Toon posts:

hoe gooi ik de shares in XP dicht?

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb windows XP naast 2000 nog een 2e kans gegeven, ik heb m nu een beetje ver 2000, en het ziet er gewoon prima uit weer, niet met mooie themes enzo. k kwam alleen ergens achter, ik ding mn schijven delen voor het netwerk en kwam er vervolgens achter dat mijn shares ook gewoon via internet toegankelijk waren, zonder dat er ook maar een password werd gevraagd (bij 2000 wel) toen heb ik die leuke build-in firewall eens aangezet, en alles zat pot dicht... de shares waren niet meer toegankelijk, echter... ik kon ook geen internet meer op de andere comp krijgen(via netwerk) ook mn web en ftp server werden geblokt...
weet iemand hoe ik ZONDER een firewall te gebruiken die shares beveiligd krijg, zodat een password word gevraagd???

veel dank

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

euh... dat zijn je administrative shares (die NT4 en 2000 ook al hadden, maargoed). C$, ADMIN$ en D$, E$ (als je die drives hebt).

Heb je zeker f de Home-editie, f geen wachtwoord aan je local admin gehangen?

Virussen? Scan ze hier!

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
subject fixed

Verwijderd

Topicstarter
toch NIET, ik laat windows voor wachtwoord vragen bij alles wat ik doe zeg maar, dus OOK met inloggen standby hibernate en alles, ik heb de PRO versie MET alle updates

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-05 20:10
Bij security moet je kijken... Bij administrative tools...

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

vanaf de commandprompt:

net share c$ /delete
net share admin$ /delete

En als je ook nog D: en E: hebt ook ff met die drives doen.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
juist... kun je wat verdere uitleg geven er staan nogal veel regeltjes... zou het wel fijn vinden als je me ken vertelle welke ik moet hebben :)

Verwijderd

Topicstarter
dan heb ik dus de shares ook niet meer op het netwerk... dat was wel de bedoeling... ik wil ze alleen voor internet geblokkeerd hebben, of in ieder geval dat ie een pass vraagt

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Wat houden die shares precies in dan eigenlijk? Bij mij zijn mn schijven ook gedeeld (logisch), maar ik kan ze niet benaderen ofzo (geen probleem dus)... maar ik snap niet zo goed wat het doet... Jaja, ik kan zoeken, maar aangezien dit topic hier toch al staat... :D

Verwijderd

Je hebt wel bestand- en printerdeling bij je internetconnectie uitstaan?

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

*kick van een oeroud topic*

Ik heb 1 netwerkshare nog staan als ik "net share" run. Deze verwijst naar een schijf die niet meer bestaat. Als ik hem probeer weg te halen met "net share <naam> /delete" geeft hij aan dat de gedeelde netwerkbron niet bestaat.

Hoe krijg ik deze dan toch weg ?

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik wil je toch voorstellen om met deze vraag even een nieuw topic te openen. Het nut om hiervoor expres een oude koe te gaan misbruiken ontgaat mij :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.