[Mededeling] Ik heb de search gebruikt, veel [/Mededeling]
De bedoeling is dat ik met 4 pc's onderling kan communiceren die rechtstreeks op de switch zijn aangesloten. Het kabelmodem zit vervolgens weer in de Uplink poort van de switch.
De 1e pc (de mijne):
100 Mbit FD
@home internet werkt
WinXP (Alle andere pc's al als users aangemeld)
De 2e pc (van mijn pa):
10 Mbit HD
@home internet werkt
Win98
De 3e pc (oude pc):
10 Mbit HD
Geen internet geinstalleerd
Win95
De 4e pc (oude laptop):
10 MBit HD
Win95
PC 2, 3 en 4 kunnen elkaar wel zien, terwijl PC 1 'buiten de boot' valt.
Voordat we @home internet hadden, konden we elkaar wel allemaal zien.
De 1e pc zit in een ander IP-range, maar de 2e ook (dan 3 en 4) en 2 ziet 3 en 4 wel.
Alle firewalls (pc 1 en 2) hebben we 'tijdelijk' uitgeschakeld, dus die zitten ook niet in de weg.
PC 1 kan 2 wel pingen (maar tracert geeft aan dat het via de @home server loopt).
We hebben al verschillende werkgroepen geprobeert (@home of th). (Note: @home is niet nodig om internet werkend te krijgen, maar dat even terzijde).
Welke instellingen kan ik nog over het hoofd hebben gezien??
De bedoeling is dat ik met 4 pc's onderling kan communiceren die rechtstreeks op de switch zijn aangesloten. Het kabelmodem zit vervolgens weer in de Uplink poort van de switch.
De 1e pc (de mijne):
100 Mbit FD
@home internet werkt
WinXP (Alle andere pc's al als users aangemeld)
De 2e pc (van mijn pa):
10 Mbit HD
@home internet werkt
Win98
De 3e pc (oude pc):
10 Mbit HD
Win95
De 4e pc (oude laptop):
10 MBit HD
Win95
PC 2, 3 en 4 kunnen elkaar wel zien, terwijl PC 1 'buiten de boot' valt.
Voordat we @home internet hadden, konden we elkaar wel allemaal zien.
De 1e pc zit in een ander IP-range, maar de 2e ook (dan 3 en 4) en 2 ziet 3 en 4 wel.
Alle firewalls (pc 1 en 2) hebben we 'tijdelijk' uitgeschakeld, dus die zitten ook niet in de weg.
PC 1 kan 2 wel pingen (maar tracert geeft aan dat het via de @home server loopt).
We hebben al verschillende werkgroepen geprobeert (@home of th). (Note: @home is niet nodig om internet werkend te krijgen, maar dat even terzijde).
Welke instellingen kan ik nog over het hoofd hebben gezien??
Happy Blessings <3