Ik had hier erg vrolijk een netwerk via een 100/10Mbit Switch met 2 pc draaien. Op biede pc staat WinXP en het werkte perfect. Maar van de ene op de andere dag werkt het niet meer. Bij mijn pc branden de lampje op de netwerkkaart en de switch geeft aan dat ik verbonden ben en XP zegt dat ik een 100Mbit netwerk heb. Allemaal goed. Maar bij die andere pc niet. Daar zegt XP dat hij een 10Mbit netwerk heeft terwijl dat altijd 100Mbit is geweest. En de lampjes op de netwerkkaart branden niet en de switch geeft dus ook niet aan dat hij verbonden is. De kabel is goed en de poort van de switch ook. Het vreemst vind ik dat windowsXP aan geeft dat er een netwerk is en dan nog wel 10Mbit terwijl de lampjes niet branden. Betekent dit dat mijn netwerkkaart na 1 week dienst
al overleden is?
Schakel de netwerkkaart is softwarematig aan en uit...
Ik denk zelf dat het een brakke kabel is trouwens..
Ik denk zelf dat het een brakke kabel is trouwens..
dus effe de netwerkkaart drivers uninstallen? Dat heb ik ook al geprobeerd
Om het "lampje bij Windows te laten branden" hoeven er maar twee kabels goed aangesloten te zijn. 1&2 of 3&6 welke precies weet ik niet.Op Sunday 28 October 2001 13:45 schreef ruubruub het volgende:
maar als de kabel het niet doet, dan geeft XP aan dat de kabel eruit ligt toch? Dat had ik eerst ook toen ik de kabel niet goed gecrossed had