Toon posts:

[php & mysql] heeelee vage error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben een forumpje aan het schijven, (ik zal niet de enige zijn :D )alleen, ik krijg een hele gare mysql error.
PHP:
1
2
3
<?
mysql_query("INSERT INTO forums ('forname', 'comment', 'topics', 'posts', 'moderators', 'forid') VALUES ('$forname', '$comment', '0', '0', '$mods', '$forid')") or die ("fout bij bijwerken van table1: ".mysql_error());
?>

dit is de error:
code:
1
fout bij bijwerken van table1: You have an error in your SQL syntax near ''forname', 'comment', 'topics', 'posts', 'moderators', 'forid') VALUES ('apenneu' at line 1

wie kan me helpen? :+

Verwijderd

Haal de ' weg om de kolom namen, helemaal niet nodig, dus iets in deze richting:

mysql_query("INSERT INTO forum (kolom1, kolom2) VALUES ('$kolom1', '$kolom2')");

Verwijderd

Topicstarter
ik zal het eens proberen :)
trouwens....bij andere scripts werkt dat wel, mat die 'tjes
alvast bedankt :)

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Je kan b.t.w. al die columnnames weglaten, als je gewoon '' of 0 neerzet als je een column wilt leeglaten.

Dat scheelt weer traffic door je MySQL socket, 65 bytes als daar niet e.o.a. compressie over heen gaat :)
('forname', 'comment', 'topics', 'posts', 'moderators', 'forid')

This can no longer be ignored.

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Op Sunday 28 October 2001 17:24 schreef Erik Jan het volgende:
Je kan b.t.w. al die columnnames weglaten, als je gewoon '' of 0 neerzet als je een column wilt leeglaten.

Dat scheelt weer traffic door je MySQL socket, 65 bytes als daar niet e.o.a. compressie over heen gaat :)
('forname', 'comment', 'topics', 'posts', 'moderators', 'forid')
Lekker duidelijke code krijg je dan...

IMHO is het niet de moeite waard om deze "snelheidswinst" in te voeren. Deze raak je dubbel kwijt tijdens coden en debuggen

Programmer - an organism that turns coffee into software.