Toon posts:

Gezeur over PowerColor en Club 3D.

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees overal dat mensen een Asus of een ander duur merk aanbied terwijl dat helemaal niet nodig is.

PowerColor is brak en Club 3D is troep lees ik vaak in topic`s, maar dit is helemaal niet waar! Ik heb zelf een PowerColor Geforce II Pro 64Mb DDr Tv-out en ben hier super tevreden mee! En ergens anders lees ik weer dat het juist 10% langzamer is als een Asus Pro kaart, ook met 64Mb.

Het zijn gewoon precies dezelfde kaarten. Ok, de naam is mieschien wat brak maar voor de rest is het gewoon een A-merk hoor!

Dit wou ik even duidelijk maken, ik hoef niet zo`n dure Asus meer, en dat aleen maar om de "naam".

:)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
eeeh...

ja, en :?

• Da*Rule
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-06 19:28
Niet echt een zinvol onderwerp, maar ik ben het wel met je eens!

Heb hier dus ook een Powercolor GF2 GTS/PRO met 64 MB DDR. Of het nu een GTS of PRO is boeit me niet, dat 'ie in plaats van de standaard 200/365 Core/Mem Clock nu stabiel op 240/410 loopt vind ik belangrijker, dat zijn toch zo'n 400 3DMARKS2001 puntjes *D

I rest my case, de paar honderd piek die ik bespaard heb op die Powercolor heb ik lekker uitgegeven aan pils :9~

Verwijderd

Topicstarter
Op Sunday 28 October 2001 13:26 schreef Pollewob het volgende:
eeeh...

ja, en :?
Dat PowerColor of Club 3D absoluut geen troep is!

Verwijderd

Topicstarter
En nu een trap!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-08 14:16
Heel fijn voor je. Maar ik vind fatsoenlijk 2D beeld en goede garantie belangrijker dan die 5 tientjes die ik bespaar als ik een b-merk koop.

En waarom trap je dit verder nutteloze topic omhoog?

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik geef hem wel gelijk, ik heb zelf een MSI gf2pro 64mb en ben er ook zeer tevreden over. (225/460)

Eppie

• sharkzor
  • Laatst online: 19-08 14:18
Op Sunday 28 October 2001 19:43 schreef biobak het volgende:
Heel fijn voor je. Maar ik vind fatsoenlijk 2D beeld en goede garantie belangrijker dan die 5 tientjes die ik bespaar als ik een b-merk koop.

2d verhelp je met een soldeer bout als dat nodig is en garantie krijg je van je computerboer.
ik heb voor m'n 2e bak een of andere videal (?) geforce 2 mx met tv-out. prima ding.

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Op Sunday 28 October 2001 20:01 schreef weareborg het volgende:

[..]

2d verhelp je met een soldeer bout als dat nodig is en garantie krijg je van je computerboer.
ik heb voor m'n 2e bak een of andere videal (?) geforce 2 mx met tv-out. prima ding.
Garantie krijg jij niet meer als je met de soldeerbout bent bezich geweest hor |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op Sunday 28 October 2001 19:43 schreef biobak het volgende:

Die 2d kwalietijd is net zo goed, niet dan beter. :)

Verwijderd

Er zijn op Got ook genoeg mensen die Leadtek Winfast een B-Merk vinden ,nou ik zeg dan maar een ding ,Leadtek maakt al veel langer grafische kaarten dan bijv Asus en heeft dus veel meer ervaring om zo'n kaart de fabriceren,dus ze zijn niks slechter dan die Asus kaarten

ps Mijn broertje heeft een Kyro 2 van Club 3D en die werkt ook gewoon GOED

Verwijderd

Topicstarter
Op Sunday 28 October 2001 20:23 schreef Shaggy16 het volgende:
Er zijn op Got ook genoeg mensen die Leadtek Winfast een B-Merk vinden ,nou ik zeg dan maar een ding ,Leadtek maakt al veel langer grafische kaarten dan bijv Asus en heeft dus veel meer ervaring om zo'n kaart de fabriceren,dus ze zijn niks slechter dan die Asus kaarten

ps Mijn broertje heeft een Kyro 2 van Club 3D en die werkt ook gewoon GOED
Ik heb al zeker 4 kaartje een PowerColor gehad en ze werkten alemaal perfect! Daarom begrijp ik niet dat mensen die kaarten brak vinden. :{

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-08 14:16
Tsja, a-merk wil ook niet alles zeggen natuurlijk. In 2000 heb ik een Asus GF2MX gekocht (toen nog voor 440 gulden, als een van de eersten in NL denk ik :)) en die gaf echt een matig 2d beeld op 1280x960. Zwarte letters op een witte achtergrond zijn 'fuzzy'. M'n ouders hebben een Hercules GF2MX en die is al een stukkie beter.
Nu heb ik een GF3 van Elsa en die geeft gewoon scherp beeld op 1280x960. Ik ben in de loop van de tijd dus wel heel wat kritischer geworden ten aanzien van de beeldkwaliteit. Ook was deze kaart prijzig, dus hij moet nog ff mee (een jaar of 2,5 a 3). Dus 6 jaar fabrieksgarantie van Elsa is ook wel handig dan. Vooral voor kapotte fannetjes ;)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Op maandag 29 oktober 2001 10:39 schreef biobak het volgende:
Tsja, a-merk wil ook niet alles zeggen natuurlijk. In 2000 heb ik een Asus GF2MX gekocht (toen nog voor 440 gulden, als een van de eersten in NL denk ik :)) en die gaf echt een matig 2d beeld op 1280x960. Zwarte letters op een witte achtergrond zijn 'fuzzy'. M'n ouders hebben een Hercules GF2MX en die is al een stukkie beter.
Nu heb ik een GF3 van Elsa en die geeft gewoon scherp beeld op 1280x960. Ik ben in de loop van de tijd dus wel heel wat kritischer geworden ten aanzien van de beeldkwaliteit. Ook was deze kaart prijzig, dus hij moet nog ff mee (een jaar of 2,5 a 3). Dus 6 jaar fabrieksgarantie van Elsa is ook wel handig dan. Vooral voor kapotte fannetjes ;)
Da's voor mij ook de reden om voor Elsa te gaan. Zo'n GF3 (ongeacht welk merk) kost al flink wat, en dan betaal ik liever ietsje meer zodat ik van goede 2D verzekerd ben. Als ik alleen al het 2D verschil tussen een Elsa en MSI MX zie weet ik genoeg. Wellicht dat er meerdere merken zijn met zo'n goede 2D, maar ik heb een hele goede ervaring met een Elsa MX400, dus heb ik me ook maar een GF3 van Elsa besteld.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• LeNNy
  • Laatst online: 02-08 22:45
Nu is het ook zo dat oa. Powercolor ook retail kaarten fabriceerd voor ATI zelf. Hieruit mag ik afleiden dat hun eigen productie niet slechter is dan de retail ATI's.
Ik heb het hier nu over de Radeon 8500 van Powercolor is de 275 / 275 uitvoering.

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-05 20:35

Bene

list incomprehension

Tja. D'r is echt wel een reden dat die dingen goedkoper zijn. Als je geen vergelijkingsmateriaal hebt zal het vast een redelijk merk zijn, maar als je meerdere PC's naast elkaar hebt draaien is het prima te zien. Kom hier het verschil in 2D beeldkwaliteit zien. Of de MX400 uit het plastic die een MX op 144mhz mem bleek te zijn. Of de GF2Pro die standaard op 333 geheugen draait ipv 400 zoals de referentie. Of het verhaal oprakelen van de Powercolor Voodoo kaarten die je P4 bordje slopen. Etcetera...

Kijk zelf maar:
Op zondag 28 oktober 2001 13:27 schreef Megapauper het volgende:
... dat 'ie in plaats van de standaard 200/365 Core/Mem Clock nu stabiel op 240/410 loopt ...
Referentie Nvidia draait standaard op 400, zoals de MSI die daarnet voorbij kwam. Waarom blij zijn met minder?

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Mijn powercolor is gewoon zwaar crap :(
Mijn eerste was na 4 dagen kapot :(
Nieuwe gekregen, en die wilde alleen draaien op 5.32. Andere drivers werkten niet :(
Na lang zitten klooien, en zelfs mijn bios van mijn mobo vernieuwen pakt hij eindelijk andere driver. :)
Maar overclocken, echt niet hij wil max op 225/408, en met mijn 12 cm aan op 225/416 :(
Mijn tnt ging nog van 125/125 naar 148/157. Dat zijn pas getallen!!
Ik heb liever die TNT terug, en deze kaart weg. Maar nog liever heb ik een ati. :D Powercolor heeft mijn leifde voor GF vergalt. :(

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Verwijderd

ik heb een asus geforce1 gehad, en toen hij kapot was heb ik 2 maanden lang asus proberen te berijken, ik heb alleen bij de duitse notebook line zo'n wijf eraan gehad, maar die zij dat ik gewoon de vga lijn van nederland moest blijven proberen... kut asus... de kaart was wel goed.. lekker te o/c'n...

heb powercoler 2mx 200 gehad, erg brakke 2d op 1280x1024... maar de kaart presteerde goed. (3de beste score met p3 500 en mx200)
Pagina: 1