Harde Schijf op Slave, doet Master

Pagina: 1
Acties:

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-03 11:51
Ik heb mijn 2de harde schijf op slave gezet omdsat ik niet wil dat het OS daarvandaan geboot wordt, omdat het toch defect is, ik wil alleen wat data van de oude schijf af halen.
Nu heb ik hem op 1 lijn met mijn CD brander gezet, dus is hij 2nd Slave geworden. Hij staat op slave, maar als ik boot, wordt toch het (kapotte!) OS van die schijf geboot.

Het is een WD schijf, en de andere schijf is een ATA100 Seagate Barracuda2, 20gig.

Het probleem van de 2 schijven is dat ze niet samen op 1 kabel willen, en bovendien wil de seagate niet in de bios booten, alleen daarna (op ata 100 dan).

Dit alles is nog al frustrerend, dus ik hoop dat jullie hulp hebben. Mobo is een A7V(eerste versie, dus gewoon kt133).

Verwijderd

Zit die Seagate 20GByte nou aan de promise controller ? Want in dat geval moet je de Boot volgorde zo aanpassen dat ie gewoon niet van IDE hardeschijf start maar van SCSI.
Promise ATA controller wordt als SCSI gezien.

• SEFje
ja, die zit in de promise controller, hey goed dat je dat zegt, dat wist ik helemaal niet!

Ik had ff bij wijze van test gewoon de HDD uitgezet in de bios, nou toen boote hij dus zo:

booten op seagate, eenmaal in windows is mijn CD writer weg, maar heeft hij wel de 2de schijf gevonden!

nou moe!

Ik wilde net een CDtje burnen, maar nu krijgt hij mijn cd speler helemaal niet meer te zien :'( ligt dit eraan dat de cd writer nu in zijn eentje op master staat? (andere harde schijf is er ff uitgetrokken.)

• SEFje
btw, in de bios staat pci detection allemaal weer op auto.

Verwijderd

Mhh ?
Beetje verwarrend.

Maar je kunt een HD niet als slave zetten op één kabel met een CD als master. hij moet dan als master staan. Je zult de CD als slave moeten zetten.

Zet dus de boot van de Promise uit.

//edit
PS O, je moet natuurlijk wel de jumpers op die HD aanpassen voor slave, daarom kan hij waarschijnlijk niet op de kabel met die andere HD ?
(Twee masters op 1 kabel gaat niet.)

• SEFje
Op dinsdag 30 oktober 2001 11:23 schreef Hooi het volgende:
Mhh ?
Beetje verwarrend.

Maar je kunt een HD niet als slave zetten op één kabel met een CD als master. hij moet dan als master staan. Je zult de CD als slave moeten zetten.

Zet dus de boot van de Promise uit.

//edit
PS O, je moet natuurlijk wel de jumpers op die HD aanpassen voor slave, daarom kan hij waarschijnlijk niet op de kabel met die andere HD ?
(Twee masters op 1 kabel gaat niet.)
Ehm ja, ik heb al geprobeerd de twee schijven op 1 kabel te zetten. Het is om een aan mij onduidelijke reden onmogelijk.

ik zal es proberen met de scijf op master en de writer op slave.
Pagina: 1