Toon posts:

TFT-monitoren

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey tweakers,

Ik had een vraag;
Zijn TFT monitoren geschikt voor het spelen van games?
Ik heb namelijk gehoord dat ze een (te) lage refresh-rate hebbe, en dan wil het dus niet....

kan iemand mij daar iets over vertellen?
Zon TFT geval staat natuurlijk heel stoer :9~ , maar als je er geen games mee kunt spele, heb ik er niets aan....

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Tegenwoordig gaat het steeds beter. Probeer het uit bij aankomende HCC of check je lokale (beter gesorteerde) computerboer.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-06 19:01
Ik heb namelijk gehoord dat ze een (te) lage refresh-rate hebbe, en dan wil het dus niet....
Heeft niets met refresh rate te maken. Games spelen tegenwoordig prima op TFTs, heb er zelf drie staan hier.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
het gaat beter maar het is nog net je van het, voor games zou ik het niet aanraden,

heb zelf eizo 16 inch in combo met matrox g550, voor games moet je het niet doen (matrox is geen games card overignes) ik heb er ook een gforce2mx op gehad, maar ook dat is niet top,

als je een spelliefhebber bent, zou ik nog even wachten, de kwaliteit wordt steeds beter

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Ok, thx, maar als het niks met de refresh rate te maken heeft, wat is er dan wel minder aan TFT monitoren????

• Zwelgje
kleurweergave zou minder zijn, en ook moeten de monitor op een bepaalde resolutie draaien voor maximale scherpte (1024x768) bij 15 inch schermen, hoger kan dus niet, en lager wel maar dan heb je kwaliteitsverlies

hangt ervanaf welke spellen je speelt quake3, unreal is niet echt super, maar als je command&conquer achtige games speelt kan het wel

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Ik vindt het geweldig (ik heb zelf een compaq 15"), een mooi, scherp, rustig beeld.

De refreshrate maakt niet uit, want het is altijd mooi rustig beeld. Het enige nadeel bij 15" monitoren is dat ze meestal niet verder kunnen dan 1024*768. 18" monitoren kunnen wel tot 1280*1024 :)

Verwijderd

Topicstarter
hehe, een 18" TFT monitor.... hoeveel zou dat kosten??
ik bulk niet van het geld, dus niks voor mij :'(

nou, ja, mischien toch maar de 'normale'19"Hansol kope :p

• Zwelgje
heb zelf een 16 inch eizo deze kan ook 1280x1024, kost in de pricewatch 2063,--

18 inch is FLINK duurder eizo= 8821,--

alles in guldens uiteraard :)

Verwijderd

Topicstarter
Op Sunday 28 October 2001 14:02 schreef zwelgje2 het volgende:

alles in guldens uiteraard :)
vast nie in euros, dan zou je wel EXTREEM duur uit zijn, hehe :P

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
TFT heeft geen lagere performance in games

• Sovereign
hangt ervanaf welke spellen je speelt quake3, unreal is niet echt super, maar als je command&conquer achtige games speelt kan het wel
Ik speel vooral 3D games, Quake 3, Max Payne, etc. Zien er prima uit op mijn TFT scherm. Een achteruitgang in de kleurenweergave heb ik nooit gemerkt, vind zelfs dat de kleuren er veel levendiger uitzien op mijn LG.

Negatieve uitlatingen over dit onderwerp komen vooral van mensen die er nog nooit mee hebben gewerkt. 8-)

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-08 19:56
Op Sunday 28 October 2001 14:32 schreef Sovereign het volgende:
Negatieve uitlatingen over dit onderwerp komen vooral van mensen die er nog nooit mee hebben gewerkt. 8-)
Thats right!
[edit]
Hmmm... dit is mijn 666 >:) post hehehe >:)

:7

• Fault
  • Laatst online: 13:06
heb zelf een 16 inch eizo deze kan ook 1280x1024, kost in de pricewatch 2063,--

alles in guldens uiteraard
Die eizo, is dat toevallig de monitor die bij perfect-systems in de aanbieding is?
De L461 black?

• Zwelgje
yep! *D

• p_m
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

p_m

Ach, neem gewoon een goede CRT Trinitron: perfecte kleuren, perfect vlak en (hangt af van model) op 85 tot 120hz (kies uit! :P)...

Putting the bit in Biton since 1997

Verwijderd

ik heb een oudere EIZO L66 (18,1") en zelfs daar kun je al goed op gamen

• Zwelgje
heb ik ook ernaast staan (sony 19 inch) speciaal voor 'die andere' dingen :)

als je het goed wilt doen zul je eigenlijk ook een videokaart met dvi aansluiting moeten hebben, (digitaal) dan geniet je van het beste..

• Fault
Die eizo is wat? De specs zagen er goed uit, heb je ehm vergeleken met een philips 150p2 of b2 en een lg 567lu (dacht ik), welliswaar beide 15", maar qua beeldkwaliteit moeten ze natuurlijk wel te vergelijken zijn...

<refererend naar de eizo van zelgje>

Verwijderd

TFT schermen zijn fijner om mee te werken omdat ze minder plaats in beslag nemen, heel veel minder warmte produceren en rustiger zijn voor je ogen; de pixels staan of aan, of uit en er is dus geen sprake van een refresh rate, maar van je pixel rise- en fall-time.
Hoeveel miliseconde een pixel erover doet om op te lichten, respectievelijk te dimmen.

Als deze rise- en fall times hoog liggen, dan kan dat 'strepen' of 'ghosting' veroorzaken bij een spel (vaak donker achtergrond met lichte bewegingen erop).

Bij rise- en fall times onder de 30ms zul je niet of nauwelijks last hebben. Heb zelf een 17" Philips TFT 170B met een rise- en fall time van kleiner dan 45ms (eigenlijk vrij hoog dus), maar merk er weinig van.

Als je het geld hebt, dan zijn ze zeker aan te raden, zelfs voor spellen.

• Zwelgje
Op Sunday 28 October 2001 15:40 schreef Fault het volgende:
Die eizo is wat? De specs zagen er goed uit, heb je ehm vergeleken met een philips 150p2 of b2 en een lg 567lu (dacht ik), welliswaar beide 15", maar qua beeldkwaliteit moeten ze natuurlijk wel te vergelijken zijn...

<refererend naar de eizo van zelgje>
eizo is een superding, deze kan 1280x1024, dat vond ik de doorslaggevende faktor, plus hij kan digitaal worden aangestuurd, (ook analoog overigens) die van mijn vader (die een LG 560ls heeft) kan alleen analoog worden aangestuurd.

• Sovereign
Bij rise- en fall times onder de 30ms zul je niet of nauwelijks last hebben. Heb zelf een 17" Philips TFT 170B met een rise- en fall time van kleiner dan 45ms (eigenlijk vrij hoog dus), maar merk er weinig van.
Mijn LG heeft ook een max rise/fall time van 45, en de enige keer dat ik wat van "ghosting" heb gemerkt was in de zwart/wit levels in het spel Alice. Is ook logisch, want dan zitten de pixels aan hun maximale response tijd. Maar over het algemeen merk je er niets van, zoals je al zegt.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op Sunday 28 October 2001 15:30 schreef rob van den broek het volgende:
ik heb een oudere EIZO L66 (18,1") en zelfs daar kun je al goed op gamen
Dat mag ook wel voor meer dan 8 ruggen :)

• fingers
  • Laatst online: 17-07-2024
ik heb sinds kort ook een tft monitor met een response time van 27ms . en mijn ervaring is dat alle games gewoon super draaien dus geen strepen of ghosting.

ooit komt er een einde aan het eind

• Fault
Is 27ms niet alleen rise of fall? Is wel heel laag! Of gewoon een hele goeie monitor 8-)

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:18
Hm hoe meer ik hier lees over TFT voor gaming, hoe meer ik er toch over ga denken er een te kopen.

Als ik een beetje goeie wil (ook geschikt voor gaming) op hoeveel moet ik dan minimaal rekenen.

Voor een 15 inch ?
Een 17 inch? Alhoewel dat waarschijnijk niet te betalen is :-(

Ik moet namelijk een complete pc voor 5000 gulden samenstellen en hoop dat er een gaatje is voor een gaming lcd.

Even een andere vraag dat roteren naar portraitmode, lijkt me wel handig voor bv internet. Is dit een beetje standaard of zit dat maar op enkele schermen?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• fingers
  • Laatst online: 17-07-2024
er staat duidelijk in het meegeleverde boekje bij speceficaties: response time 27ms:)
ik heb een liteon model(ec150at)

ooit komt er een einde aan het eind

Verwijderd

Op Sunday 28 October 2001 16:21 schreef wwillem het volgende:

[..]

Dat mag ook wel voor meer dan 8 ruggen :)
heeft me bij elkaar 375,- gekost :) en nee, het is geen gestolen zooi :)

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:18
Interessant topic dit...zit nl. net zelf te orinteren op dit gebied...nu las ik laatst op T.net dat Philips aankondigde te gaan garanderen dat hun TFT schermpjes 0 dode pixels zouden hebben dus lijkt me een Philips TFT wel wat...of anders een LG...

Nu wil ik dus kiezen uit deze drie modellen waarschijnlijk...wat ik zo snel kon vinden:

- Philips 150S
- Philips 150B2
- LG Flatron LCD 576LU

Die laatste kan ik echter niet op www.lge.nl vinden...alleen op de canadese LG site...is die niet meer leverbaar hier? Dat zou ik wel jammer vinden want die ziet er qua design wel cool uit.
Die philipsen lijken me beide wel goed...echter die 150B2 ziet er strakker uit en kost niet zo gek veel meer.

Nu zag ik echter ergens bij wat specs staan dat ze 24bit kleurenweergave aankonden. Nu gebruik ik een GeForce 2MX maar ik kan geen 24bit opgeven...alleen 16 en 32 bit. Gaat dit dan wel lukken of werkt het dan alleen op 16bit? Dat ziet natuurlijk niet uit.

Van die LG heb ik hier al vaker goede dingen gelezen maar is er iemand die me kan vertellen of die twee genoemde Philipsen wat is?

Verwijderd

Op Sunday 28 October 2001 17:15 schreef Fault het volgende:
Is 27ms niet alleen rise of fall? Is wel heel laag! Of gewoon een hele goeie monitor 8-)
Zo'n lage response time is niet meer zo heel speciaal, schermen zoals de Iiyama AS4431D en de Elsa Ecomo 460 (beiden 17") hebben ook een response time van 25ms.

Alle MVA schermen zouden zo'n lage response time moeten hebben.

• Sovereign
Die laatste kan ik echter niet op www.lge.nl vinden...alleen op de canadese LG site...is die niet meer leverbaar hier?
Staat nog op de Mycom site, kost 1450 als ik me niet vergis. De Nederlandse LG site loopt echt achter.
Dat zou ik wel jammer vinden want die ziet er qua design wel cool uit.
Is ook zeker, en de beeldkwaliteit is uitmuntend IMO.

Ik heb de Philips 150s hier ook staan trouwens, en die vind ik beduidend minder dan de LG.

• MinddiggerNL
Op Sunday 28 October 2001 20:00 schreef Sovereign het volgende:

Staat nog op de Mycom site, kost 1450 als ik me niet vergis. De Nederlandse LG site loopt echt achter.
Aha...nu je het zegt...ik zie het...nette prijs! Ik wil ook niet meer dan fl. 1500,- uitgeven...de nl site loopt achter? Gelukkig ik dacht al dat het model eruit lag...maar dat is dus gelukkig niet het geval...zie een leuke optie op de mycom site...zet op verlanglijstje :) daar staat ie al op...denk niet dat ik hem binnen twee maanden kan betalen dus hoop dat ie nog even leverbaar is.
Maar voor die prijs hoef ik niet verder te zoeken want hij ziet er echt prachtig uit!
Is ook zeker, en de beeldkwaliteit is uitmuntend IMO.
Ja? Ik vind die Flatrons zowieso heel mooi beeld geven dus zal het hier niet anders zijn. Maar LG werkt toch met Philips samen? Dus denk dat beide merken beetje met elkaar te vergelijken zijn op dit gebied.
Ik heb de Philips 150s hier ook staan trouwens, en die vind ik beduidend minder dan de LG.
Ja...maar dat is ook een SOHO model, dus denk dat die LG beter met de Philips 150B2 of 150P2 te vergelijken is (qua prijs met die 150B2).
Nu doe ik nauwelijks spellen maar vind ik het wel voor dat geld noodzakelijk dat ook dat goed uitziet...maar zoals ik lees is dat het geval gelukkig!

Maar weet iemand hoe dat zit met die kleurdiepte zoals ik vroeg?

Verwijderd

Topicstarter
gossie, zoveel response had ik niet verwacht... :7 ;)

het blijkt dus dat er veel omhaal is om die TFT gevallen...

grappig.... (moet je eens bij 'search' zoeken naar 'TFT' -> LOL)

o, ja, voor de bijdehandjes (hehe): nee daar had ik nog niet eerder aan gedacht, om te gaan zoeken... (en ook geen zin.... :p )

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik wil er ook een kopen. De kwaliteit is stukken beter. Ik heb er een op mijn notebookje zitten en games gaan lekker goed.

het enige probleem met notebook schermen (ik weet niet of dat ook zo is met gewone TFT schermen) is dat sommige (lage) resoluties er belabberd uitzien.

maar daarentegen is het op de nativeresolution een prachtbeeld vind ik.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op Sunday 28 October 2001 20:26 schreef terw_dan het volgende:
het enige probleem met notebook schermen (ik weet niet of dat ook zo is met gewone TFT schermen) is dat sommige (lage) resoluties er belabberd uitzien.
Daar zat ik nouw net ook aan te denken, wie weet dit?

Verwijderd

Ik heb nu 3 dagen een Eizo L365 15" LCD, gewoon perfect !!!!
Super strak scherm en ook in games en films perfect. Dit scherm is zeker een aanrader. :P

• Sovereign
Ja? Ik vind die Flatrons zowieso heel mooi beeld geven dus zal het hier niet anders zijn. Maar LG werkt toch met Philips samen? Dus denk dat beide merken beetje met elkaar te vergelijken zijn op dit gebied.
Ik geloof dat Philips maar al te graag met LG in bed ging, want volgens mij lag LG flink voor op dit gebied.
Maar weet iemand hoe dat zit met die kleurdiepte zoals ik vroeg?
32-bit is niets anders dan 24-bit plus een 8-bits channel voor alpha, dus voor transparency. Heeft een TFT echt geen moeite mee, daar kan alleen de video kaart mee overweg. :)

• Sovereign
Daar zat ik nouw net ook aan te denken, wie weet dit?
Kwaliteit van het downscalen ligt echt aan de gebruikte scaler hardware. Het ene scherm is hier beter in dan het andere. Native resolution ziet er gewoon het beste uit.

Verwijderd

Dalen die TFT-prijzen nou gigantisch of ligt het aan mij?

Er is nu al een 15 inch tft voor 700,- en een 18 inch van NEC voor 1999,- Florijntjes en inclusief BELASTING

Was 1,5 maand geleden nog minimaal 999,- voor 15 inch en 2400,- 17,4 inch

Betere ontwikkeling dit zeg :) :)

• Fault
Ik zag hier trouwens iemand de philips 150s noemen. Dit is HET budget scherm van philips. Niet kopen zou ik zeggen, ik heb hem bij informatique zien staan en het is slecht beeld, zelfs na die 'auto adjust' button.
Philips 150B2 voor 1450. Die lg ook...
Moeilijke keus om te maken :o

Verwijderd

Op zondag 28 oktober 2001 23:05 schreef mxstrAEm het volgende:
Dat is zo ja :) Het begint steeds meer en meer een massaproduct te worden en dus dalen de prijzen. De gebruikte technieken zijn tegenwoordig zo goed dat mensen bij aanschaf van een nieuw scherm al gauw voor een TFT gaan aangezien TFT's meer en meer boven CRT's te verkiezen zijn (minder ruimte, laag stroom verbruik, beter voor de ogen, geschikt voor games, enz enz). Al met al een zeer positieve ontwikkeling !

[edit]
Voor wie een TFT gaat aanschaffen, laat je niet verleiden door de lage prijzen. Weet wat je wilt (response time/DVI/native resolutie) en vraag jezelf af hoe lang je het denkt te gebruiken (voldoet het over 3 jaar nog aan m'n wensen ?). Ga daar ook voor, ook al kost het een paar honderd piek meer. Dat voorkomt teleurstelling en goedkoop is vaak duurkoop bij dit soort artikelen.

• MinddiggerNL
Op maandag 29 oktober 2001 08:39 schreef Fault het volgende:
Ik zag hier trouwens iemand de philips 150s noemen. Dit is HET budget scherm van philips. Niet kopen zou ik zeggen, ik heb hem bij informatique zien staan en het is slecht beeld, zelfs na die 'auto adjust' button.
Philips 150B2 voor 1450. Die lg ook...
Moeilijke keus om te maken :o
Ja dat idee kreeg ik ook al....ik denk dat ik een keuze ga maken uit de Philips 150B2 en die LG 576LU...volgens mij zijn dat gewoon praktisch dezelfde schermen (technisch en ook een beetje qua uiterlijk) alleen verbruikt die LG twee keer zoveel stroom (48w ipv 23w bij die Philips) maar dat maakt niet zoveel uit.

• warp
  • Niet online
[b]Op zondag 28 oktober 2001 19:49 schreef
Nu wil ik dus kiezen uit deze drie modellen waarschijnlijk...wat ik zo snel kon vinden:

- Philips 150S
- Philips 150B2
- LG Flatron LCD 576LU
Waarom niet de Sony M51?

Krijgt overal rave-reviews, deze heeft een veel betere beeldkwaliteit dan Philips en LG.

Verwijderd

Op maandag 29 oktober 2001 12:22 schreef warp het volgende:

[..]

Waarom niet de Sony M51?

Krijgt overal rave-reviews, deze heeft een veel betere beeldkwaliteit dan Philips en LG.
De M51 heeft een response time van 50 ms. Toch wel een groot nadeel

• warp
  • Niet online
Op maandag 29 oktober 2001 13:01 schreef Zotty het volgende:
De M51 heeft een response time van 50 ms. Toch wel een groot nadeel
Merk er in de praktijk anders weinig van (heb er zelf n.l. ook een ;)).

• Sovereign
Kan niet zeggen dat ik die mening deel. :) Uit welke tests blijkt dat? Ligt er natuurlijk ook aan tegen welke modellen van Philips en LG hij wordt vergeleken.

• Roughy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 20:24
Ik ben van plan om vandaag of morgen een Iiyama TXA 3834mt TFT beeldscherm te kopen is er iemand die met dit beeldscherm ervaringen heeft? Of soms betere suggesties?

Het leek me handig om dat ook maar onder dit onderwerp te plaatsen.

PS: Weet iemand dit beeldscherm goedkoper te vinden dan fl 1475,-??

• warp
  • Niet online
Op maandag 29 oktober 2001 13:41 schreef Sovereign het volgende:
Kan niet zeggen dat ik die mening deel. :) Uit welke tests blijkt dat?
Uit diverse Amerikaanse en Japanse tests; zoek maar eens op M51 reviews.

Edit: Deze review was van cnet:

This monitor's just stunning

* Sony M51
* $999
* Available from authorised Sony dealers

The Sony M51 is a stunningly beautiful LCD monitor. Its 15-inch display is easily the best in this round of LCD reviews. It is razor sharp, uniformly bright and boasts great vertical and horizontal viewing angles. Sony's panel also boasts having the fastest response rate among all the units tested.

If you work extensively with text and graphics, scrolling up and down work screens regularly, the M51 is ideal. Thanks to its Advanced Digital Smoothing function, you can scale down to lower 600 x 800 or 640 x 480-pixel resolutions with no loss in quality.

The M51 comes in a slate-grey shade and is attractively designed. It is the thinnest 15-inch panel in this review. Additional features such as a set of useful, accurate OSD controls and two built-in 1-watt speakers round up the impressive LCD offering from Sony.

Pros: Beautiful. Sharp images. Great viewing angles.
Cons: Its price.
Ligt er natuurlijk ook aan tegen welke modellen van Philips en LG hij wordt vergeleken.
Quote:
-----
" Nu wil ik dus kiezen uit deze drie modellen waarschijnlijk...wat ik zo snel kon vinden:

- Philips 150S
- Philips 150B2
- LG Flatron LCD 576LU
"

Niet echt high-end modellen dus, en deze zaten ook in de test ;)

• Sovereign
Uit diverse Amerikaanse en Japanse tests; zoek maar eens op M51 reviews.
Daar schieten we niets mee op. Jij maakt een bewering, de bewijslast ligt dan bij jou. :)
-----
" Nu wil ik dus kiezen uit deze drie modellen waarschijnlijk...wat ik zo snel kon vinden:
- Philips 150S
- Philips 150B2
- LG Flatron LCD 576LU
"

Niet echt high-end modellen dus
Uh, deze LG is een van de high-end modellen uit hun 15" serie, de low-end is namelijk de Studioworks line.

• warp
  • Niet online
[b]Op maandag 29 oktober 2001 14:27 schreef
Daar schieten we niets mee op. Jij maakt een bewering, de bewijslast ligt dan bij jou. :)
Zie boven, heb vorige reactie aangevuld met een review.
Uh, deze LG is een van de high-end modellen uit hun 15" serie, de low-end is namelijk de Studioworks line.
:)

• Sovereign
Zie boven, heb vorige reactie aangevuld met een review.
Kun je dat nog aanvullen met een directe link?

Even ter verduidelijking, ik denk dat niemand hier heeft gezegd dat de Sony geen mooi beeld geeft. Maar als in die test al wordt opgemerkt dat de Sony het snelste is kwa pixel response rate (50ms) dan wil ik wel eens weten met wat voor oude troep ze 'm hebben vergeleken. ;)

Persoonlijk denk ik dat de LG576LU de Sony handig kan matchen in beeldkwaliteit. Plus, de LG heeft een handige USb hub. :)

• iGadget
  • Laatst online: 21-08 21:26

iGadget

Wowsers!

MxstrAEm: waar zag jij die 18" NEC voor 1999,- ??

Ik ben zelf de (nog wel) gelukkige eigenaar van een 2e hands Eizo L360, op zich prima, maar het schijnt al een oudje te zijn. Dus ik denk dat als ik ga shoppen voor een nieuwe/grotere, ik positief verrast ga worden :)

"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"

Verwijderd

Op maandag 29 oktober 2001 14:44 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Kun je dat nog aanvullen met een directe link?

Even ter verduidelijking, ik denk dat niemand hier heeft gezegd dat de Sony geen mooi beeld geeft. Maar als in die test al wordt opgemerkt dat de Sony het snelste is kwa pixel response rate (50ms) dan wil ik wel eens weten met wat voor oude troep ze 'm hebben vergeleken. ;)
Precies, dat wil ik ook wel eens weten >:)

Verwijderd

Topicstarter
hehe, ik heb nogal wat in beweging gebracht gisteren.... :p
TFT Hansol 700FS 17" voor 2000 guldentjes.... mischien is dat wat... :9~ :9

• Fault
Slechte specs @ die hansol 700FS monitor...

Hier staat trouwens een mooi overzicht van alle sony tft's:
http://www.sonystyle.com/vaio/displays/sdm_m51d.shtml

Verwijderd

Op maandag 29 oktober 2001 17:11 schreef Fault het volgende:
Hier staat trouwens een mooi overzicht van alle sony tft's:
http://www.sonystyle.com/vaio/displays/sdm_m51d.shtml
Mooi design van schermen, vooral die N80 vindt ik mooi :9~.

• rkrythe
  • Laatst online: 08-08 16:19
'k heb hier een Philips 150P2E staan en dat ding is echt heeel goed. Ik heb alleen geen DVI uitgang op m'n kaart. Maakt het echt veel uit of je via de analoge poort of via een DVI uitgang je TFT aansluit? Zie je dat echt?

Flickr

Verwijderd

Denk het wel, maar dan voornamelijk qua kleuren. Helaas nog geen ervaring met DVI (TNT2 nie hebben ;(), maar puur technisch gezien zouden je kleuren veel beter moeten zijn. Bij analoge signalen willen de waarden nog wel eens wat afwijken en dan heb je toch al gauw dat bijv. blauw (of rood, enz) iets fletser wordt. Qua scherpte zal er ook wel verschil inzitten, maar of je dat duidelijk merkt betwijfel ik.

[edit]
je zult waarschijnlijk ook geen gekloot hebben met beeld dat niet op de juiste plek staat. Beetje lastig uit te leggen wat ik bedoel, maar je start bijv. insane ofsow en je beeld ligt ineens 10 cm naar rechts en dus deels buiten beeld. En dan moet je dus op je (TFT) scherm weer de instellingen behorende bij die resolutie veranderen.
Weet niet of dit met DVI werkelijk verleden tijd, maar als het is, dan vind ik dat zeker een zeer groot voordeel.

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21-08 22:21

ChUcKiE

Dus........

In Duitsland staat een 17" TFT HighScreen www.vobis.de voor 1199,-- DM, das ongeveer Fl. 1350,--, zonder DVI

De 15"TFT begint volgens mij bij 600,-- DM = Fl. 700,--

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Verwijderd

Een aanrader vind ik ook de NEC 1700M+, werk ik zelf mee en ik moet zeggen dat zijn kleurenweergave stukken beter is dan sommige veel duurdere modellen.

Qua ghosting (een te trage response) heb ik totaal geen last.

Verwijderd

Ik heb vorige week een 17,4 TFT scherm gekocht een Neovo X-174. Het tft scherm heeft een response time van 27 ms en heeft een dvi, analoge, en video input aansluitingen verder een krasvrije glasplaat en zeer mooie vormgeving het kost wel rond de 3000,00 gulden.

http://www.agneovo.nl/large_images/htdocs/x174.html

Dennis

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 21:53

Jrz

––––––––––––

oh, die 17" 1280x1024 bij media markt is een MicroStar, en is 1699 (1599 als je de enrgie gedoe doet)

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Verwijderd

Op dinsdag 30 oktober 2001 15:59 schreef Dennis3 het volgende:
Ik heb vorige week een 17,4 TFT scherm gekocht een Neovo X-174. Het tft scherm heeft een response time van 27 ms en heeft een dvi, analoge, en video input aansluitingen verder een krasvrije glasplaat en zeer mooie vormgeving het kost wel rond de 3000,00 gulden.

http://www.agneovo.nl/large_images/htdocs/x174.html

Dennis
Ben je tevreden over dat scherm?
Een vriend van me is aan het twijfelen tussen de Elsa Ecomo 460 en de AG Neovo X-174.

Het zijn beide 17" design TFT monitoren, beiden met een fujistu beeldbuis maar de AG kost 1.636 Euro en die Elsa 2.032 Euro.

Nadeel aan die schermen is dat hij ze nergens vindt voor een demonstratie, die schermen zijn te duur om ze op stok te hebben.

• Fault
Elsa Ecomo 440 ziet er trouwens ook heel mooi uit! Maar wat een prijzen :'(

Verwijderd

Op dinsdag 30 oktober 2001 18:46 schreef Fault het volgende:
Elsa Ecomo 440 ziet er trouwens ook heel mooi uit! Maar wat een prijzen :'(
Ja, vind ik ook maar als hij het kan betalen.

• Fault
Het is niet kan betalen, maar ...wil... betalen.

Maar, ik denk dat dit topic binnenkort dood gaat, helaas. En ik moet nog steeds een keuze maken, tussen 15.1 en 17.4 en dan ook nog wel merk :o

Verwijderd

Als je niet kan kiezen tussen 15,1" en 17,4" kan je misschien een 16" nemen, ligt mooi in het midden :)

Die Eizo L461 ziet er behoorlijk goed uit.

Zet anders eens een budget voor jezelf vast en ga dan kijken welke schermen je voor die prijs kan krijgen. Maak daar dan een keuze uit.

Alhoewel prijzen soms ook niet alles zeggen. De monitor waar ik mee werk kost niet zo veel (NEC 1700M+, slechts 1.000 Euro) maar heeft wel een beter beeld dan sommige monitoren die bijna dubbel zo veel kosten.

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Die ELSA heeft ECHT veel beter beeld dan die NEOVO.
Heb beiden gezien maar de ELSA is echt veel beter. Scherper beeld.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Op woensdag 31 oktober 2001 14:02 schreef Rick2001 het volgende:
Die ELSA heeft ECHT veel beter beeld dan die NEOVO.
Heb beiden gezien maar de ELSA is echt veel beter. Scherper beeld.
Kun je me soms zeggen waar je die Elsa aan het werk gezien hebt? We zijn al een 3-tal maanden aan het zoeken maar nergens een demonstratie exemplaar te vinden.

Verwijderd

Ik ben er erg tevreden over :9~ , het verschil met een dvi of analoge aansluiting is toch opvallend. Ik heb een tijdje de analoge aansluiting gebruikt omdat dvi niet werkte, bleek later dat detonator driver 21.83 het probleem was,
met versie 21.85 deed deze aanluiting het wel en het beeld is toch nog beter als met analoog. Dus een videokaart met dvi is aan te raden.

Ik vind het beeld echt veel beter als met mijn Iyama vooral met Win XP die cleartype gebruikt. Een ander voordeel van dit Neovo scherm is dat het S-VHS + RGB aansluiting heeft om direct je videorecorder of dvd op je TFT aan te sluiten, TV kijken is ook mogelijk met een apart kastje.

Die Elsa viel gelijk bij mij af door zijn beeldkwaliteit, dus je ziet smaak is heel persoonlijk ik denk echt dat je zelf moet gaan kijken

• drepa
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2025
Zou zeggen kom eens langs en oordeel zelf, waar ik werk hebben ze stuk of 8 verschillende type en merken tft staan.
Daarnaast staan dan de gewone monitoren, ook de flattrons staan er. als demo gebruiken we bijv max pane, of 3dmark2001 mag jezelf oordelen wat er beter uitziet of niet.
als je wilt mag je ook wel zelf een spel meenemen en testen. of een dvd film!?
ik ben namelijk van mening dat het prima kan zo een tft met spellen.

www.matrixpc.nl

groeten andre
ps. ik ben er alleen vr en zat... :)

Verwijderd

Op woensdag 31 oktober 2001 14:26 schreef drepa het volgende:
Zou zeggen kom eens langs en oordeel zelf, waar ik werk hebben ze stuk of 8 verschillende type en merken tft staan.
Daarnaast staan dan de gewone monitoren, ook de flattrons staan er. als demo gebruiken we bijv max pane, of 3dmark2001 mag jezelf oordelen wat er beter uitziet of niet.
als je wilt mag je ook wel zelf een spel meenemen en testen. of een dvd film!?
ik ben namelijk van mening dat het prima kan zo een tft met spellen.

www.matrixpc.nl

groeten andre
ps. ik ben er alleen vr en zat... :)
Klinkt wel goed maar ik woon in België, dicht bij Brugge en als we naar Ermelo moeten is dat een beetje heeeel ver.

Volgens mijn wegenkaartjes (tja, hoe moet ik het anders zoeken :)) is dat net boven Apeldoorn.

Verwijderd

Op zondag 28 oktober 2001 16:01 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Mijn LG
Die LG van jou ( :P ), kan die ook zeg maar gekanteld worden?

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-06 19:40
Op zondag 28 oktober 2001 23:05 schreef mxstrAEm het volgende:

Er is nu al een 15 inch tft voor 700,- en een 18 inch van NEC voor 1999,- Florijntjes en inclusief BELASTING

Was 1,5 maand geleden nog minimaal 999,- voor 15 inch en 2400,- 17,4 inch

Betere ontwikkeling dit zeg :) :)
Zou ik mogen weten waar jullie deze prijzen hebben gezien. Ik ebn op zoek naar een tweede monitor en heb ook mijn oog laten vallen op een redelijke tft monitor. Ik wou deze kopen tijdens de hcc dagen en heb er max 800 piek voor over anders word het een gewone 17". Ik zou graag willen weten welke winkel etc.

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21-08 22:21

ChUcKiE

Dus........

Ben toevallig vandaag bij de Duitse Vobis geweest:

15" 699,-- DM = Fl 780,--
17" 1199,-- DM Multimedia = Fl 1356,--
18" 1599,-- DM = Fl 1808,--

Best redelijke prijzen! Moet zeggen dat die 17" niet om ana te zien is. Maar die 18" zag er wel leuk uit!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Die ELSA is in Duitsland te bezichtigen in Aken.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Als je 1600x1200 res TFT wilt zonder daarvoor het geld voor een kleine middenklasse auto bij je hardwareboer te moeten storten, check dan de Iiyama AU4831D 19".

Toch nog wel f5200,- (pricewatch) maar net zoveel beeld als die 22" CRT van hun en deze monitor draag je gewoon onder 1 arm de LANparty binnen 8-)

Je moet geloof ik wel een DVI-uitgang hebben die deze res ondersteund; ik las ergens dat de gewone D-Sub niet tot 1600 ondersteund. Naja, is dat ff een mooi excuus om een Geforce3 te halen! ;)

Verwijderd

Op donderdag 01 november 2001 01:58 schreef db het volgende:
Je moet geloof ik wel een DVI-uitgang hebben die deze res ondersteund; ik las ergens dat de gewone D-Sub niet tot 1600 ondersteund. Naja, is dat ff een mooi excuus om een Geforce3 te halen! ;)
Volgens mij is het omgekeerd. Een DVI kan slechts tot 1280x1024 maar een gewone D-Sub aansluiting veel hoger.
Op donderdag 01 november 2001 01:33 schreef Rick2001 het volgende:
Die ELSA is in Duitsland te bezichtigen in Aken.
Hmm, is voor ons (België, Brugge, zowat volledig aan de kust) dan waarschijnlijk nog korter naar Ermelo. Toch bedankt voor de tip.

Verwijderd

Op donderdag 01 november 2001 18:41 schreef Thommy het volgende:
Een DVI kan slechts tot 1280x1024 maar een gewone D-Sub aansluiting veel hoger.
Nee hoor, DVI kan tot 2048 x 1536. Er worden dan alleen wel 2 TDMS kanalen gebruikt ipv 1, maar daar merk je als gebruiker toch niets van.
Pagina: 1