bestanden met ME kopieren over LAN traag

Pagina: 1
Acties:

• DOCACE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-11-2025

DOCACE

Whut's up

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem en dat heb ik alleen met windows ME,

als ik via file&printersharing van windows bestanden van mijn ME machine naar mijn win2k server ga kopieren, dan gaat het kopieren na enkele 200 megabytes ineens zeer traag.
Met ftp heb ik hier totaal geen last van en met andere niet ME machine's onderling gaat ook alles goed.

Ik gebruik overall 3com 100 MB kaarten op een 100 MB hub.

Is dit soms een bug van millenium en is er en oplossing voor zoals een regtweak of iets dergelijks?

DOC.

DOC.

• mr_a
  • Laatst online: 23-05-2023
Ik denk dat hij de eerste 200 MB heel snel *lijkt* te gaan maar dat komt omdat hij de bestanden van de HD inleest in zijn file cache geheugen, en dat de HD veel sneller is dan het netwerk.

Kijk ff met sysmon naar [de groei van] de filecache, dan weet jet het zeker. (heb je toevallig 256 MB RAM? dan klopt die 200 MB wel nl.)

Als de gemiddelde kopieersnelheid tussen de 2 MB en de 5 MB ligt dan is het goed.

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

• DOCACE
  • Laatst online: 22-11-2025

DOCACE

Whut's up

Topicstarter
Nope, dit is het probleem niet.
met ftp en andere gaat het wel goed.

Maar ik heb het er toch maar weer afgehaald, de beste oplossing voor millenium tot nu toe :)

DOC.

DOC.

• mr_a
  • Laatst online: 23-05-2023
Hoe traag is zeer traag dan?

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Verwijderd

ME = Meer Ellende