"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who
Verwijderd
Heb je problemen gehad met het instellen / stabiliteit van je mobo ? ik heb namelijk hier zelf ook een k7t266 Pro 2, en ik heb nog nooit zo'n instabiel mobo gezien, eerlijk gezegd. ik krijg echt elke keer weer een andere foutmelding van mijn D-LEDS ....
Ad Astra Per Aspera
en dan 35 graden ??
HAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAAHa
zelfs met een Swiftech haal je dat niet eens....
Klopt niks van die meting, kan niet....
Maar goed ik heb die 1500 xp ook en vroeg me af hoe je hem geunlocked had...
I got a problem-solver and its name is revolver
bordje is rockstable!offtopic:
Heb je problemen gehad met het instellen / stabiliteit van je mobo ? ik heb namelijk hier zelf ook een k7t266 Pro 2, en ik heb nog nooit zo'n instabiel mobo gezien, eerlijk gezegd. ik krijg echt elke keer weer een andere foutmelding van mijn D-LEDS ....
geen enkel probleem mee gehad maar ik heb dan ook dat dled dingetje er nog niet aan gehangen
ik heb hem nog niet geunlocked,Op Sunday 28 October 2001 15:52 schreef Dethroned het volgende:
Betekend dat je hem hebt overgeklokt 1333@1500 ?
en dan 35 graden ??
HAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAAHa
ik schrok een beetje van hoe klein die bruggen zijn (zeker als je die mooie grote closeups van overclockers.com hebt gezien).
later nog maar eens naar kijken.
ik heb nu nog alleen het geheugen op maximaal gezet.
enniewee,
volgensmij is de temp meter wel goed want hij loopt langzaam op van 28graden naar 35 en komt er niet boven.
"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who
Zeer belangrijke informatie: Inventaris
Verwijderd
Maarre met welk proggie meet jij je temp dan
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Verwijderd
zou ik ook doen (nee eigenlijk niet, ik zou gaan overclocken tot ie vast liep:))
misschien heb je wel een hele speciale! :):):)
dat msi proggie->pcalert3Op Sunday 28 October 2001 16:01 schreef TLRnZ het volgende:
Ik heb de dezelfde cpu en ook zon standaard spire koeler erop, en die word 52grade (mobo 22 met een casetemp =<19 graden)
en stressed wordt ie 45 graden
150*10 op 1,8V
1600 wil nog niet denk dat me geheugen niet verder wil
Eppie
Het verschil tussen mij oude asus en nu de msi is 25 graden..... .
Volgens mij zit er zelfs verschil tussen de mobo's onderling, Maar de vraag is dan, hoe kan je de temps wel goed vergelijken dan, tsja als iedere sensor anders is , wordt dar erg moeilijk. Eigenlijk moet je er gewoon niet teveel over nadenken zolang er maar niet 70 graden of hoger staat gewoon klokken totdat ie niet stabiel meer wil.
Of iedereen moet zo'n infrarood geval hebben, maarja, de koeler zit ertussen,
Verwijderd
Verwijderd
want 35 stressed is wel erg weinig met luchtkoeling
Zie sig voor specs
Athlon thunderbird 1000@1200 met Coolermaster 6I51 40 graden idle hier.Op Sunday 28 October 2001 15:52 schreef Dethroned het volgende:
Betekend dat je hem hebt overgeklokt 1333@1500 ?
en dan 35 graden ??
HAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAAHa
en geclocked naar een iets hoger dan een XP 1800+ (1575Mhz) 53C
met een coolermaster heatsink en een andere fan erop.
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
Komt het er een beetje op neer dat je de proc maximaal zo rond de 60 graden mag draaien om nog een goed systeem te houden?
Niet slecht van Spire (wat het ook voor merk mag zijn)
Tis trouwens de Spire 5E053B1H3R (
/me Een echte patomaan
sorry, ik heb gelogen,
na 2 uur dune emperor spelen is de temperatuur opgelopen naar maar liefst 36 graden.
als ik onderaan mijn koelblok voel voelt het een beetje als iemand met een lichte koorts.
mijn harde schijfjes worden iig een stuk warmer
Verwijderd
als ik me bios moet geloven draait me CPU-fan nu op 65 toeren per minuut, idd omdat ie vanaf 10000 rpm de eerste 3 cijfers weglaat. (fan houd dit rpm gek genoeg slechts een week vol hehe..)Op zondag 28 oktober 2001 16:01 schreef Techno-Junkie het volgende:
blablabla......dat ie alleen de laatste 2 getallen aangeeft... heb ik wel eens vaker van gehoord
overigens uit de Thermal Design Guide van AMD-tegels valt op te maken dat AMD van mening is dat de core niet warmer als 74 graden dient te worden.
verder als je 36 graden teveel vindt (is ook wel errug schandalig veel hehe..) probeer dan is voor de jen je Vcore te verlagen. 3 van de 5 XPtjes die ik in handen krijg wil namelijk ook stabiel draaien met een Vcore-verlaging van (soms) tot wel 0.3 volt. Dit levert je gemiddeld genomen weer zo'n 2 tot 4 graden winst op
Verwijderd
Lijkt me eigenlijk vrij stug want de kast is aan de buitenkant echt alles behalve 40
Verwijderd
Nou mijn XP 1500+ @ 1600Mhz (unlocked) wordt stressen (ff kijken) 48C. Ik heb er een spire Superrock op.Op zondag 28 oktober 2001 15:44 schreef GiLuX het volgende:
ik heb een msi k7t266 pro2 mobootje met daarin een xp1500+ die op 1500mhz draait met een vrij simpele spire koeler maar hij wordt maar 35graden.
dat lijkt me wel errug koud,
ik had laatst voor een vriend een systeempje met een athlon 1000mhz gebouwd en die liep idle al iets van 65 graden.
niet dat ik het erg vind
lopen alle athlon xpees zou koud?
Het maakt niet uit welk programma je gebruikt omdat elk programma zijn info vanuit de temp chip haalt.Op zondag 28 oktober 2001 16:01 schreef TLRnZ het volgende:
Ik heb de dezelfde cpu en ook zon standaard spire koeler erop, en die word 52grade (mobo 22 met een casetemp =<19 graden)
Taal fouten inbegrepen ;)
Verwijderd
dan is hij dus echt 36C hooguit 40... ik bedoel een proc voelt sowieso al warmer door het materiaal.. Volgens mij heb je een HEEELE lekkere XP1500+.. OC'en
trouwens geen stabilitiets problemen op m'n msi
HTPC user
Verwijderd
temp: 37 stressed (aircooled)
dus best mogelijk dat jij hem op 35 graden hebt!
Verwijderd
Alleen PC alert3 vind ik een
Ik geloof het alleen niet dat je kast sensor 40 graden aangeeft (of dit moet de chipset sensor zijn) terwijl je porc lager is...
Deze kast warmte blaast hij nl over de proc als het goed is...
Verwijderd
Verwijderd
lol, dat zou wel cool, euh, hot zijn.Op zondag 28 oktober 2001 16:01 schreef Techno-Junkie het volgende:
is t niet toevallig zo dat ie 135 graden wordtdat ie alleen de laatste 2 getallen aangeeft... heb ik wel eens vaker van gehoord
Welk progje gebruik je nou precies voor je meetingen.
Ennuh, mocht het kloppen, dan heb je gewoon heel veel mazzel ofzo.
Clocken dus