Toon posts:

cd-brander: laatje blijft open gaan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb een LiteOn 16x brander (2 dagen oud), en na een stroomuitval net blijft de lade maar open gaan. Als je'm dichtdoet gaat'ie dus direkt weer open. Weet iemand een oplossing hiervoor misschien? Of zal ik'm maar weer terugsturen?

BVD!

edit: dat 'laatje' in het topic moet uiteraard 'lade' zijn :)

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Trugsturen

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb het ook wel eens gehad met m'n gewone cd-speler. Gewoon terugsturen, er zit dan ergens een foutje bij het laatje.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:02
Eerst wel la dichtdoen, scheelt je verzendkosten >:)

Verwijderd

misschien een vreemd idee. Maar probeer de firmware er eens opnieuw op te zetten? Misschien is die door de stroomuitval een beetje van slag geraakt... lijkt me stug dat het iets hardwarematigs is. Maar dit is slechts een wilde gok hoor :)

aan de andere kant issie toch al stuk, dus kan het geen kwaad om het es te proberen. Scheelt je misschien weer het uitbouwen, opsturen & inbouwen van een brander.

Verwijderd

Euhm firmware is toch op eigen risico? En stel dat je je firmware update en het probleem blijft, hoe wil je aantonen dat het niet die update zo is gekomen.
Ik zou voor het zekere gaan en dat ding gewoon lekker terugsturen voor garantie.

Verwijderd

terug sturen en een boze brief erbij dat ie het niet doet

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op Sunday 28 October 2001 23:25 schreef Count_Grishnackh het volgende:
terug sturen en een boze brief erbij dat ie het niet doet
Inderdaad zoals ik al eerder zei :Z

Verwijderd

k heb ook zo'n brander en hij doet precies het zelfde , probeer eens van master op slave en andersom te zetten.

ook heb ik hem er uitgehaald en op zijn kom gehouden

hij werkt nu perfect, moet er alleen niet aan zitten :P

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Laat me raden? Abit moederboard? Zo ja ff een nieuwe firmware eropgooien en weg is het probleem :)

webOS all the way!

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
potje bier erin zetten en nieuwe brander kopen om mee te branden :P

Verwijderd

http://www.liteonit.com.tw/e-down-f.asp
Daar staat een oplossing voor het probleem met de 24 speed.
Solve the issue that part of CD-RW drives will always tray-eject after power on the PC with certain brands of motherboards due to its power supply is not 0 volt when power-off
Maar daar zie ik nog geen speciale filmware voor de 16x Maar je kan altijd de niewste van 16 speed proberen. Er zijn meer mensen met dit probleem idd.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Er zijn heel veel mensen met dit probleem.. met een LiteOn 16x of 24x en een Abit mainboard. Alhoewel ik op sommige (engelse) fora ook mensen heb gezien met een AOpen mainboard met hetzelfde probleem.

Ik had het probleem dat mijn LiteOn 16x (16102B) gewoon geen CDs meer wilde lezen nadat de stekker uit mijn PC was geweest - dat was op een Abit BH6 mainboard. Hing ik de LiteOn aan mijn andere PC (KT7 mainboard) dan kreeg ik dat probleem met de tray. Nieuwste firmware hielp niets.

Hing ik de LiteOn aan de PC van mijn vriendin, waar een MSI mainboard inzit (SlotA), dat deed hij het perfect.

Ik heb de writer maar aan mijn pa gegeven waar hij het gewoon goed doet en ik heb zelf een Plextor 24x gekocht. Deze doet het zonder problemen.

Ik ben niet anti-LiteOn of pro-Plextor maar ik werd er compleet gek van dat een writer het gewoon niet normaal wilde doen in mijn PC's.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Pagina: 1