help!, athlon XP wordt 35 graden

Pagina: 1
Acties:

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-11-2025
ik heb een msi k7t266 pro2 mobootje met daarin een xp1500+ die op 1500mhz draait met een vrij simpele spire koeler maar hij wordt maar 35graden.

dat lijkt me wel errug koud,
ik had laatst voor een vriend een systeempje met een athlon 1000mhz gebouwd en die liep idle al iets van 65 graden.

niet dat ik het erg vind :)

lopen alle athlon xpees zou koud?

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

Verwijderd

XP's worden inderdaad wel koeler dan athlons ja. Hoeveel weet ik niet maar dat is hier wel ergens te vinden.

• Tenesmia
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 14:34

Tenesmia

First Sergeant

[ontopic]volgens mij is dat wel normaal hoor, die 35 graden, en 61 idle voor een 1 Ghz is wel hoog, maar het kan .. en nee, 35 graden is nooit erg :P[/ontopic]

offtopic:
Heb je problemen gehad met het instellen / stabiliteit van je mobo ? ik heb namelijk hier zelf ook een k7t266 Pro 2, en ik heb nog nooit zo'n instabiel mobo gezien, eerlijk gezegd. ik krijg echt elke keer weer een andere foutmelding van mijn D-LEDS ....

Ad Astra Per Aspera

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Dethroned

Liev

Betekend dat je hem hebt overgeklokt 1333@1500 ?
en dan 35 graden ??

HAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAAHa
zelfs met een Swiftech haal je dat niet eens....
Klopt niks van die meting, kan niet....

Maar goed ik heb die 1500 xp ook en vroeg me af hoe je hem geunlocked had...

I got a problem-solver and its name is revolver

Verwijderd

gewoon hard blazen dan wordt ie wel koeler 8-)

• GiLuX
offtopic:
Heb je problemen gehad met het instellen / stabiliteit van je mobo ? ik heb namelijk hier zelf ook een k7t266 Pro 2, en ik heb nog nooit zo'n instabiel mobo gezien, eerlijk gezegd. ik krijg echt elke keer weer een andere foutmelding van mijn D-LEDS ....
bordje is rockstable!
geen enkel probleem mee gehad maar ik heb dan ook dat dled dingetje er nog niet aan gehangen :P
Op Sunday 28 October 2001 15:52 schreef Dethroned het volgende:
en dan 35 graden ??

HAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAAHa

ik heb hem nog niet geunlocked,
ik schrok een beetje van hoe klein die bruggen zijn (zeker als je die mooie grote closeups van overclockers.com hebt gezien).
later nog maar eens naar kijken.

ik heb nu nog alleen het geheugen op maximaal gezet.

enniewee,
volgensmij is de temp meter wel goed want hij loopt langzaam op van 28graden naar 35 en komt er niet boven.

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07 20:54

Copyman

Dode muis

Lache :D

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Verwijderd

is t niet toevallig zo dat ie 135 graden wordt :) dat ie alleen de laatste 2 getallen aangeeft... heb ik wel eens vaker van gehoord :)

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-08 22:28
Ik heb de dezelfde cpu en ook zon standaard spire koeler erop, en die word 52grade (mobo 22 met een casetemp =<19 graden)

Maarre met welk proggie meet jij je temp dan :?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

gewoon blij wezen met je 35graden

zou ik ook doen (nee eigenlijk niet, ik zou gaan overclocken tot ie vast liep:))

misschien heb je wel een hele speciale! :):):)

Verwijderd

oh shit, moet ff m'n sig veranderen, m'n duron loopt namelijk al op 1000!!!!! (sorry, maar dit moest ff)

• GiLuX
Op Sunday 28 October 2001 16:01 schreef TLRnZ het volgende:
Ik heb de dezelfde cpu en ook zon standaard spire koeler erop, en die word 52grade (mobo 22 met een casetemp =<19 graden)

dat msi proggie->pcalert3

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik heb een Athlon Xp 1500+ ook op 1,5Ghz op epox 8kha+ lopen met een grote Titan koeler + artic silver

en stressed wordt ie 45 graden

150*10 op 1,8V

1600 wil nog niet denk dat me geheugen niet verder wil :(

Eppie

• Access
  • Laatst online: 06-08 19:54
Ik zou idd. gewoon blij zijn met je 35 graden. En als je het niet gelooft dan raak je toch gewoon even je heatsink aan, en als je je poot brandt, tsj dan issie geen 35 Graden >:) :P

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Het heeft gewoon weinig nut op die temps met elkaar te vergelijken... iedere temp sensor is net iets anders, zeker als je een ander mobo hebt...
Het verschil tussen mij oude asus en nu de msi is 25 graden..... .
Volgens mij zit er zelfs verschil tussen de mobo's onderling, Maar de vraag is dan, hoe kan je de temps wel goed vergelijken dan, tsja als iedere sensor anders is , wordt dar erg moeilijk. Eigenlijk moet je er gewoon niet teveel over nadenken zolang er maar niet 70 graden of hoger staat gewoon klokken totdat ie niet stabiel meer wil.
Of iedereen moet zo'n infrarood geval hebben, maarja, de koeler zit ertussen,

Verwijderd

heb ook een proggie gebruikt voor de temp uit te lezen van mijn K7s5a. Mooi dat ie mijn systemtemperatuur en processortemperatuur door elkaar haalde. Toen ik in mijn Bios keek bleek de prcessor 49 ipv 34 graden celcius!

Verwijderd

misschien komt de tempsensor wel niet onderaan tegen de proc... en ja dan meet je ook zo weinig :) hehe

want 35 stressed is wel erg weinig met luchtkoeling

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 18:18

Mathizsias

Drizzt

Ik heb het ook hoor alleen met een Duron met een Simpele Spire Cooling issie 31 C idle en stressed iets van 40 ofzo...

Zie sig voor specs

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:13
Op Sunday 28 October 2001 15:52 schreef Dethroned het volgende:
en dan 35 graden ??

HAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAAHa

Athlon thunderbird 1000@1200 met Coolermaster 6I51 40 graden idle hier.

• juanp
  • Laatst online: 18-08 20:35
welke spire koeler is dat en zelfs mijn XP1600+ loopt stressed (1,4Ghz) op 47C

en geclocked naar een iets hoger dan een XP 1800+ (1575Mhz) 53C

met een coolermaster heatsink en een andere fan erop.

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

gvd luitjes!! tis ook nooit goed he :D

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Platypussy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-08 16:18
Wat is eigelijk de maximale temperatuur voor een Athlon XP waarbij de processor normaal stabiel blijft lopen?
Komt het er een beetje op neer dat je de proc maximaal zo rond de 60 graden mag draaien om nog een goed systeem te houden?

• CaMmY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 13:04

CaMmY

Water, Gerstemout en Hop

Ja ik heb ook die spire cooler op een XP 1500+, loopt normaal op 44 graden en als ik hem overklock loopt hij op tot zo tegen de 50.....

Niet slecht van Spire (wat het ook voor merk mag zijn)
Tis trouwens de Spire 5E053B1H3R (:? pFFFFF) - www.spire.nl

/me Een echte patomaan

• Peertje
  • Niet online
Idd erg kewl. Zou niet weten wat mijn Athlon word stressed, kwil het niet weten denk ik >:)

• GiLuX
ok ok,
sorry, ik heb gelogen,

na 2 uur dune emperor spelen is de temperatuur opgelopen naar maar liefst 36 graden.

als ik onderaan mijn koelblok voel voelt het een beetje als iemand met een lichte koorts.

mijn harde schijfjes worden iig een stuk warmer :)

Verwijderd

Op zondag 28 oktober 2001 16:01 schreef Techno-Junkie het volgende:
blablabla......dat ie alleen de laatste 2 getallen aangeeft... heb ik wel eens vaker van gehoord :)
als ik me bios moet geloven draait me CPU-fan nu op 65 toeren per minuut, idd omdat ie vanaf 10000 rpm de eerste 3 cijfers weglaat. (fan houd dit rpm gek genoeg slechts een week vol hehe..)

overigens uit de Thermal Design Guide van AMD-tegels valt op te maken dat AMD van mening is dat de core niet warmer als 74 graden dient te worden.

verder als je 36 graden teveel vindt (is ook wel errug schandalig veel hehe..) probeer dan is voor de jen je Vcore te verlagen. 3 van de 5 XPtjes die ik in handen krijg wil namelijk ook stabiel draaien met een Vcore-verlaging van (soms) tot wel 0.3 volt. Dit levert je gemiddeld genomen weer zo'n 2 tot 4 graden winst op

Verwijderd

Mijn excuses dat ik dit topic omhoog kick, maar ik las net dat de chassis temperaturen aanzienlijk lager waren dan de proc. Ik heb dus een MSI en die levert PC Alert III mee, daarmee kun je de temps makkelijk aflezen, maar hier is de chassis volgens hem 40 C :?

Lijkt me eigenlijk vrij stug want de kast is aan de buitenkant echt alles behalve 40 :?

Verwijderd

Die metingen zijn toch niet altijd betrouwbaar? of wel? Een vriend van kwam met MBM 5 opeen temp van 86 graden met zijn duron 700@700. Dat lijkt me niet te kloppen.

• The-Source
  • Laatst online: 10:06
Op zondag 28 oktober 2001 15:44 schreef GiLuX het volgende:
ik heb een msi k7t266 pro2 mobootje met daarin een xp1500+ die op 1500mhz draait met een vrij simpele spire koeler maar hij wordt maar 35graden.

dat lijkt me wel errug koud,
ik had laatst voor een vriend een systeempje met een athlon 1000mhz gebouwd en die liep idle al iets van 65 graden.

niet dat ik het erg vind :)

lopen alle athlon xpees zou koud?
Nou mijn XP 1500+ @ 1600Mhz (unlocked) wordt stressen (ff kijken) 48C. Ik heb er een spire Superrock op.
Op zondag 28 oktober 2001 16:01 schreef TLRnZ het volgende:

Het maakt niet uit welk programma je gebruikt omdat elk programma zijn info vanuit de temp chip haalt.

Taal fouten inbegrepen ;)

• Rendier2710
  • Laatst online: 20-08 10:24
Dat pc alert klopt niets van. Volgens dat programma loopt mijn pc op 16*189(??) met een temperatuur van 16 graden!! Ja, dat is knap voor een duron 800. Ik heb gemaild naar MSI en lang alle MB's worden niet ondersteund!

Verwijderd

iemand met een lichte koorts voelt het?

dan is hij dus echt 36C hooguit 40... ik bedoel een proc voelt sowieso al warmer door het materiaal.. Volgens mij heb je een HEEELE lekkere XP1500+.. OC'en :)

• bassie666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-09-2024

bassie666

www.wrsmarine.com

xp1700+@1584mhz (144x11)blijf idle op 35c en stressed max 44c (burnk7) en na een uur of twee unreal tournament nog geen 40c.

trouwens geen stabilitiets problemen op m'n msi

HTPC user

Verwijderd

cpu: AMD XP 1700+ @ 1,65 Ghz (FSB 150 Mhz)

temp: 37 stressed (aircooled)

dus best mogelijk dat jij hem op 35 graden hebt!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Mijn proc wordt stressed 52 graden, met volcano 7. Ik heb er alleen (nog) geen koelpasta op zitten, nu zit de proc tegen de standaard thermal pad aan. Maar 35 graden is idd erg laag voor een overclockte proc.

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

waar klaag je over? moet je blij mee zijn!! }:O

Verwijderd

Of je temperatuur meter zit niet goed tegen je processor. deze buig ik altijd even naarboven zodat hij zeker de proc raakt. Maar als je koelblok niet warm wordt en de sensor geeft een lage temp aan lijkt het mij best mogelijk!!
Alleen PC alert3 vind ik een :r programma.

Ik geloof het alleen niet dat je kast sensor 40 graden aangeeft (of dit moet de chipset sensor zijn) terwijl je porc lager is...
Deze kast warmte blaast hij nl over de proc als het goed is...

Verwijderd

Diegene met die kast temp was ik, een andere dan de topicstarter, maar het lijkt mij idd ook vrij stug 40 cel.

Verwijderd

35-36 graden is niet echt veel, overclocken dus >:)

Verwijderd

Op zondag 28 oktober 2001 16:01 schreef Techno-Junkie het volgende:
is t niet toevallig zo dat ie 135 graden wordt :) dat ie alleen de laatste 2 getallen aangeeft... heb ik wel eens vaker van gehoord :)
lol, dat zou wel cool, euh, hot zijn.
Welk progje gebruik je nou precies voor je meetingen.
Ennuh, mocht het kloppen, dan heb je gewoon heel veel mazzel ofzo.
Clocken dus :)
Pagina: 1