gaat naar meneer de winkelier
je zegt dat je een goeie schijf wilt, dus ruilen
je zegt dat je er een bon bij wilt
je vraagt vriendelijk of ie het in een tasje wilt doen
je bedankt hem en loopt vrolijk de winkel uit
en toen werd je wakker .....
en realiseerde je dat dit totaal geen nut had, voor een schijf van 2.5 jaar oud.

Verwijderd

Op Sunday 28 October 2001 20:03 schreef ikbenveldmuis het volgende:

[..]

denk dat je van WD niks kan verwachten
wel kan je proberen of je een antwoord krijgt op de vraag waar het is gestolen, misschien is die winkelier wel slordig om gegaan met zn spullen, en kon ie daarom geen bon geven, een half jaar later gaat ie zn producten checken, komt er achter dat ie de HD kwijt is, heeft iemand ontslagen die eerder gestolen heeft, en geeft die HD op bij WD als stolen

dat was weer een spannend verhaal van muisjuh ;)
Jah... Je kan wel 1001 dingen bedenken, maar stolen=stolen

BTW: Als je toch indruk wil maken op je computerboer: Maak een printje van die WD website. Loop naar binnen, vraag naar de baas, leg je printje en je wijlen schijf op de toonbank en dan alleen nog ff een sarcastische "Alstublieft" en loop weg. Hij weet nog wel dat ie van hem komt en zal die nacht niet veel slapen... >:)

Verwijderd

Ja das een goeie... gewoon doen EN BLUFFEN... desnoods een nieuwe EISEN GRATIS... want anders loop jij wel ff naar de politie... en kan hij zijn vergunning kwijtraken... mis. hou jij er dan nog wel een nieuwe HD eraan over ;)

Verwijderd

Als ik jou was, zou ik toch een lekker vet verhaaltje gaan bedenken hoe je de winkelier onder druk kunt zetten om alsnog een nieuwe hd te krijgen. Doet die echt wel

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-03 21:33

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Je bent pas strafbaar aan een vorm van heling als je WILLENS en WETENS een zaak (hd) koopt waarvan je weet dat hij van misdrijf afkomstig is. Als je er een redelijke prijs/markt voor betaalt ben je ook nog eens bezitter ter goeder trouw. ( het is wel zo dat je dat moet aantonen dmv een bon uit de winkel ) Tevens is het zo dat een winkel bij moet houden waar en van wie hij spullen koopt en soms aan wie hij verkoopt.

Over een verjaringstermijn wordt niet echt gesproken. De rechtmatige eigenaar van de HD heeft recht op revindicatie.

Het zit zo :

Na verloop van 20 jaar vervalt het recht van terugvorderen van de oorspronkelijk eigenaar op de bezitter ter goeder trouw. Echter heeft de wetgever de DERDE ( jij dus ) een bescherming gegeven. Dit houdt in dat als je iets dmv geldige eigendomsoverdracht hebt gekocht dat goed voor jouw is en blijft. Er moet voor deze overdracht aan 3 eisen voldaan worden :

1 Het moet gaan om een roerende zaak
2 De zaak moet niet gratis ( om niet ) zijn overgedragen
3 Je moet bezitter ter goeder trouw zijn en aangeven waar je het goed gekocht hebt. ( doe je die niet vervalt je wettelijke bescherming )

Mocht het goed ( wat jij dus hebt ) afkomstig zijn van diefstal, waarna jij het heb gekocht dan wordt de 20 jaar 3 jaar. Dus dan mag de oorspronkelijk eigenaar 3 jaar lang zijn goed terugvorderen. Geld ALLEEN bij diefstal en je moet natuurlijk ter goeder trouw zijn.

LET OP, nu komt de consumentenbescherming in actie,
want koop jij als consument iets eerlijk en op een algemeen geaccepteerde manier is het raar dat je dat goed dan ineens terug moet geven aan een oorspronkelijke eigenaar.

Als :

1 de zaak ( goed ) is verkregen door een consument (jij)
2 de zaak is verhandeld in een daartoe bestemde ruimte, zoals een winkel bijv en
3 de ruimte waar je het goed gekocht heb ook bedoeld is om die goederen te verkopen,

heb je consumentenbescherming en kan niemand jouw het goed afpakken. Dit kan je aantonen dmv een bon, daarvoor is de bon zo heilig !

Procedure is voor de oorspronkelijk eigenaar wel civiel en zal dus naar de burgerrechter moeten gaan.

zo :) Kort maar krachtig.

LET WEL OP,

nu je weet dat je een gestolen goed in huis hebt kan je gaan naar 'opzet heling' in de vorm van een voortdurend delict. Je hebt nu kennis van een strafbaar feit, dus in principe zou je dit moeten melden bij de politie. Je hebt nu een gestolen goed in je hand, en je weet dat hij van een misdrijf afkomstig is, dus melden kan geen kwaad. Anders ben je straks wel strafbaar, suc6.
Je zou afstand kunnen doen van je HD, dan doe je afstand van je eigendomsrecht ervan en dan kan jouw niets meer gebeuren ;)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-04 15:15
Ik zou gewoon naar die winkel gaan en vriendelijk vragen hoe de vork in de steel zit; wellicht kunnen ze nog iets voor je betekenen. Als je direct gaat dreigen, schreeuwen of anderszins 'stoer' gaat lopen doen kun je het sowieso vergeten. Eventuele verdere acties af laten hangen van de reactie van die shop zou ik zeggen. Maar ik zou niet te veel verwachten.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op Sunday 28 October 2001 21:40 schreef phemelrijk een heel nuttig antwoord:
Studie rechten ?

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-03 21:33

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Op Sunday 28 October 2001 22:35 schreef prenobe het volgende:

[..]

Studie rechten ?
Ja, althans een stuk, --> beroep LOL :)

Doe er je voordeel mee.

• Fireman
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Op Sunday 28 October 2001 16:21 schreef RDK_NL het volgende:
Nu heb ik die HDD in mijn server hangen en is een beetje naar de gaar gegaan, en ga dus met volle moed naar de site van WD, vul mijn serial in en krijg:
Ik zag de bui al hangen, en las toen ook nog de tekst:
[..]
Kan zoiets ook op de site van IBM ? Ik wil wel eens weten of ik ook nog "eerlijk" ben, ik heb trouwens wel een bonnetje.

Greetings Fireman *D

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Op Sunday 28 October 2001 23:18 schreef firemen het volgende:

[..]

Kan zoiets ook op de site van IBM ? Ik wil wel eens weten of ik ook nog "eerlijk" ben, ik heb trouwens wel een bonnetje.

Greetings Fireman *D
Als het goed is moet dit de site zijn die jij nodig hebt. (Heb geen ervaring met checken van IBM schijven)

20*350ZO45°

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

heb je consumentenbescherming en kan niemand jouw het goed afpakken. Dit kan je aantonen dmv een bon, daarvoor is de bon zo heilig !
dus geen gedreig enzovoorts, geen bon, geen actie..
Pagina: 1