Toon posts:

[FLASH] probleem met link in externe .txt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleempje, ik heb een flashfile die laat ik een stuk html naar een externe txt sturen, zodat ik die ergens anders weer op kan halen en als html kan laten zien in een HTML tekstveld. Wat ik wegschrijf naar de .txt is dit:
code:
1
2
3
var1=stukje tekst <font color="#E1E1E1">
<A HREF="http://www.iets.com"\target="_blank">Naam URL</A></font>
en weer door met tekst...

Maar the big problem is is dat de .txt er doodleuk een link van maakt, en dat ik bij het importen van 'var1', niet meer de variabele heb die ik heb weggeschreven. Hoe kan ik zorgen dat de .txt het gewoon tekst laat en er geen link van maakt?

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Flash 4 gebruiken.. die kan niet tegen HTML.. ;)

Maar kun je niet zorgen dat dat txtfield geen HTML toestaat ofzo? En anders misschien met URLencoding werken.. dus als die %0A geneuzel dingetjes.. kun je volgens mij ook voor letters gebruiken en lijkt me sterk dat ie dan nog het lef heeft er een link van te maken.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
Op Sunday 28 October 2001 13:14 schreef OzBoz het volgende:
Flash 4 gebruiken.. die kan niet tegen HTML.. ;)

Maar kun je niet zorgen dat dat txtfield geen HTML toestaat ofzo? En anders misschien met URLencoding werken.. dus als die %0A geneuzel dingetjes.. kun je volgens mij ook voor letters gebruiken en lijkt me sterk dat ie dan nog het lef heeft er een link van te maken.
Volgens mij begrijp je me verkeerd (of ik jou natuurlijk), maar ik schrijf dat stuk html wat je daarboven ziet weg naar een .txt file dus vanuit Flash de variabale met een php scriptje naar tekst.txt, en die laad ik ergens anders in een Flash file weer in, en die tekst.txt die ziet de <A HREF> dus als een link, en dat wil ik niet, ik wil dat die het gewoon als tekst ziet, HTML maak er in Flash wel weer van :)...

Ik werk trouwes zo ie zo nooit met die codes van %01 of wat dan ook allemaal :)...

edit:

nee ik begreep jou verkeerd :), ow kee laat ik de vraag anders stellen, weet iemand hoe je ervoor kan zorgen dat een .txt geen html kent, dus het gewoon tekst laat?

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

:) Hmm.. lijkt me lastig.. maar het is dus zo dat als je loadvariables gebruikt je HTML-formatted txt krijgt.. maar bij dynamische txt-fields kun je HTML toch uitvinken? Niet dat ik op de hoogte ben van F5 want doe alles in 4.

Dit vond ik nog op Macromedia.com:

Advanced users might consider using Flash's XML Object to parse an XML document and then, based on the content of that document, dynamically create and assign a string of HTML-formatted text to a text field.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

das misschien n id
t maken in xml
zodat ie er niet meteen html van maakt
maar zoiets bedoelde OzBoz waarschijnlijk ook, maar ik had geen zin om t te lezen :P

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:29
Je kan natuurlijk ook dit doen:
code:
1
2
3
<font color="#E1E1E1">
var1=<A HREF="http://www.iets.com"\target="_blank">Naam URL</A></font>

Vervangen door:
code:
1
2
var1=&lt;A HREF="http://www.iets.com"\target="_blank"&gt;Naam URL&lt;/A&gt;&lt;/font&gt;

Dus de < en de > vervangen door < en >.

Weet eigenlijk niet of je in Flash5 nog de zooi moet URLencoden?

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:29
Op Sunday 28 October 2001 13:27 schreef OzBoz het volgende:
:) Hmm.. lijkt me lastig.. maar het is dus zo dat als je loadvariables gebruikt je HTML-formatted txt krijgt.. maar bij dynamische txt-fields kun je HTML toch uitvinken? Niet dat ik op de hoogte ben van F5 want doe alles in 4.
Dat kan inderdaad, maar misschien wil Seraph nog wel HTML in dat veld kunnen gebruiken :).
Dit vond ik nog op Macromedia.com:

Advanced users might consider using Flash's XML Object to parse an XML document and then, based on the content of that document, dynamically create and assign a string of HTML-formatted text to a text field.
Is een beetje met een kanon op een mug schieten IMHO.

Verwijderd

Ik vind het verhaal een beetje vaag, hoe kan een .txt er een link van maken ? dat doet dan of php of flash.

iig zou je de flash functies escape() en unescape() kunnen proberen. Dus geescaped naar txt sturen, inlezen in flash, en unescapen.

Verwijderd

Topicstarter
K zou neit weten hoe ik het met XML zou moeten aanpakken eigenlijk, heb in Flash haast nog nooit met XML gewerkt, dus zou ik dat dan eerst helemaal moeten gaan uitzoeken.
Dus de < en de > vervangen door < en >.
Weet eigenlijk niet of je in Flash5 nog de zooi moet URLencoden?
Als ik dat doe en ik zet die code in een HTML dynamisch Flash tekstveld, dan laat hij wel prima de goede code zien maar maakt hij er geen HTML meer van.

Ik wil het gebruiken voor een soort in Flash gebouwd CMS'je voor een nieuws afdeling. Hierin moeten ook linkjes zitten, en die stukjes nieuws die Flash dus in de vorm van variabelen naar een .txt stuurt moeten ook nog later zijn aan te passen. Ik moet dus de variabelen uit het .txt filetje exact zo terug hebben als dat ik ze heb weggetuurd, want ze moeten als stukje HTML in een dynamisch tekstveld komen te staan, maar ik moet de variabelen ook nog kunnen gebruiken door ze te veranderen doormiddel van actionscript. Enige manier zou dus eigenlijk zijn dat de .txt er geen HTML van maakt, anders loop ik nu even vast... :)

Verwijderd

Topicstarter
Op Sunday 28 October 2001 14:34 schreef Snow-in-a-can het volgende:
Ik vind het verhaal een beetje vaag, hoe kan een .txt er een link van maken ? dat doet dan of php of flash.

iig zou je de flash functies escape() en unescape() kunnen proberen. Dus geescaped naar txt sturen, inlezen in flash, en unescapen.
Zal t inderdaad ns proberen met escape() en unescape(), dat lukt misschien wel, thnx.

Verwijderd

Topicstarter
Jeehee, tis nou inderdaad gelukt met escape() en unescape(), thnx Snow-in-a-can, en thnx iedereen voor het helpen! :)

Verwijderd

Op Sunday 28 October 2001 15:10 schreef Seraph het volgende:
Jeehee, tis nou inderdaad gelukt met escape() en unescape(), thnx Snow-in-a-can, en thnx iedereen voor het helpen! :)
Was er eem weekendje niet (beetje blauw), volgende keer dit soort posts door de week; di's interresting......
Pagina: 1