[SVG] Transparent background

Pagina: 1
Acties:

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hoe kun je een svg rechthoek een transparante achtergrondkleur geven? Hij maakt de achtergrond nu wit, en ik heb hem in een <div> gezet bovenop een plaatje dus dat is heel lelijk.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je kunt toch
code:
1
<div style="background-color: transparent;"></div>

doen :? *D

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

een wat?
een svg... :?

www.jurgroessen.nl

• Juup
  • Niet online
Op Sunday 28 October 2001 14:03 schreef Bulldog het volgende:
Je kunt toch
code:
1
<div style="background-color: transparent;"></div>

doen :? *D
Dat helpt niet want in die div staat een svg die een witte achtergrond heeft. Snappie?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

vertel nou eens normaal wat een svg is, misschien dat dan m'n tipdoos open kan...

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

SVG:
Scalable
Vector
Graphic

vector webillustratie, op basis van XML (toch?)

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

Op Sunday 28 October 2001 19:17 schreef denki_akira het volgende:
SVG:
Scalable
Vector
Graphic

vector webillustratie, op basis van XML (toch?)
okee, m'n tipdoos blijft dicht..heb daar nog geen ervaring mee ;(

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Volgens mij moet je de volgende optie hebben:
'fill-opacity'
Value: <opacity-value> | inherit
Initial: 1
Applies to: shapes and text content elements
Inherited: yes
Percentages: N/A
Media: visual
Animatable: yes

'fill-opacity' specifies the opacity of the painting operation used to paint the interior the current object. (See Painting shapes and text.)

<opacity-value>
The opacity of the painting operation used to fill the current object. Any values outside the range 0.0 (fully transparent) to 1.0 (fully opaque) will be clamped to this range. (See Clamping values which are restricted to a particular range.)
Zo niet, lees dan zelf ff verder :)
http://www.w3.org/TR/SVG

• Juup
  • Niet online
fill-opacity is alleen van toepassing op objecten in je SVG, niet op de hele 'applet' zelf. Damn ik kom er echt niet uit.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:06

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

mmm SVG op /13 :9

helaas zit ik nu niet thuis, ik meen zo'n vraag te herinneren van de mailinglist, maar kan daar nu niet direct bij.
ik dacht te herinneren dat dit een kwestie is van ondersteuning door de UA en een conclict met rendering door een plugin, als je de adobe applet gebruikt geloof ik dat dat eigenlijk niet mogelijk is, omdat dit een plugin in een page is (flash ondersteund het wel, maar slechts bij een beperkt aantal browsers)

de mogelijkheden van plugins te bepalen hoe deze toegepast worden is beperkt, je zou dan een browser moeten nemen die de svg zelf kan renderen, mozilla wordt daaraan gewerkt en ik geloof dat Amaya een end op weg was

kijk voor mozilla met SVG support eens naar croczilla http://www.croczilla.com/svg/index.html , ik geloof dat het wel de bedoeling is om SVG support native in mozilla te stoppen, maar dat de ontwikkelaar wat probleempjes had om direct binnen de CVS te werken (vereistte veel revalidaties)
hopelijk zit het iig in de 1.0 release

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

RM-rf: Ik dacht te herinneren dat dit een kwestie is van ondersteuning door de UA en een conflict met rendering door een plugin
IIRC moet net als bij het boxmodel van CSS transparency inherit worden (en is "het transparant zijn" de default).

Je had Croczilla al gevonden zie ik ;) ... Probleem om het op te nemen in de core van Mozilla was een tijd geleden dacht ik dat de code nog bekeken moest worden door anderen (en mischien licentie dingen of onaffe spec oid?)

Zelfde soort probleem was/is er met MathML dat wel al geimplemteerd is compleet maar waar nog geen goed lettertype voor is met een geschikte licentie

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:06

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op dinsdag 30 oktober 2001 09:49 schreef Arien het volgende:

IIRC moet net als bij het boxmodel van CSS transparency inherit worden (en is "het transparant zijn" de default).
klopt, maar aangezien momenteel meer SVG applicaties via de adobe plugin ge-embed worden, wordt men beperkt door de beperkingen hiervan, ik denk dat dat het probleem is.

eventueel kan Jaaap kijken of <embed wmode="transparant"> werkt, zoals dat met flash ook gaat, maar vrees dat het gewoonweg niet in de adobe-plugin verwerkt is.

de mailinglist-search op w3c werkt momenteel ook niet (mm hebben ze daar ook load-troebels), maar je kunt je aanmelden op http://groups.yahoo.com/group/svg-developers
dat is een van de betere svg-developers support-groepen

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Pagina: 1