Toon posts:

Dolby surround voor compjoeter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ga over een weekje een nieuwe computer kopen (Dell) Nu zit er alleen standaard een zogenaamde geintegreerde 64v geluidskaart (vraag me niet wat 't is). Als extra kun je er speciale surround sound speakers bij kopen alleen die zijn echt super duur (fl. 540). Nu moet ik zeggen dat ik wel kwaliteit wil kopen dus 't mag wat kosten..

Wat ik dus eigenlijk zou willen weten is 't volgende:
- weet iemand of die 64v geluidskaart al toevallig dolby surround ondersteund? zo nee, welke kaart raden jullie me dan aan (voor games, films en muziek)
- welke speakers raden jullie me aan. (incl subwoofer)

Bij voorbaat dank!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Budget van je speakers = F500,-

Altec Lansing ADA885. Ingebouwde DolbyDigital decoder, massive subwoofer. 2 weg sattelites, afstandbediening. Voor die prijs beste prijs-kwaliteit verhouding.

Budget = F200,-

Koop liever een goede 2.1 set ipv. een brakke 4.1 set.
Beste keus is de Labtec APX4620. Woofer geeft strakke bass (minder blubberig als de ADA885) komt laag, en de sattelites klinken met 1 woord heerlijk.

Budget = F400,-

Neem 2x de Labtec APX4620 (dan heb je een 4.2 set)
Een doe je in je front out en 1 in de rear out van je soundcard. Dan heb je een DolbySurround systeem. Met 2 flinke woofers en 4 heerlijke sattelites, beter systeem dan de ADA885.

En nee de AWE64 reeks heeft geen rear+front out en geen digital out op de kaartjes. Kan geen DolbyDigital (gecodeert) of Dolby Prologic (ookwel DolbySurround) signaal uitsturen.
Je zult daarvoor een nieuwe kaart moeten kopen. Voor F99,- heb je de SoundblasterLive 5.1 player, die ondersteund alles wat jij wilt.

Verwijderd

Topicstarter
je bent een engel! bedankt voor de extreem duidelijke uitleg :) :) :)

• Yokozuna
Krijg ik nou een kusje? (he shit je bent een man... oeps)

Verwijderd

Topicstarter
Die speakers kan ik gelukkig ook nog erbij kiezen ook bij Dell! dus alles mooi midnight grey oe jah :)

Nu nog een vraagje wat betreft die Creative SB Player 5.1 ... bij pricewatch staan er veel verschillende varianten.. retail oem etc etc.. is daar verschil tussen? Durf het bijna niet te vragen maar zou je een linkje willen geven naar de SB die juist is? Anders koop ik dalijk weer iets wat niet blijkt te kloppen :9

Thx again ;)

• Yokozuna
Kijk er staat de Sb Live5.1 player voor F99,-

daar staat bij "bulk". Het enige nadeel daarvan is:

er zit geen spelleke (oid) bij.
De drivers zitten er wel gewoon bij.
De (mooie, oogverblindende, hartverscheurende) Creative doos zit er niet bij, maar gewoon plastic hoesje. Dat scheelt je dikke F40,- ofzo. De goedkoopste werkt prima en is qua HARDWARE, gelijk aan de RETAIL versie. Leuke is, die doos gooi je normaal toch binnen een week weg, en dat spelletje is nix aan :)

Ohja, en welke speakers kun je erbij kiezen? Ik denk die Altec Lansing he? Die van mij is normaal niet te krijgen, alleen bij Dell pc's. Maar bij een zaak (regenboog computertjes) hadden ze er nog een stel liggen. Als het die ADA885 is. Let wel, de prijs kan bij Dell hoger uitvallen dan waar ik hem heb gekocht. (regenboog compJOEtoeters en bellen)

Verwijderd

Topicstarter
Die speakers vallen idd iets hoger uit, 40 piek... maar goed.. wel alles midnight grey hehehe ;)

Idd ik ga die 'bulk' SB aanschaffen..

Erg bedankt voor de goede hulp maat!
Pagina: 1