Niet alle mulitpliers in boekje A7V266

Pagina: 1
Acties:

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
Ik heb gisteren een Asus A7V 266 + AThlon XP 1700+ Koeler en 256 Mb Dimm gekocht...

Net zoals mijn oude A7V op jumperfree getest, alles werkt... maar nu wil ik met jumpers alles omzette op de juiste snelheid, echter in het boekje staan de multipliers maar tot 10.5 !! :? ik vroeg me af of er ergens een tabelletje zoals deze staat die compleet is... ?

Freelance tweaker

Verwijderd

De XP CPU's zijn multiplier locked dus is zoiezo niet in te stellen. Hij kiest zelf wel de correcte instelling. Maar misschien moet je 9als hij niet wordt herkend) de BIOS even updaten.

• D-Devil
Word goed herkend.... heb net de laatste Bios erop gezet...

Nu heb ik geen AMD Athlon H maar een Athlon XP . :P
Ik wil geen auto settings... want die zijn goed, maar hij kan sneller ! En dat moet met DIP switches vind ik, dus vandaar dat ik een tabelletje wil hebben met andere Multipliers.

Freelance tweaker

Verwijderd

Tjeee man! Daar heb ik eigenlijk nog nooit bij nagedacht!!! Ik heb het gewoon via m'n bios gedaan... kan die wel hoger met de DIPs?

• D-Devil
hij lijkt niet sneller via de bios, want als ik hem benchmark blijft alles hetzelfde, vandaar dat ik van die Jumperfree af wil... Maar ik heb dus een Palomino.

Freelance tweaker

Verwijderd

Op maandag 29 oktober 2001 00:16 schreef D-Devil het volgende:
hij lijkt niet sneller via de bios, want als ik hem benchmark blijft alles hetzelfde, vandaar dat ik van die Jumperfree af wil... Maar ik heb dus een Palomino.
Dat is een XP, en zoals al gezegd, is die multiplier gelocked. Tenzij je hem zelf unlocked hebt, of door de leverancier hebt laten unlocken (Eynstein doet dat..), kun je alleen maar met de FSB overclocken.

Een beetje terug naar af dus ... :'(

• D-Devil
en moet ik die net als mijn Thunderbird inkleuren ??

Freelance tweaker

• D-Devil
Nog 1 keertje dan maar....

Om die Athlon XP te overclocken heb ik dan net zoals bij de thunderbird een POTLOOD nodig om hem te unlocken ?

Freelance tweaker

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
nee want de XP zag er anders uit.

ik weeet niet precies hoe ik het moet zeggen maar het stond op www.tweakers.net over het overclocken van die dingen.

je trekt van ding naar een ding een streepje

bij de xp liggen die 2 dingen verder uitelkaar dus is het effect weg

maar check ff tweakers.net

• D-Devil
Ik wist dat ie ergens was langsgekomen, maar niet meer of het op tweakers was....

Straks als ik thuis ben dan ga ik DEZE ff volgen !! :)

Niks is snel genoeg voor een tweaker.

Freelance tweaker

Verwijderd

Kijk efkens hier http://www.eynstein.nl/
kost 34 piek.
;)

• Melkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:50
De beschikbare multipliers bij gebruik van de dipswitches (dit geldt voor mijn A7V266-E):
code:
1
2
3
4
5
6
7
  Dipswitch
1  2  3  4  5  Multiplier
-------------------------
1  1  1  1  0  11
0  1  1  1  0  11.5
1  0  1  1  0  12
0  0  1  1  0  12.5

Als je dit doortrekt, zou je verwachten dat de instelling 1 1 0 1 0 multiplier 13 zou geven, maar helaas. Je hebt dan gewoon weer multiplier 11 te pakken. Ik heb dus via de dipswitches geen hogere multiplier dan 12,5 kunnen vinden.

Zie ook -=[ Het grote ASUS A7V266-E topic ]=-.

Verwijderd

Als je je XP wilt unlocken, zou ik ff dit filmpje bekijken van Tom's Hardware Guide (wel DivX) :

http://www4.tomshardware.com/column/01q4/011124/video2_ocingxp-03.html

Staat ook gewone faq ergens. suc6
Pagina: 1