Toon posts:

Voeding Fan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een voeding fan, maar die is 2 aderig.
een 0volt en een 12+volt.
Nu wil ik deze aansluiten op het moederbord (MSI), maar daar kun je alleen een 3 aderige fan opzetten. Dus met temperatuur meter.

De processor: Een AMD Thunderbird 1.2Ghz.
Mijn FSB loopt op 100Mhz, en multiplier op 12.5.

Hoe kan ik deze fan nou toch aansluiten op mijn moederbord.

Alvast Bedankt.

P.S: Mijn temperatuur van m'n CPU is 70 graden. Is dit een normale temperatuur?

Verwijderd

je hebt van die convertortjes daarvoor, of je zoekt ff uit welke de 0 is en welke de 12v en ze je die draadjes daaroverheen en dan werkt het ook wel, 3e pin is voor rpm monitoring.

• Subz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ik denk dat het beter is als je hem aansluit met een molex maar daar verschillen de meningen en als je cpu temp. 70 graden is is dat wel aan de erg hogekant maar aangezien we niet weten om wat voor een processor gaat kan ik niet zeggen of het goed of slecht is maar als het een AMD is het niet zo erg want, die kunne tot de 90 graden maar ik had toch maar een nieuwe koeler gekocht

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik die convertortjes halen? En hoe duur zijn ze?

Heb je ook een uitleg over hoe je die draden kunt verbinden?

Verwijderd

Topicstarter
Op Sunday 28 October 2001 15:04 schreef _subzero_ het volgende:
ik denk dat het beter is als je hem aansluit met een molex maar daar verschillen de meningen en als je cpu temp. 70 graden is is dat wel aan de erg hogekant maar aangezien we niet weten om wat voor een processor gaat kan ik niet zeggen of het goed of slecht is maar als het een AMD is het niet zo erg want, die kunne tot de 90 graden maar ik had toch maar een nieuwe koeler gekocht
Erzit alleen zo'n plastig dingetje aanvast (aan de connector op het moederbord) waardoor ik er geen 2 aderige dingen in kan doen.

Kan ik dat plasticje gewoon mollen, of is dat ergens voor nodig?

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:03

Roel

screen -x addict

Heb je zo'n ding die wel op je moederbord past maar dat je dan een pinntje over hebt ?
Zoja, gewoon erop frotten, je moet alleen wel in de gaten houden dat je + en - goed doet (+ rood, - zwart).. Die extra kabel is niet verplicht om aan te sluiten, je ziet alleen niet dat draait in je bios/mbm5

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

Verwijderd

Topicstarter
Op Sunday 28 October 2001 16:00 schreef Roel het volgende:
Heb je zo'n ding die wel op je moederbord past maar dat je dan een pinntje over hebt ?
Zoja, gewoon erop frotten, je moet alleen wel in de gaten houden dat je + en - goed doet (+ rood, - zwart).. Die extra kabel is niet verplicht om aan te sluiten, je ziet alleen niet dat draait in je bios/mbm5
nee, daarnaast zit nog zo'n plastic ding (daar valt de 3 aderige connector gewoon omheen, maar bij een 2 aderige zit dat in de weg) en uiteraard houd je nog een ijzere pin over.

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

De middelste van de 3 pinnetjes op je moederbord is de +, die moet aan het rode draadje.
De zwarte moet aan een van de buitenste 2 (kijk even naar die van je processorfan als voorbeeld aan welke)
Als er een nokje in de weg zit aan het plastic van de 2-aderige fan, moet je dat gewoon even wegsnijden.

Een cliche is ooit origineel begonnen

• GreenPictures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-12-2021

GreenPictures

Feestgraaf

Op Sunday 28 October 2001 15:01 schreef keesoomen het volgende:
Ik heb hier een voeding fan, maar die is 2 aderig.
een 0volt en een 12+volt.
Nu wil ik deze aansluiten op het moederbord (MSI), maar daar kun je alleen een 3 aderige fan opzetten. Dus met temperatuur meter.

De processor: Een AMD Thunderbird 1.2Ghz.
Mijn FSB loopt op 100Mhz, en multiplier op 12.5.

Hoe kan ik deze fan nou toch aansluiten op mijn moederbord.

Alvast Bedankt.

P.S: Mijn temperatuur van m'n CPU is 70 graden. Is dit een normale temperatuur?
Als je geen mooi vuurwerk wil hebben in je kast dan zou ik eerst een kijken wat die fan aan amperes trekt... je de moederbord fanheaders kunnen maar weinig hebben...

een 80mm fan is al teveel.. dan branden de sporen uit je moederbord |:(

Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Op Sunday 28 October 2001 21:22 schreef Tranced het volgende:

[..]

Als je geen mooi vuurwerk wil hebben in je kast dan zou ik eerst een kijken wat die fan aan amperes trekt... je de moederbord fanheaders kunnen maar weinig hebben...

En die Deltafans met flink wat CFM en lawaai dan :) zal me niets verbazen dat die meer stroom trekken dan een standaard 8cm-fannetje

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• Reptile-X
  • Laatst online: 11:52

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Op Sunday 28 October 2001 21:22 schreef Tranced het volgende:

[..]

Euuuh, dat is niet helemaal zo, ik heb hier een Abit BE6II en die heb twee case fan aansluiting hij monitoort echter alleen een van de fans voor rpm's en ik gebruik alle twee aansluitingen, en aangezien meeste case fans 80mm zijn kan die mobo case fan aansluiting well een fan van 80mm aan.

ik heb zelf dus 2 80mm aan mijn mobo van coolermaster

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 11:19

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Ik heb ook gewoon 2 80MM fans aan m`n A7V266, 1 is oorspronkelijk van de voeding. Ik heb die draadjes gewoon afgeknipt, de aansluiting van een oude 60mm fan gemold en de draadjes van die 80mm er weer opgezet. Werkt perfect :)

waar kan je achterhalen wat je mobo aan amperes aan kan dan?

I'm not as think as you stoned I am

• GreenPictures
  • Laatst online: 05-12-2021

GreenPictures

Feestgraaf

Leer eerst een een samenhangend en correct nederlands te posten...

Ik heb toch niet gezegd dat je de monitorheader niet mag gebruiken... en ook niet dat jij van mij geen 80mm fan op je moederbordheader mag hangen...

Ik geef alleen een waarschuwing dat sommige Fans gewoon teveel stroom trekken voor die 1mm koperspoortjes...

In je moederbord handleiding staat precies wat ze mogen hebben..

Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis

• Reptile-X
  • Laatst online: 11:52

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

wtf?

Heb ik je beledigd jongetje? we zijn hier op een forum om te discussieren, en niet elkaar te aanvalen met "ga nederlands leren" alsof jij perfect nederlands schrijf...
Als je denk dat ik je verkeerd begrepen heb laat me op een normale manier weten.

Jij schreef duidelijk "een 80mm fan is al teveel.. dan branden de sporen uit je moederbord" of niet soms?

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Waarom helemaal uit gaan zoeken hoeveel amperes je mobo aankan enzo?
Hang die zooi lekker aan de voeding.
Als je het helemaal leuk wilt doen pleur je er nog ff een fanbus tussen die kan schakelen tussen 7 en 12 volt ofzo.
Staat nog stoer ook en kost geen ruk om te maken >:)

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:54
Can't agree more... Gewoon die sooi aan je voeding hangen, hoef je ook nie moeilijk te gaan doen met connectors enzo:
1 draadje in de gele, ander in de zwarte, plakbandje erover en klaar :D

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 11:19

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Om een beetje airflow te houden heb ik liever zo weinig mogelijk kabels door mijn kast. De connectors op m`n mobo zitten gewoon erg dicht bij mijn fans dus doe ik ze daar liever op. Ik het zeker eens dat ze net zo makkelijk op je molex connectors aangesloten kunnen worden, het is maar net wat je belangrijk vindt...
Heb net ff opgezocht hoeveel watt die aansluitingen aan kunnen en op mijn A7V266 is dat 4,2watt per aansluiting dus dat kan makkelijk aangezien mijn 80mm fans maar 1,8 watt trekken.

Temp van 70 graden is wel veel maar met een flutcooler en slechte airflow kan het goed zijn dat je systeem zo warm wordt. Werk de kabels goed weg, doe die 80mm voorin je kast en je zult zien dat het nogal wat scheelt.

I'm not as think as you stoned I am

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
70 graden valt best mee
ook al heb je de beste koeler, zonder kastkoeling presteert ie niet optimaal.

Mijn temp is van 81 naar 43 graden gegaan

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Pagina: 1