Kudzu vindt netwerkkaart, maar wil niet werken

Pagina: 1
Acties:

• tutterke
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-06 09:28

tutterke

Klein maar tapper!

Topicstarter
Ik heb zopas RedHat 7.2 geinstalleerd (gebruik al enkele maanden 7.1) en hij vindt m'n netwerkkaart wel (in hwconf) maar bij het starten van het netwerk wil hij ze niet opstarten, nochtans is m'n netwerk goed geconfigureerd (onboot, dhcp)

Ik heb de kaart EXACT hetzelfde geconfigureerd zoals in RedHat 7.1, en daar werkte hij zonder probs maar nu wil hij ze gewoon niet opstarten (en dus ook geen ip aanvragen).

Wat kan dit zijn ?

NIC is een standaard realtek kaartje

And I find it kind of funny
I find it kind of sad
The dreams in which I'm dying
are the best I've ever had.

Verwijderd

Er zijn hier net van de week 2 topics over gestart, bekijk die eens ff. Volgens mij kan je daar alle informatie vandaan halen.

• tutterke
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-06 09:28

tutterke

Klein maar tapper!

Topicstarter
Op Sunday 28 October 2001 13:18 schreef Exclusive_nl het volgende:
Er zijn hier net van de week 2 topics over gestart, bekijk die eens ff. Volgens mij kan je daar alle informatie vandaan halen.
Ik ben nu niet echt lui, maar kan toch niet meteen iets vinden hoor :)
buiten die tulip drivers, maar dat is hier niet echt van toepassing, denk ik :?

And I find it kind of funny
I find it kind of sad
The dreams in which I'm dying
are the best I've ever had.

Verwijderd

Sorry dan, ik dacht dat daar veel info stond over het configureren van je NIC en hoe het toevoegen van de aliassen enzo. Verder ben ik ook nog weleen newbie en heb helaas geen antwoord op je vraag.

Verwijderd

Als het de overgang van kernel 2.2.x naar 2.4.x betreft dan heeft de standaard :? realtek 8139 module een andere naam gekregen, n.l. 8139too. Indien het een 8029(as) betreft is dat nog steeds ne2k-pci.

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Het lijkt erop dat Red Hat 7.2 meer problemen heeft met netwerkkaarten, hier thuis ook een 3com PCCard die een beetje vage meldingen geft (maar wel werkt)

Toch misschien overstappen naar 7.1, of anders bij hun zelf vragen, dit lijkt me niet echt een vraag die iemand met veel linux kennis even kan beantwoorden, aangezien je hem zelf onder 7.1 wel aan de praat hebt. (Natuurlijk als je het probleem zelf hebt gehad, maar tis duidelijk een versie probleem)
Pagina: 1