Discman kapot garantie geweigerd

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:42

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Topicstarter
Mijn discman is een maand geleden overleden, zonder aanleiding deed hij ineens niks meer. Ik terug naar de Dixons, want ik had hem nog geen 6 maanden. Zij sturen hem op naar de fabrikant, kreeg ik eergister bericht: je kan een nieuwe komen halen, hij is vervangen. Ik blij naar de dixons, kom ik daar, en ligt daar keurig een nieuw doosje op mij te wachten. Ik blij naar huis, ik maak het doosje open: hmm... dit lijkt mijn oude wel... Ik kijk aan de onderkant, en idd, mijn serienummer ontbreekt nog steeds. Ik grabbel verder in het doosje, vind ik een briefje dat ze mijn verzoek tot reparatie niet kunnen aannemen. Ik boos terug naar de Dixons, sturen zij dat ding nu nog een keer op. Maar waarschijnlijk komt hij nu weer gewoon kapot terug. Ik heb er nog garantie op, dat ding stopt zonder reden, en ze maken hem niet! Nou wortie mooi! Wat kan ik nu doen?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

laat dixons je meteen een nieuwe geven en laat de dixons het met de fabrikant afhandelen, das pas klantenservice.

Als ze nix willen dan gewoon een hoop stennis maken in een propvolle winkel, vinden ze vast niet leuk, meestal doen ze het dan toch

anders is de dixons altijd nog lid van de SCC, kijk hier eens in de voorwaarden...

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Topicstarter
Op Sunday 28 October 2001 13:28 schreef neographikal het volgende:
anders is de dixons altijd nog lid van de SCC, kijk hier eens in de voorwaarden...
SCC? :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 19:31

BertV

Handgemaakt

ja, Society of Cosmetic Chemists :+
en idd, mijn serienummer ontbreekt nog steeds
Dat serienummer is toch nodig voor de garantie?

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Topicstarter
Op Sunday 28 October 2001 13:39 schreef BertV het volgende:
Dat serienummer is toch nodig voor de garantie?
Ja, eigenlijk wel, maar dat is er gewoon afgesleten, komt vaker voor bij dat type dus dat maakt niet uit.

Verwijderd

http://www.stichtingcomputerconsument.nl/

kun je je ook op beroepen.

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Topicstarter
SSC Website zegt:
De leverancier kan vervanging weigeren als het gekochte op dat moment niet meer in een behoorlijke staat verkeert. Dat geldt bijvoorbeeld wanneer het product door eigen toedoen is beschadigd.
Hoe kan ik bewijzen dat ik het niet heb beschadigt? Hij is wel mooi kapot!

Verwijderd

hoe ziet tie er van buiten uit?? perfect, dan ist er niet meer gegooid of gesmeten.. probeer dat eens, dan moet het dus een makement zijn van de fabricage. Laat ze dat maar eens ontduiken :)

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Topicstarter
Hmm, de verkoper zei toen ik hem voor de 2e keer terug bracht:"Nee, deze ziet er zeker niet nieuw uit nee". Gelukkig bedoelde hij de gewone krasjes van gebruik :D bedankt voor alle wijze adviezen, ik zal het gebruiken als ze niet doen wat ik wil :P

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
consumentenrecht:

je moet een leverancier 2x de kans geven een product naar volle tevredenheid te herstellen.
( in dit geval is dit dus de 2e keer)

Is het product hierna nog niet goed, mag je volgens de nederlandse wet een nieuw product eisen.

LET OP: je moet een leverancier WEL de gelegenheid geven het product te repareren. Meteen een nieuwe vragen kan, maar dan sta je niet in je recht.......

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Topicstarter
Maverick, heb je dat ergens zwart op wit? Dat zou geweldig zijn, dan kan ik dat meenemen naar de dixons als ze het nou weer niet goed doen.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
vind ik een briefje dat ze mijn verzoek tot reparatie niet kunnen aannemen
Hebben ze er ook een reden bij gegeven?

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Topicstarter
Op Sunday 28 October 2001 14:47 schreef Lampje het volgende:

[..]
Hebben ze er ook een reden bij gegeven?
Nee, das dus zo vreemd.

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-08 21:14

GeJe

Je...

Neem die disman mee naar Schipholweg. Waar sony's reperatieservicecentrum zit. En ga daar hem laten fixen.
Daar zit je dichter bij de bron en kan je, denk ik, meer druk uitoefenen.

Dixons zal hem alleen maar heen en weer sturen, en heeft vrij weinig macht. En eerlijk gezegd denk ik niet dat ze zeggen "alsjeblieft hier heb je een nieuwe". Jouw discman kunnen ze niet meer verkopen en dan zitten ze met een verlies van 200,-.

Vandaag is het feest en morgen ook.

• PM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-12-2022

PM

op je strepen gaan staan. je hebt gewoon garantie op alles dat je koopt (zelfs buiten de gestelde garantie termijn van een jaar). Je hebt op alle apparatuur die je koopt garantie zolang als je redelijkerwijs kunt verwachten dat de apparatuur meegaat. Alle winkels en fabrikanten ontkennen dit, en houden je leuk aan de praat met de leus "een jaar garantie" en "valt buiten de garantie". Pak het wetboek er maar bij en begin ermee te dreigen. Bel anders even de stichting consumentenbond, of de rechtswinkel, die kunnen je helpen. Vaak helpt dreigen met die 2 ook wel in de winkel.

PM

Laten we lekker link gaan doen...

Verwijderd

Op Sunday 28 October 2001 13:28 schreef neographikal het volgende:
laat dixons je meteen een nieuwe geven en laat de dixons het met de fabrikant afhandelen, das pas klantenservice.

Als ze nix willen dan gewoon een hoop stennis maken in een propvolle winkel, vinden ze vast niet leuk, meestal doen ze het dan toch

Sterker nog, met de fabrikant heb jij niets te maken! Er is een overeenkomst tussen jou en dixons.

• GeJe

GeJe

Je...

Al die hele mooie Wetboek-replys gaan mijns inziens niet werken.

Sony repareert dat ding niet omdat er geen serienummer op staat.

Probleem dus...

DIT moet dus worden opgelost voordat hij gerepareerd wordt.
Nu is de vraag wie is schuldig voor het weghalen van dat serienummer? Heeft dixons hem verwijderd voordat jij hem kocht? Zo ja, ga dat maar eens bewijzen. -> oplossing
Heb jij hem doordat in de warmte lag de lijm laten smelten en is ie daarom er af gebladdert. Probleem ->oplossing

Oplossing:

Zoek een vriend/in met dezelfde discman en 'leen' het stickertje (en hopen dat zij/hij) die nooit meer nodig heeft. Dan naar de Dixons (die helpen dan wel mee) of naar Sony Schipholweg (badhoevedorp, toch?).

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Topicstarter
Okee,
punt 1: het is geen sony maar een philips
punt 2: het stickertje zit op de onderkant, en aangezien er geen pootjes onder zitten steunt het ding dus altijd op het stickertje. Logisch dat die toch niet echt vasthoudende inkt verdwijnt.
edit:

punt 3: die stickertjes zijn niet los te krijgen! :D

• GeJe

GeJe

Je...

Op Sunday 28 October 2001 15:47 schreef Prammenhanger het volgende:
Okee,
punt 1: het is geen sony maar een philips
punt 2: het stickertje zit op de onderkant, en aangezien er geen pootjes onder zitten steunt het ding dus altijd op het stickertje. Logisch dat die toch niet echt vasthoudende inkt verdwijnt.
edit:

punt 3: die stickertjes zijn niet los te krijgen! :D
punt 1. Lees waar ik sony heb staan philips (sorry denk bij discmans aan sony). Je moet dus naar philips. En daar het probleem uitleggen.
punt 2. Dat dacht ik dus al.
punt 3. Das ook logisch, daarom moet je het met je vrienden/vriendinnen redden.

Tis wel een ^&*-situatie by the way

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Topicstarter
Tsja... ik heb wel betere dingen mee gemaakt ja... het word tijd dat ik een twee meter lange boekenplank koop en alle wetboeken...

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Op Sunday 28 October 2001 15:08 schreef PM het volgende:
op je strepen gaan staan. je hebt gewoon garantie op alles dat je koopt (zelfs buiten de gestelde garantie termijn van een jaar). Je hebt op alle apparatuur die je koopt garantie zolang als je redelijkerwijs kunt verwachten dat de apparatuur meegaat. Alle winkels en fabrikanten ontkennen dit, en houden je leuk aan de praat met de leus "een jaar garantie" en "valt buiten de garantie". Pak het wetboek er maar bij en begin ermee te dreigen. Bel anders even de stichting consumentenbond, of de rechtswinkel, die kunnen je helpen. Vaak helpt dreigen met die 2 ook wel in de winkel.
Jij hebt er dus overduidelijk geen persoonlijke ervaring mee. Op jouw manier irrirteer je de medewerkers in de winkel mateloos en zullen ze absoluut geen zin hebben om ook maar iets voor je te doen. En het gaat hier om een Dixons, dus de mensen die er werken zijn in loondienst en hebben er geen belang bij om iemand als klant te houden.

Het enige wat je bereikt is "ok, bel je advocaat/consumentenbond/rechtswinkel maar en laat die contact opnemen met de juridische afdeling van Dixons"

En daar sta je dan.....

Gewoon vriendleijk blijven, uitleggen wat er aan de hand is en duidelijk aangeven wat je gedaan wilt hebben.

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:59
leuk en aardig dat je dixons aansprakelijk houdt, maar dat is dus onzin! dixons is een doorgeefluik en kan niks anders doen dan jouw apparaat aannemen en opsturen. Verder kunnen zij niks!! je garantie loopt bij philips en niet bij dixons!!

Ze kunnen natuurlijk wel hun best doen en bij philips aandringen dat het apparaat gerepareerd word! komen ze er niet uit met de reparatie afdeling, dan kunnen ze als laatste ook proberen om het te regelen via de vertegenwoordiger van philips, dat gaat dan meestal wel goed!!

Bovenstaande gaat er natuurlijk van uit dat het apparaat id buiten je eigen schuld om kappot is gegaan. Dus niet gebruikt in een vochtige omgeving, in de brandende zon laten liggen oid.

Verwijderd

Dat klopt niet, marsian. Als je een product koopt bij Dixons, dan is Dixons compleet verantwoordelijk voor de afhandeling van eventuele problemen.

Als consument heb je er niets mee te maken of ze het product laten repareren bij Philips Nederland of Philips Timboektoe. Je koopt het bij Dixons, dus Dixons is volledig aansprakelijk.

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:59
je zegt het al goed: voor de afhandeling, maar als philips om een gegronde reden zou zeggen dat het product niet in aanmerking komt voor reperatie dan zij het zo. moet natuurlijk wel gegrond zijn. Bijvoorbeeld als ze corosie aantreffen!

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Topicstarter
er was niks aan de hand met 't beestje! ;(

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
dat philips geen reden geeft waarom ze het niet kunnen repareren/niet mogen repareren klnkt mij wel vaag in de oren. normaal krijg je altijd een bon erbij waarop de behandeling staat. Waarschijnlijk is het voor philips toch goedkoper om een nieuwe te geven dan het ding te repareren. bovendien heeft philips geen eigen reparatiedienst meer, en wordt dit allemaal uitbesteedt.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op zondag 28 oktober 2001 16:15 schreef Lampje het volgende:

[..]

Jij hebt er dus overduidelijk geen persoonlijke ervaring mee. Op jouw manier irrirteer je de medewerkers in de winkel mateloos en zullen ze absoluut geen zin hebben om ook maar iets voor je te doen. En het gaat hier om een Dixons, dus de mensen die er werken zijn in loondienst en hebben er geen belang bij om iemand als klant te houden.

Het enige wat je bereikt is "ok, bel je advocaat/consumentenbond/rechtswinkel maar en laat die contact opnemen met de juridische afdeling van Dixons"

En daar sta je dan.....

Gewoon vriendleijk blijven, uitleggen wat er aan de hand is en duidelijk aangeven wat je gedaan wilt hebben.
Daarom moet je ook nooit met het winkelpersoneel in discussie gaan, want dat kost je alleen maar tijd.. Als je duidelijk aan ze hebt verteld wat je probleem is, en ze kunnen/willen het niet oplossen. Meteen vragen naar het telefoon nummer van hun baas. Dat geven ze vaak wel, omdat ze zelf geen zin in allerlei gezeik hebben. En zo los je het bijna altijd op. Teminste is mij bijna altijd gelukt zo.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op zondag 28 oktober 2001 16:36 schreef marsian het volgende:
leuk en aardig dat je dixons aansprakelijk houdt, maar dat is dus onzin! dixons is een doorgeefluik en kan niks anders doen dan jouw apparaat aannemen en opsturen. Verder kunnen zij niks!! je garantie loopt bij philips en niet bij dixons!!
Sorry maar dat is dus niet helemaal waar, Dixons verkoopt jou dat ding, daar maken ze winst op, dus Dixons is het bedrijf wat jou de garantie geeft. Als Philips het apparaat niet kunnen/willen maken, dan is het de taak van Dixons om dat op te lossen, anders had je het wel direct bij Philips gekocht.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Op maandag 29 oktober 2001 17:44 schreef tbusquet het volgende:
Sorry maar dat is dus niet helemaal waar, Dixons verkoopt jou dat ding, daar maken ze winst op, dus Dixons is het bedrijf wat jou de garantie geeft. Als Philips het apparaat niet kunnen/willen maken, dan is het de taak van Dixons om dat op te lossen, anders had je het wel direct bij Philips gekocht.
Je hebt iig een jaar winkelgarantie. Dus als het ding bij normaal gebruik binnen een jaar kapot gaat, dan kun je gewoon bij de Dixons aankloppen.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• GeJe

GeJe

Je...

Waarom leest niemand (sorry voor de generalisatie :o ) dit topic niet door... De reden dat philips niet repareert is dat er geen serienummer meer opzit.

Dixons kan zo zeggen. Sorry maar deze discman is niet meer in orginele staat en dat valt buiten de garantie.....(tenslotte er moet een serienummer op zitten anders werkt de registratie bij philips niet meer.)

Dat was het.

Ten tweede philips repareert niet meer maar ruilt het apparaat gewoon om. Ten tijde dat ik nog bij een personal audio zaak werkte... 3x raden welke :P :P

Verwijderd

Op maandag 29 oktober 2001 19:05 schreef GeJe het volgende:
Waarom leest niemand (sorry voor de generalisatie :o ) dit topic niet door... De reden dat philips niet repareert is dat er geen serienummer meer opzit.

Dixons kan zo zeggen. Sorry maar deze discman is niet meer in orginele staat en dat valt buiten de garantie.....(tenslotte er moet een serienummer op zitten anders werkt de registratie bij philips niet meer.)

Dat was het.

Ten tweede philips repareert niet meer maar ruilt het apparaat gewoon om. Ten tijde dat ik nog bij een personal audio zaak werkte... 3x raden welke :P :P
ehhhh hobo hifi :? :+

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 07:32

freddyathlon

McLaren Mercedes

Op zondag 28 oktober 2001 15:10 schreef orc het volgende:

[..]

Sterker nog, met de fabrikant heb jij niets te maken! Er is een overeenkomst tussen jou en dixons.
Dat heb je verkeerd...
Ik werk zelf bij Dixons en ik zal een aantal dingen zeggen:
- Zoals hierboven werd beschreven dat je in een stampvolle winkel moet gaan schreeuwen moet je vooral doen... Dan doen ze namelijk ook niks meer voor jou, dus gewoon rustig houden en netjes blijven. Jij aardig; verkoper ook aardig.

- Jij koopt een discman en Sony geeft je garantie op hun apparaten, niet Dixons, die dient alleen als tussenpersoon.

Met al je klachten bel je naar 0900-beldixons

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Pagina: 1