[Dell] Floppy drive pakt niet goed.

Pagina: 1
Acties:

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Eej,
Ik heb een probleempje, ik heb naast me een Dell compu staan (niet van mij maar van een maat) om hem goed opnieuw te installeren.
Maar die maat zelf gaf al aan dat de floppy drive niet helemaal zuiver meer werkte.
Naja dan zal je floppydrive wel stuk zijn dacht ik, dus heb ik er een andere floppydrive ingestopt.
De pc aangezet en kijken of hij het weer goed doet, nee dus.
Ook in DOS kan hij niks van dat ding aflezen.
Hij detecteerd hem wel maar ik kan er voor de rest niks mee.
beide floppdrives zijn in orde(getest).
Wie o wie heeft voor mij een oplossing?

Systeem specificaties:
Dell dimension XPS R350
350 mhz pentium2
Viper 770tnt 2 Ultra
5gb hardeschijf
chrystal on-board geluidskaart

39

Verwijderd

Ik neem aan dat het ledje niet constant brand ? (dan zit de kabel verkeerd om). Een PC detecteerd een diskdrive helaas niet zelf, dat moet in de BIOS met de hand ingesteld worden. Staat ie in de BIOS op 1.44MB diskette station ?

Verder wil het vaak gebeuren dat de diskdrive achter een front geplaatst wordt waardoor de diskette niet helemaal op zijn plaats komt, oplossing : diskdrive eens zonder front dus gewoon los naast de PC proberen.

suc6

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Op Sunday 28 October 2001 16:17 schreef PMS het volgende:
Ik neem aan dat het ledje niet constant brand ? (dan zit de kabel verkeerd om). Een PC detecteerd een diskdrive helaas niet zelf, dat moet in de BIOS met de hand ingesteld worden. Staat ie in de BIOS op 1.44MB diskette station ?

Verder wil het vaak gebeuren dat de diskdrive achter een front geplaatst wordt waardoor de diskette niet helemaal op zijn plaats komt, oplossing : diskdrive eens zonder front dus gewoon los naast de PC proberen.

suc6
Beide oplossing heb ik al geprobeerd maar hebben geen verbetering geleverd.

39

Verwijderd

Even op dell.com kijken (support, downloads), daar hebben ze en perfect diagnostisch tool-tje die je hele machine nakijkt, werkt perfect en dat weet je precies wat er aan de hand is. Daarna Dell bellen en je probleem uitleggen.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Op Sunday 28 October 2001 16:29 schreef mrT het volgende:
Even op dell.com kijken (support, downloads), daar hebben ze en perfect diagnostisch tool-tje die je hele machine nakijkt, werkt perfect en dat weet je precies wat er aan de hand is. Daarna Dell bellen en je probleem uitleggen.
:)
Maare je hebt je floppydrive nodig om de diagnostische tool te doorlopen, en laat nou net die flopydrive het niet doen.
Lekker bijdehand van Dell |:(

39

Verwijderd

Maare je hebt je floppydrive nodig om de diagnostische tool te doorlopen, en laat nou net die flopydrive het niet doen.
Lekker bijdehand van Dell.
:) tsja, een beetje kip en ei verhaal, en je hebt al geprobeerd om hem te unzippen ergens op je harde schijf, en vervolgens op te starten in dos modus zodat je het programma kan runnen zonder diskette, weet niet of het kan maar wie weet.
Pagina: 1