Intern netwerk via switch met internet

Pagina: 1
Acties:

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 07:42
[Mededeling] Ik heb de search gebruikt, veel [/Mededeling]

De bedoeling is dat ik met 4 pc's onderling kan communiceren die rechtstreeks op de switch zijn aangesloten. Het kabelmodem zit vervolgens weer in de Uplink poort van de switch.

De 1e pc (de mijne):
100 Mbit FD
@home internet werkt
WinXP (Alle andere pc's al als users aangemeld)

De 2e pc (van mijn pa):
10 Mbit HD
@home internet werkt
Win98

De 3e pc (oude pc):
10 Mbit HD
Geen internet geinstalleerd
Win95

De 4e pc (oude laptop):
10 MBit HD
Geen internet geinstalleerd
Win95

PC 2, 3 en 4 kunnen elkaar wel zien, terwijl PC 1 'buiten de boot' valt.
Voordat we @home internet hadden, konden we elkaar wel allemaal zien.
De 1e pc zit in een ander IP-range, maar de 2e ook (dan 3 en 4) en 2 ziet 3 en 4 wel.
Alle firewalls (pc 1 en 2) hebben we 'tijdelijk' uitgeschakeld, dus die zitten ook niet in de weg.
PC 1 kan 2 wel pingen (maar tracert geeft aan dat het via de @home server loopt).
We hebben al verschillende werkgroepen geprobeert (@home of th). (Note: @home is niet nodig om internet werkend te krijgen, maar dat even terzijde).

Welke instellingen kan ik nog over het hoofd hebben gezien??

Happy Blessings <3

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Check de protocollen van de tweede adapter van PC 1. Wat bedoel je met "Geen internet geinstalleerd"?

LinkedIn WoT Cash Converter

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:30
Wat jij wil kan niet aangezien jouw Kabelmodem geen router is... De enige oplossing is om in de internet-server een tweede netwerkkaart te hangen en daar de kabelmodem op te zetten. En stel dat je twee @home Ip's hebt dan zal je dus een soort van tweede netwerkje aan moeten leggen, een netwerk-netwerk dus en n internet-netwerk...

Klinkt een beetje moeizaam dus als je nog vragen hebt moet je maar schreeuwen..

• frankvdtillaart
"Geen internet geinstalleerd" --> Hier wil ik ook geen internet op, is alleen om bestanden te delen (intern netwerk).

"Niet mogelijk" --> Ik bedoel dat ik met mijn XP bak bestanden wil kunnen bekijken (En printers) die op de andere drie machines zijn geinstalleerd, dat dit niet mogelijk is lijkt me sterk, aangezien pc 2, 3 en 4 elkaar wel kunnen zien... (En andersom uiteraard, dat zij mij kunnen zien).

Ik heb overigens wel een legale tweede IP bij Essent (dus dat is goed geregeld, pc 3 en 4 zitten op 192.168.0.*).

Alvast bedankt voor de moeite ...

Happy Blessings <3

• frankvdtillaart
*omhoogkicken? Ik zit nu nog steeds met hetzelfde probleem dus ... Hoop dat ik nu meer reply's krijg.

Het mag iets simpeler worden uitgelegd:

Switch: Kabel naar @home modem.

PC 1 : kabel naar switch
Met @home ip.

PC 2: Kabel naar switch
Met ip.no 10.0.0.*

Happy Blessings <3

• Michaelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-07-2025
Ik wil hetzelfde gaan doen maar dan zonder die laptop.
Heb gisteren de faq gelezen en zoals ik het begrijp zal ik van 1 pc een router moeten maken met 2 netwerkkaarten.
Deze aansluiten op @home en de andere naar de switch en dan m'n andere 2 pc's op die switch aansluiten.
Had eerst zelf ook gedacht dat het kon zoals jij wou maar na je probleem gelezen te hebben bergijp ik dat ik meer moeite moet doen :)

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

FF copy > Paste uit een ander topic waar ik gereageerd heb :P

Eerst maar wat meer info ,
Hoeveel ip-adressen krijg je van je provider ?? ,als het er genoeg zijn voor elke computer in het netwerk 1uniek ip-adres te geven kan je het gewoon aansluiten op je hub/switch.
Hoogst waarschijnlijk is dit tog niet het geval ,dus moet je tussen je modem en switch/hub een proxy/nat-server neerzetten.

Je hebt ze in 2 verschillende smaken :
1. Hardware, kost zo rond de € 150~400 ,ligt er maar aan welke functies ,merk etc. Hardware is makkelijker in te stellen enzo.

2. Software, Dan wordt het geregeld door de software op een pc ,heb je 2 netwerkkaarten voor nodig en 1 pc die aan moet staan als de andere gebruikers willen inetten.

Je kan het op een gewone windows pc waar je ook andere dingen op doet installen ,die moet dan wel aan staan.

Je kan ook een oude 486 uit de kast halen en afstoffen en daar freesco of smoothwall opzetten ,draait allebei op de linux kernel en het enige wat het doet en kan is internet delen.
Dit ding moet dan wel aan staan als je wil inetten.

Linx :
smoothwall
freesco

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 15:39
En als je je XP-bak een tweede ip geeft, ook in de 10.0.0.x range?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 17:29 schreef Paul Nieuwkamp het volgende:
En als je je XP-bak een tweede ip geeft, ook in de 10.0.0.x range?
ja dit zal het zijn. Misschien is het nml. gewoon een verkeerde routing bij @home, staan ze bekend om.
Pagina: 1